Thetford, roze vloeistof en de mythe van vlokken

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Thetford, roze vloeistof en de mythe van vlokken

Bericht door Micky » do 5 okt 2017 22:24

RE.gif

Uitgieten ziet er bij mij ondanks de blauwe vloeistof altijd een beetje bierkleurig uit mrgreen.gif awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Thetford, roze vloeistof en de mythe van vlokken

Bericht door witjesm » vr 6 okt 2017 07:33

Ik vindt de titel van dit topic wel een beetje misleidend. Uit PD zijn verhaal blijkt juist dat het geen Mythe was en dat dit werkelijk een probleem was. Inmiddels opgelost weliswaar maar het weldegelijk een probleem geweest.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Thetford, roze vloeistof en de mythe van vlokken

Bericht door Barreman » vr 6 okt 2017 11:59

De mythe is dat je nog steeds van die vlokken in je tank zou krijgen. Dat is al jaren niet meer waar. Ik was er alleen om het te voorkomen al bijna mee gestopt, maar waardeer de geur en de werking van het roze spul wel.

Overigens wil ik ipv de blauwe vloeistof liever de blauwe sachets hebben, vanwege het gebruikersgemak. In NL hebben ze alleen de groene, maar de blauwe kun je in DE gewoon kopen.
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Thetford, roze vloeistof en de mythe van vlokken

Bericht door Michel1975 » vr 6 okt 2017 12:01

fendtjeplatin schreef:
Michel1975 schreef:Niets kan tippen aan de blauwe vloeistof. Elk naar geurtje verdwijnt als sneeuw voor de zon mrgreen.gif
En dat roze is voor het spoelwater hoor.
Doe maar niet. Dan is mijn drinkwater ook roze. Senseo gewoon is al niet te zuipen maar met Thetford wordt het er vast niet beter op mrgreen.gif
Wij hebben maar 1 tank.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18278
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Thetford, roze vloeistof en de mythe van vlokken

Bericht door deusjevo » vr 6 okt 2017 12:19

awhoea.gif awhoea.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Thetford, roze vloeistof en de mythe van vlokken

Bericht door PD » vr 6 okt 2017 18:55

Barreman schreef:Overigens wil ik ipv de blauwe vloeistof liever de blauwe sachets hebben, vanwege het gebruikersgemak. In NL hebben ze alleen de groene, maar de blauwe kun je in DE gewoon kopen.
De sachets zijn inderdaad wel leverbaar in Duitsland maar ook in België; volgens Thetford geven ze tenminste hetzelfde resultaat (dus iets beter).
De reden dat ze in NL niet leverbaar zijn, is dat de Nederlander graag overdoseert (extra scheutje) maar een 2e sachet net te ver vindt gaan... om die reden worden ze in NL niet geleverd, een puur commerciële beslissing dus.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Thetford, roze vloeistof en de mythe van vlokken

Bericht door mri » vr 6 okt 2017 19:16

Ik de blauwe sachets afgelopen zomer hier besteld:

https://www.shopping4camping.nl/thetfor ... chets.html

Mocht het reclame zijn, dan moeten de moderatoren het maar weer weg halen.

Inderdaad gevestigd in België (heb ook geen Nederlandse winkel kunnen vinden), maar de levering verliep vlekkeloos. Ontving keurig van tevoren een orderbevestiging en track&trace nummer, levering verliep via DPD.

De roze vloeistof gebruiken wij niet. Wij spoelen net als thuis het toilet gewoon door met alleen maar water :lol: Ook ik ben zeer gevoelig voor geurtjes, en ik vind de roze vloeistof veel te sterk ruiken (persoonlijke mening hoor). Ook bij ons is het caravan toilet alleen maar in gebruik voor de kleine boodschap.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 695
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Thetford, roze vloeistof en de mythe van vlokken

Bericht door Jeroent83 » vr 6 okt 2017 21:21

Jan Br schreef:Voor mij alleen de kleine boodschap, maar als mijn vrouw naar een campingtoilet moet, al heeft het gouden wc-brillen en wordt het om de 10minuten schoon gemaakt dan nog kan ze er niet op naar het toilet, dus voor haar is een caravantoilet een must. Ik heb wel eens alternatieve middelen gebruikt, maar ben daar voor eens en voor altijd mee gestopt. Tot op heden werkt niets zo goed als thetford blauw en roze. C forum10.gif
Dat is bij ons nie anders mrgreen.gif maar met het gebruik van de orginele roze en blauwe vloeistof geen geurtjes. Meestal om de 4/5 dagen legen.
BMW 530i Touring + Adria Adora 613 UT

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Thetford, roze vloeistof en de mythe van vlokken

Bericht door Williamr » za 7 okt 2017 08:28

PremiumDiscovery schreef:
In het verleden resulteerde het gebruik van de roze vloeistof inderdaad in de vorming van zwarte vlokken in het spoelwater, echter al geruime tijd ( +5 jaar) is de receptuur aangepast en is dit euvel verholpen. Het is dan ook geen enkel probleem om de roze vloeistof te gebruiken, zoals wij dat altijd al gedaan hebben.

Vanzelfsprekend kunnen oude en dus eerder vervuilde toiletten nog steeds vlokvorming geven, maar bij WC-cassettes van jonge(re) caravans (jonger dan tenminste 5 jaar) treedt de vlokvorming niet op door de roze vloeistof.
Voor dat we naar het CFW had ik de caravan al winterklaar gemaakt en ook het spoelreservoir schoongemaakt. Bij het spoelen van de nagenoeg lege tank kwam er ook heel veel vlokvorming mee.

Aangezien dat de caravan vanaf 2010 in gebruik is dan is dit natuurlijk mogelijk. Toen viel het muntje, de vorige eigenaar had een hele verzameling verschillende merken vloeistoffen voor het toilet in de caravan staan die hij ook gebruikt had.

Toch maar in het voorjaar eens kijken dat ik nog een supergrondige schoonmaak ga doen zodat de eventuele laatste vlokken ook weg zijn.
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Gebruikersavatar
sjaak109
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 13:03

Re: Thetford, roze vloeistof en de mythe van vlokken

Bericht door sjaak109 » za 7 okt 2017 08:46

tijdens de vakantie in Denemarken ging de vloeistof bij ons op.
(wc te ver de berg op)
heb ik in een campingwinkel in Denemarken flesjes gekocht.
er hoefde maar een drupje van in vergeleken met de originele.
was camp+nature klosetvaeske of zoiets.

ik had er een doos van moeten kopen.
Er bleef zelfs van mijn grote bruine vriend helemaal niets over, en de restanten roken nog fris ook. mrgreen.gif
echt veel beter in gebruik als de originele. wat het doet met de rubbers etc weet ik niet.
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”