Caravan en aggregaat probleem
Re: Caravan en aggregaat probleem
Battery is alleen aangesloten op enkele lichten (LED) en een watepompje.
Re: Caravan en aggregaat probleem
geen probleem, maar als je hem ooit gaat vervangen kun je overwegen een kleinere (lichter en wat voordeliger) te nemen. However, capaciteit van de accu beinvloed keuze van de lader, niet het verbruik van de aangesloten apparatuur.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211
Re: Caravan en aggregaat probleem
De Honda EU10I is zonder meer heel geschikt voor jouw doel. IK zou eens gaan kijken bij https://www.depotter-aggregaten.nl/aggr ... gaten.html Deze dealer heeft zelfs gebruikte modellen. Eventueel heeft hij ook grotere. Tot en met die welke een kermis van stroom voorzien. Een goede prijs valt hier ook te maken.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: wo 28 okt 2015 19:19
Re: Caravan en aggregaat probleem
Heb een nieuwe Honda tekoop staan,wel een EU20i,heeft geen tank gedraaid en doe hem weg omdat er altijd en overal stroom voorhanden is waar ik mijn caravan gebruik.
Van nieuw niet te onderscheiden.
Van nieuw niet te onderscheiden.
Re: Caravan en aggregaat probleem
Dat is wel een mooie die i20 van Honda!
Helaas weten ze dat in China ook!
Er zijn look-a-likes op de markt die er bijna/precies zo uitzien als de I20 van Honda.
Brutale verkopers verkopen hem dan ook als imitatie Honda.
En onder verschillende namen te koop.
Onder andere Load Up.
Maar let op, dit is een chinees ding die ook een onbetrouwbare spanning levert!
Net zoals de 2 takt die hier genoemd wordt.
Helaas weten ze dat in China ook!
Er zijn look-a-likes op de markt die er bijna/precies zo uitzien als de I20 van Honda.
Brutale verkopers verkopen hem dan ook als imitatie Honda.
En onder verschillende namen te koop.
Onder andere Load Up.
Maar let op, dit is een chinees ding die ook een onbetrouwbare spanning levert!
Net zoals de 2 takt die hier genoemd wordt.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: Caravan en aggregaat probleem
En wat is je vraagprijs?Barts Modelairplanes schreef:Heb een nieuwe Honda tekoop staan,wel een EU20i,heeft geen tank gedraaid en doe hem weg omdat er altijd en overal stroom voorhanden is waar ik mijn caravan gebruik.
Van nieuw niet te onderscheiden.
Als ik zo rond kijk kost de EU10i al een hele duid...
Re: Caravan en aggregaat probleem
Hoelang wil jij ergens staan zonder stroom en waarvoor heb je een aggregaat nodig dat is punt 1.
Wij doen wedstrijden met honden en staan heel veel weekenden op plaatsen zonder stroom.
Koelkast op gas en verder 1 AGM batterij van 110 ampère voor stroom en mover.
Dit met een daglichtpaneel van 140wp.
Daarbij nog een omvormer van 12v naar 220v voor een tv of laptop aangesloten op de stopcontacten van de caravan en wij zitten nooit zonder stroom.
Koffie zetten gaat dan met een filter en warm water of met oploskoffie.
Deze installatie is niet veel duurder dan een goede aggregaat en maakt geen lawaai en gebruikt geen benzine.
Doe er je voordeel mee.
Wij doen wedstrijden met honden en staan heel veel weekenden op plaatsen zonder stroom.
Koelkast op gas en verder 1 AGM batterij van 110 ampère voor stroom en mover.
Dit met een daglichtpaneel van 140wp.
Daarbij nog een omvormer van 12v naar 220v voor een tv of laptop aangesloten op de stopcontacten van de caravan en wij zitten nooit zonder stroom.
Koffie zetten gaat dan met een filter en warm water of met oploskoffie.
Deze installatie is niet veel duurder dan een goede aggregaat en maakt geen lawaai en gebruikt geen benzine.
Doe er je voordeel mee.
Volvo V70 D4 235pk(gechipt) Knaus 500FU Silverselection 2017 ,Thule 6200 luifel, zonnepaneel en Enduro 303 mover.
en wachtend op iets nieuws.....
en wachtend op iets nieuws.....
Re: Caravan en aggregaat probleem
Hmm, ok...
Als je een omvormer hebt van 12v naar 220v dan kan je Daar ook gewoon andere 220v toestellen aanhangen.
Moet ik alleen rekening houden met de batterij zen ampère?
In mijn geval dus een batterij van 750A.
En wat houd die 100Ah dan in?
Als je een omvormer hebt van 12v naar 220v dan kan je Daar ook gewoon andere 220v toestellen aanhangen.
Moet ik alleen rekening houden met de batterij zen ampère?
In mijn geval dus een batterij van 750A.
En wat houd die 100Ah dan in?
Re: Caravan en aggregaat probleem
Je hebt geen 750 Ah accu nodig..
Dat zou wel erg zwaar worden.
Een 100 Ah accu is groot zat.
Het viel me trouwens op, dat je een startaccu hebt...
Die is minder geschikt voor jouw doel.
Die kan namelijk een korte tijd een heel hoge stroom leveren. 1500 A of meer.
Langdurig belasten met zeg effe 10 A gaat niet goed. Dan is ie met een paar uur leeg.
Voor caravangebruik heb je een heel andere accu nodig.
Verwarmingsapparaten op 230 volt kan je ook beter vermijden op 12 volt dmv. een omvormer.
Verwarmen en koken kan veel beter op gas.
Kost nada stroom..
Dat zou wel erg zwaar worden.
Een 100 Ah accu is groot zat.
Het viel me trouwens op, dat je een startaccu hebt...
Die is minder geschikt voor jouw doel.
Die kan namelijk een korte tijd een heel hoge stroom leveren. 1500 A of meer.
Langdurig belasten met zeg effe 10 A gaat niet goed. Dan is ie met een paar uur leeg.
Voor caravangebruik heb je een heel andere accu nodig.
Verwarmingsapparaten op 230 volt kan je ook beter vermijden op 12 volt dmv. een omvormer.
Verwarmen en koken kan veel beter op gas.
Kost nada stroom..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Caravan en aggregaat probleem
Ik heb ook een aggregaat, en ik begrijp mensen die er ook één willen heel goed. Hoe ga je een avondje televisie kijken zonder stroom? Hoe krijg je warm water uit de boiler? Hoe laad je de boordaccu op? Ik weet het: aan alles is een mouw te passen. En misschien komt een aggregaat in andere situaties ook nog van pas. Ik gebruik hem niet vaak. Maar wanneer ik hem nodig heb is het een wonderapparaat. En als het geluid storend is, zet je hem een eind verderop. Bij de Honda is dat niet ver omdat die eigenlijk heel stil is.Stephandz schreef:Hoelang wil jij ergens staan zonder stroom en waarvoor heb je een aggregaat nodig dat is punt 1.
Wij doen wedstrijden met honden en staan heel veel weekenden op plaatsen zonder stroom.
Koelkast op gas en verder 1 AGM batterij van 110 ampère voor stroom en mover.
Dit met een daglichtpaneel van 140wp.
Daarbij nog een omvormer van 12v naar 220v voor een tv of laptop aangesloten op de stopcontacten van de caravan en wij zitten nooit zonder stroom.
Koffie zetten gaat dan met een filter en warm water of met oploskoffie.
Deze installatie is niet veel duurder dan een goede aggregaat en maakt geen lawaai en gebruikt geen benzine.
Doe er je voordeel mee.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.
Re: Caravan en aggregaat probleem
Ik heb ergens nog wel een recept liggen voor kokend water zonder boiler.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Caravan en aggregaat probleem
Ok jongens, de caravan waar ik het over heb is niet grootis een predom 126!
Ik ga gewoon die Honda kopen en klaar dit word me allemaal te ingewikkeld.
Ik wil gewoon men eitje kunnen bakken 'S morgens op men gasfornuis en een lekker bakkie koffie zetten, men mobile apparaten opladen en men lipo batterijen die ik gebruik voor men airsoft replica's. Verder nog een laptop kunnen opladen en dat zal het zowat zijn denk ik.
Meer hoeft dat niet te zijn, ik kan geen gas fles zetten van 10, 20 liters. Ben al blij dat ik er eentje kan gebruiken en plaatsen van vijf liter.
Verder ken ik geen zak over en van electriciteit dus dit wat jullie allemaal vertellen is chinees voor me, en snap daar dus de ballen van.
Heb nu alleen gewoon een nieuwe batterij lader nodig voor de "start" batterij en een aggregaat voor de rest. Ok koffie kan ik nog zetten met gewoon warm water en een filter. Maar de rest ga ik nu op de moment niet kunnen gebruiken. En de boel helemaal veranderen zoals hier gezegd word met omvormers en de stopcontacten aanpassen gaat een boel werk zijn waar ik zelf niks vanaf ken.
Dus zal het simpelste een aggregaat kopen die geschikt is voor wat ik het nodig heb en een nieuwe batterij lader zoals al vermeld is geweest.
Ik ga gewoon die Honda kopen en klaar dit word me allemaal te ingewikkeld.
Ik wil gewoon men eitje kunnen bakken 'S morgens op men gasfornuis en een lekker bakkie koffie zetten, men mobile apparaten opladen en men lipo batterijen die ik gebruik voor men airsoft replica's. Verder nog een laptop kunnen opladen en dat zal het zowat zijn denk ik.
Meer hoeft dat niet te zijn, ik kan geen gas fles zetten van 10, 20 liters. Ben al blij dat ik er eentje kan gebruiken en plaatsen van vijf liter.
Verder ken ik geen zak over en van electriciteit dus dit wat jullie allemaal vertellen is chinees voor me, en snap daar dus de ballen van.
Heb nu alleen gewoon een nieuwe batterij lader nodig voor de "start" batterij en een aggregaat voor de rest. Ok koffie kan ik nog zetten met gewoon warm water en een filter. Maar de rest ga ik nu op de moment niet kunnen gebruiken. En de boel helemaal veranderen zoals hier gezegd word met omvormers en de stopcontacten aanpassen gaat een boel werk zijn waar ik zelf niks vanaf ken.
Dus zal het simpelste een aggregaat kopen die geschikt is voor wat ik het nodig heb en een nieuwe batterij lader zoals al vermeld is geweest.
Re: Caravan en aggregaat probleem
Misschien ook voor een TV op gas?Ab schreef:Ik heb ergens nog wel een recept liggen voor kokend water zonder boiler.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22
Re: Caravan en aggregaat probleem
Kun je geen agregaat huren bij een gereedschaps verhuur handel als je van die airsoft evenementen hebt ? Dan kun je wellicht ook een serieus veel zwaardere nemen. Misschien de kosten delen als er nog een paar zijn die electriciteit nodig hebben.
Re: Caravan en aggregaat probleem
Kan met de gasgenerator. Volgens mij heeft Truma die ook in het pakket. Ik heb er wel eens naar gekeken. Volgens mij iets van 7000 euro.Hans1954 schreef:Misschien ook voor een TV op gas?Ab schreef:Ik heb ergens nog wel een recept liggen voor kokend water zonder boiler.
Re: Caravan en aggregaat probleem
Nee, maar wel voor eentje op 12 volt.Hans1954 schreef:Misschien ook voor een TV op gas?Ab schreef:Ik heb ergens nog wel een recept liggen voor kokend water zonder boiler.
Wil je toch prik..
Er is ook nog Energy For You.
Afgekort EFOY
Niet echt goedkoop..maar bijna volledig geluidloos.
Ook gebruikt te koop.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22
Re: Caravan en aggregaat probleem
Zo dus ze hebben nu al caravans met een reactor ?
Wat was dat ook al weer met die brandende Hindenburg....iets met "hoogexplosief" ?
Wat was dat ook al weer met die brandende Hindenburg....iets met "hoogexplosief" ?
Re: Caravan en aggregaat probleem
Nee joh..
Die dingen werken op bio ethanol.
Minder gevaarlijk als de benzine in een aggregaat.
Die dingen werken op bio ethanol.
Minder gevaarlijk als de benzine in een aggregaat.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Caravan en aggregaat probleem
Ik heb ook wel eens nagedacht over zonnepanelen of aggregaat of een Efoy.
Ik heb een aggregaat, maar gebruik dat eigenlijk nooit meer. Het ding wil al niet eens meer starten.
Staat al vele jaren te verstoffen.
De praktijk heeft uitgewezen dat ik gewoon met de accu alleen ook genoeg aan boord heb om een week of langer zonder elektriciteit te kunnen kamperen.
Ik voel dus totaal de behoefte niet meer.
Maar als je niet zonder een boiler of koffiezetapparaat kunt..zeker doen.
De enige reden waarom ik zoiets zou kunnen aanschaffen is de airco.
Maar in de meeste tijd van het jaar gebruiken we die ook niet.
En bijna altijd hebben we wel stroom van een paal.
Ik heb een aggregaat, maar gebruik dat eigenlijk nooit meer. Het ding wil al niet eens meer starten.
Staat al vele jaren te verstoffen.
De praktijk heeft uitgewezen dat ik gewoon met de accu alleen ook genoeg aan boord heb om een week of langer zonder elektriciteit te kunnen kamperen.
Ik voel dus totaal de behoefte niet meer.
Maar als je niet zonder een boiler of koffiezetapparaat kunt..zeker doen.
De enige reden waarom ik zoiets zou kunnen aanschaffen is de airco.
Maar in de meeste tijd van het jaar gebruiken we die ook niet.
En bijna altijd hebben we wel stroom van een paal.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Caravan en aggregaat probleem
Hoe is dit verhaal afgelopen?
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.
Re: Caravan en aggregaat probleem
Nog niet afgelopenHans1954 schreef:Hoe is dit verhaal afgelopen?
Re: Caravan en aggregaat probleem
Aggregaat terug naar de winkel gedaan en geld terug ge-eist.
Daar was geen spraken van...
winkel mag geen geld terug geven van de fabrikant.
Aggregaat moest eerst terug opgestuurd worden naar fabrikant om na te kijken.
Enkele weken later krijg ik telefoon van de winkel dat ik langs moest komen met de papieren die ik toen gekregen heb en dat ik dan een nieuwe zou mogen mee nemen.
Heb dit nog niet gedaan moet dus nog langs de winkel gaan.
Maar een nieuwe gaat dus niets oplossen en zal ook voor dezelfde problemen gaan zorgen.
Zal ik de winkel ook de nieuwe eerst laten uitmeten of toch gewoon men geld terug eisen...
Daar was geen spraken van...
winkel mag geen geld terug geven van de fabrikant.
Aggregaat moest eerst terug opgestuurd worden naar fabrikant om na te kijken.
Enkele weken later krijg ik telefoon van de winkel dat ik langs moest komen met de papieren die ik toen gekregen heb en dat ik dan een nieuwe zou mogen mee nemen.
Heb dit nog niet gedaan moet dus nog langs de winkel gaan.
Maar een nieuwe gaat dus niets oplossen en zal ook voor dezelfde problemen gaan zorgen.
Zal ik de winkel ook de nieuwe eerst laten uitmeten of toch gewoon men geld terug eisen...
Re: Caravan en aggregaat probleem
Voor het antwoord ga ik er even vanuit dat je in Nederland woont. Het is namelijk een juridisch verhaal en de wetgeving in andere landen ken ik niet goed genoeg op dit punt. Maar het zal in principe in de gehele EU hetzelfde zijn. Nu de vraag. Je hebt een overeenkomst met een verkoper gesloten. Het product wat je van hem kocht moet deugdelijk zijn en aan je verwachtingen voldoen. Het bleek dus niet deugdelijk.Sterker nog: Het product heeft schade veroorzaakt. Iedereen in de keten van producent tot en met de verkoper zou je aan kunnen spreken op die schade. Ondoenlijk voor jou en dus neem je hiervoor de verkoper. De verkoper hoeft echter de overeenkomst niet direct te ontbinden. Hij moet in staat gesteld worden alsnog een goed product te leveren. Pas als dat hem na meerdere pogingen niet lukt kan je de overeenkomst ontbinden en je geld terugeisen. Resumerend: Je zal een nieuwe aggregaat moeten accepteren (uiteraard laat je wel even aantonen dat hij nu wel goed is) en de verkoper zal jouw verdere schade moeten gaan vergoeden. Gezien de opstelling van de verkoper gaat die daar moeilijk over doen. Voor dit geval zijn genoeg voorbeeldbrieven te vinden op het internet hoe je met deze situatie omgaat. Succes.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.
Re: Caravan en aggregaat probleem
Aggregaten worden relatief weinig gebruikt. Tegenwoordige benzine is eigenlijk niet lang houdbaar.
Een goede tip is om een alkylaatbenzine te gebruiken.
Die verouderd nauwelijks en dan blijft de motor goed starten.
Een goede tip is om een alkylaatbenzine te gebruiken.
Die verouderd nauwelijks en dan blijft de motor goed starten.
Ai d'r niet uut goat dan kom iej ok nerges
Jeep Patriot 2.4 4WD
Jeep Patriot 2.4 4WD
Re: Caravan en aggregaat probleem
RE.gif Goede tip van die alkylaatbenzine. Had ik ook al aangehaald. Probleem kan de prijs zijn. ca €20 voor 5 liter. Waarschijnlijk draait een aggregaat weinig uren en dan valt die prijs op jaarbasis wel weer mee. Ook een mogelijkheid is om Competition 102 te tanken bij een aantal stations van Firezone. Deze benzine heeft een octaangetal van 102 en bevat in het geheel geen ethanol. De benzine is met name op de markt gebracht voor old-timers die met de huidige benzines niet uit de voeten kunnen. Vanwege de afwezigheid van ethanol is de benzine net zolang houdbaar als dat we vroeger gewend waren. Desgevraagd gaf de dealer van mijn aggregaat en mijn buitenboordmotor aan dat het geen probleem is de motoren op deze benzine te laten lopen. Dus ben ik gewisseld naar deze benzine en beide motoren lopen als een zonnetje op deze brandstof. Zelfs rustiger. Kosten: € 1,86 per liter.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.