Buitenlandse vuladressen Iesberts kunststof gasfles

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Buitenlandse vuladressen Iesberts kunststof gasfles

Bericht door Kingpin1966 » zo 30 jul 2017 20:07

Ik probeer een beetje wijs te worden uit het oerwoud van gasflessen en fabrikanten en kan wel wat hulp gebruiken.

Even de huidige situatie:
Ik heb nu een Primagaz EasyBlue gasfles, deze is echter alleen in de Benelux in te ruilen.
Omdat we veel in Duitsland kamperen ben ik eigenlijk op zoek naar een lichtgewicht gasfles die ik, mocht de nood aan de man zijn, ook in Duitsland kan laten vullen.

Nu wordt er in Duitsland veel gebruik gemaakt van de aluminium gasflessen van Alugas, dit wordt in Nederland verkocht onder het merk Rijngas en is in de EU te vullen.
Echter is er in mijn woonplaats geen vulstation of dealer van Rijngas.
Er is wel een dealer van Iesberts kunststof gasflessen, de I-light.
Deze moet ook in de EU te vullen zijn, maar ik kan op de site van Iesberts geen buitenlandse (Duitse) vuladressen vinden.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Buitenlandse vuladressen Iesberts kunststof gasfles

Bericht door Daphne » zo 30 jul 2017 20:17

RE.gif

Het gasvulstation bij ons in de buurt vult elke fles die niet over de keuringsdatum is, behalve BP en Primagaz. Die 2 merken mogen alleen worden geruild. Je kunt dus ook gerust in Duitsland een fles kopen, als je toch vaak daar gaat kamperen. Die kun je in Nederland laten vullen, maar ook in Duitsland.

Persoonlijk zou ik me niet druk maken. Als nood aan de man komt, koop/huur je een fles in Duitsland en lever je die bij vertrek weer in. Wij doen dat altijd tijdens winterkamperen want dat is de enige gelegenheid dat we echt een fles leegstoken. Dan is het eerste werk bij aanmelden een 11 kg gasfles vragen. Kosten voor de vulling: 20€. Daar hoef je niet moeilijk voor te doen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Buitenlandse vuladressen Iesberts kunststof gasfles

Bericht door Kingpin1966 » zo 30 jul 2017 20:25

RE.gif
Dat laatste had mijn vader het ook al over, maar waar kun je dat in Duitsland doen?
Campings daar ruilen vaak alleen maar gasflessen om, tenminste dat staat vaak op de website.
Op de website van de camping waar we gestaan hebben kan ik helemaal niks vinden over gasflessen omruilen dan wel verkoop.

Bij onze vaste tussenstopcamping Oranienstein bijv. kun je alleen ruilen, niet kopen of huren volgens mij.
Er staat "Gasflaschentausch" op hun site. Niks over verkoop.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Buitenlandse vuladressen Iesberts kunststof gasfles

Bericht door Daphne » zo 30 jul 2017 20:34

Als ze een ruilsysteem hebben dan kun je er van uitgaan dat huren of lenen ook wel lukt. Dat is ons nog altijd gelukt. Niet alles staat uitgeschreven :wink:

Bij shoppingcentra waar je de Penny, Lidl/Aldi, DM, Rewe en Takko bij elkaar vindt, is meestal ook wel een gasvulstation in de buurt te vinden.

Gewoon even bij de camping vragen en ze weten je precies te vertellen waar je moet zijn.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Buitenlandse vuladressen Iesberts kunststof gasfles

Bericht door Hans1954 » zo 30 jul 2017 20:50

Volgens mij kan je gasflessen kopen/ruilen bij elke OBI https://www.obi.de/baumarkt/services/ma ... n-service/
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Buitenlandse vuladressen Iesberts kunststof gasfles

Bericht door Daphne » zo 31 dec 2017 18:46

Kingpin1966 schreef:RE.gif
Dat laatste had mijn vader het ook al over, maar waar kun je dat in Duitsland doen?
Campings daar ruilen vaak alleen maar gasflessen om, tenminste dat staat vaak op de website.
Op de website van de camping waar we gestaan hebben kan ik helemaal niks vinden over gasflessen omruilen dan wel verkoop.

Bij onze vaste tussenstopcamping Oranienstein bijv. kun je alleen ruilen, niet kopen of huren volgens mij.
Er staat "Gasflaschentausch" op hun site. Niks over verkoop.
Even een recente ervaring. Op de camping in Duitsland waar we nu staan, kun je alleen gasflessen ruilen. We hebben vooraf nog navraag per email gedaan of wij hier een gasfles kunnen huren/lenen, maar nee dat kon niet. Wij zijn daarom met 2 volle flessen (11 + 6 kg) vertrokken. Hier aangekomen konden we gewoon een 11 kg fles krijgen. Moesten wel pfand betalen, maar dat krijgen we bij inlevering terug. Deze keer zullen we de 11 kg niet leeg gestookt krijgen omdat het erg warm is geweest, maar goed, dan krijgen ze een niet lege fles terug. De vulling kost 20€, dat is minder dan wanneer je op elektra alles warm stookt.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”