Krijg watertank niet geheel leeg.

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door Hans 555 » di 27 jun 2017 09:14

In onze caravan staat een vaste watertank van 45 liter. Na elke reis (of tijdens) laat ik het water uit de tank lopen door de stop eruit te trekken. Nu is de uitlaat van de tank niet gelijk aan de bodem van de tank. Het is een opstaand randje van ongeveer 1 centimeter. Hierdoor kan de tank nooit geheel leeglopen. Nu is het niet moeilijk om het water uit de tank te halen met behulp van een spons. Dit lijkt mij niet zoals het hoort.
Een oplossing is niet zo moeilijk te bedenken maar dit zou toch niet zo mogen. Herkent iemand dit probleem ook?
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door ycv » di 27 jun 2017 09:28

RE.gif
Jij hebt dezelfde caravanindeling als wij.
Die 45 liter tank staat aan het voeten einde van het franse bed.
Dus tegen de legkast.
Wij hebben hetzelfde probleem. Die tank gaat niet helemaal leeg. Die moeten we helemaal uitdrogen. ( als ie lang niet gebruikt wordt.)
Wanneer we na 5 dagen weer op de camping komen ( we drogen die niet ieder keer uit ) wordt ie gevuld met een litertje of tien en laat ik hem weer leeg. Daarna wordt ie weer met 15 liter gevuld. Niet met 45 want dan staat dat water er 3 dagen in. We zijn steeds bezig met verversen eigenlijk. Gewoon omdat die bak nooit helemaal leeg is.
Dat water wordt dan ook niet gebruikt om van te koken.
Ik vind dit best een groot probleem. ( dat die bak niet helemaal leeg loopt ) scratch.gif

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door Hans 555 » di 27 jun 2017 09:35

Ik zal er met de dealer over gaan praten want dit kan en mag niet. Ook ik vul de tank nooit helemaal. Dus totdat de dealer een oplossing heeft dan maar drogen met een spons.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7102
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door karelV » di 27 jun 2017 09:36

Bij ons ook zo dus herkenbaar en vind dit ook ongemakkelijk.

Toen wij de eerste caravan kochten in 2007 was dit niet zo, de plug eruit en de tank liep helemaal leeg doordat de uitloop van die desbetreffende watertank door de bodem van de caravan een stukje onder de caravan uitstak dus ook geen last van wateruitstroom in de vloer/bodemplaat. Bij de opvolgende caravan in 2008 was dit al veranderd in de huidige situatie zoals die bij jullie nu ook is. boos.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door Pino » di 27 jun 2017 10:28

Heeft mij ook wel eens verbaasd. Evt met een schone handdoek het laatste restje er uit 'dweilen'.
Als ik de caravan weer in gebruik neem vul ik de tank thuis met water en laat via de boiler aftap kranen meteen het water er weer uitlopen. Zodoende is er redelijk wat verversing
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door Hans 555 » di 27 jun 2017 13:18

RE.gif
Water wordt ook bij ons regelmatig ververst. Maar blijft een vreemde/rare zaak dat de tank niet geheel leeg te krijgen is zonder te dweilen.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door Ad » di 27 jun 2017 18:30

RE.gif Wij hadden hetzelfde probleem, opstaand randje. Twee schone handdoeken, met de eerste zoveel mogelijk water eruit, met de tweede droogmaken. Het is even werk, maar m.i. is er geen andere oplossing.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door ycv » di 27 jun 2017 18:38

RE.gif Zit niks anders op. Maar niet meer leuk als je dat iedere zondag moet doen ( zolang ie op de seizoenscamping staat) boos.gif
Voordat onze dochter ermee naar Spanje gaat, gooit moeders er weer van dat spul in en spoelt m 3x na.
Neem geen enkel risico. [aschrik.gif]

martijn v o

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door martijn v o » di 27 jun 2017 19:30

sleufje zagen in het randje?

fendtjeplatin
Berichten: 592
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door fendtjeplatin » di 27 jun 2017 20:39

Oei de duitsers maken ook fouten.
Zou toch niet mogen.
natuurlijk die ontwerpers nemen het vliegtuig.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door p_vingerhoets » di 27 jun 2017 20:59

Ik vindt het toch enigzi s grappig hoe er met water om gesprongen wordt we dri ken geen water van een dag oud maar een fles bier van een jaar oud gaat er gewöon in zo ook die fles wijn die al een paar jaar ligt te stoffen in eeen magazijn. Maar uiterraard moet eenieder doen wat die zelf verstandig vind ik spel de tank an de leidingen voor we vertrekken met dat speciale flesje van 123 en dan gaat die vol zodat we een dag of 2-3 vooruit kunnen en dan wordt ie weer bijgevul

Eigen bouw vaste tank en er zit geen aftap op (had geen zin om een gat door de vloer te boren) dus na de vakantie pomp ik m leeg en het bestand wordt er met een dweil en handdoek uit gehaald.ik verwacht dat er geen liter achter blijft in de tank als die leeg gelopen is anders voordat je thuis komt de plug er alvast uit halen dan komt er onder het rijden misschien nog wat meer uit.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door Hans 555 » wo 28 jun 2017 11:05

martijn v o schreef:sleufje zagen in het randje?
Dat zal niet gaan omdat de stop dan boven het sleufje zit en de tank zal leeglopen als dat niet nodig is.
Ook heb ik de stop eraf gelaten in de hoop dat er onderweg nog water zou weglopen, niet dus.
Ik schat dat er nog een liter water in de tank zit. De boiler en de leidingen heb ik ook/wel laten leeglopen.
Zal niets anders opzitten dan te dweilen. boos.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door ycv » wo 28 jun 2017 16:12

Tja. Soms is het niet anders.
Degene die deze bakken ontworpen heeft denkt misschien dat water omhoog loopt. stom.gif
Het is dus inderdaad iemand die het zelf niet gebruikt en met het vliegtuig op vakantie gaat. scratch.gif
Maar dat idee heb ik wel vaker bij het bekijken van caravans en denk dan...degene die dit ontworpen heeft is nog nooit met een caravan op vakantie geweest.
bv. Een mooi fornuis met 3 pitten waar helemaal geen 3 pannetjes op kunnen. Of een open verbinding heeft met de afwasbak. Dat wanneer je de afwas doet het fornuis ook vol water loopt. In ieder geval het wordt nat. Al kook je buiten. Als je je handen wast moet je het fornuis ook maar weer effe poetsen. ( effe off topic)
Wij zijn heel blij met onze caravan en met de indeling. Dezelfde als TS.
Maar die vaste watertank boos.gif
Hebben ooit een kip gehuurd van 2003 en die had in de disselbak 2 losse watertanks staan. Moest je het pompje gewoon inhangen. Ik denk O , wat ouderwets.
Nou???? Die had ik 10 x liever gehad. Ook goed schoon te maken en uit te drogen. C HollandFlag.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7102
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door karelV » wo 28 jun 2017 16:22

RE.gif

Klopt idd allemaal wat je schrijft en dan heb je ook een Hobby zeker omdat je zo over dat gasstel praat met een open verbinding naar de spoelbak toe. is ook idd een drama net als de afvoer in de watertank. boos.gif

Bij de vorige modellen van hobby was het met het gasstel idd beter gemaakt. knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door ycv » wo 28 jun 2017 16:33

RE.gif
Nee. wij hebben een LMC. Maar de Musica van dit merk heeft ook die keuken.
Maar dat fornuis kom je bij heel veel merken tegen. Veel van hetzelfde. zo ook die watertank. Ziet er prachtig uit maar het is 3 x niks.
Bij ons viel wel de tochtstrook uit de lijst. Ik denk ik ben vast niet de enigste. Klopte dus. Veel caravans van 2016 hadden foute lijsten. stom.gif Uiteraard vervangen.
Maar we gaan hier off topic.

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door Barreman » wo 28 jun 2017 17:11

Dat opstaande randje zou inderdaad alleen op de uitgaande slang moeten zitten om te voorkomen dat je vaste deeltjes zoals zand in je systeem krijgt. De aftap moet voor het mooie op het laagste punt, maar dat is lang niet altijd zo. Ook niet op onze hobby
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7102
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door karelV » wo 28 jun 2017 19:10

RE.gif

...........en zand hadden wij heel veel in de watertank zitten toen we onlangs terug kwamen vanaf camping Parc la clesure in Bure in de Belgische Ardennen. Wist wel dat dit kon gebeuren want we waren er al eens meer geweest voor een jaar of 6 geleden met de zomervakantie en na thuiskomst met alles schoonmaken en dus ook de watertank spoelen schrok ik toch wel. Wat een zand/modder zat er in die tank zeg, gewoon eigenlijk dreg.
Had dit eigenlijk de laatste keer niet zo erg meer verwacht maar viel toch nog vies tegen en was er eigenlijk al een beetje op bedacht en dus dronken we geen water uit die kraan en ook geen koffie werd ermee gezet.
Stond in de brochure dat het water uit de kraan gewoon gedronken kon worden omdat het 4 x per jaar gecontroleerd werd in een laboratorium.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door p_vingerhoets » do 29 jun 2017 10:06

Wat werd er vroeger ook al weer gezegd "zand schuurt de maag" dus daarin zal ook wel niet het probleem zitten.
Maar hoe krijg je dan zoveel zand in je tank scratch.gif
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7102
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door karelV » do 29 jun 2017 12:07

RE.gif


Zit op die camping in de waterleiding, staat ook in de brochure/folder van de camping dat er roest e.d. in het water zit en dit niet schadelijk is voor de gezondheid en gewoon te drinken is. Nou hebben wij dezelfde dag al flessen water ingekocht omdat ik dit dus al wist van 6 jaar terug.
Vind dit toch geen beste zaak want het was gewoon dreg in de tank van 6 dagen op die camping. 6 jaar geleden stonden wij er twee weken en was toen gewoon een modderpoel in de tank bij thuiskomst [aschrik.gif] .
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door Ad » do 29 jun 2017 15:18

Dat is lekker zeg. Dat dit nog kan in deze tijd. Heb het een aantal jaren geleden in Ierland ook gehad, hele tank bruin, "turfwater" zei men. Toen we thuis waren de hele tank en leidingen schoon kunnen maken.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door Daphne » zo 2 jul 2017 16:32

fendtjeplatin schreef:Oei de duitsers maken ook fouten.
Zou toch niet mogen.
natuurlijk die ontwerpers nemen het vliegtuig.
Bij onze caravan geen probleem. Stop eruit en al het water loopt eruit. Hebben we net onderweg op een parkeerplaats nog gedaan met het vies ruikende Franse water [aschrik.gif] dat we gisteren op een overnachtingscamping erin hebben gedaan. Laatste restje opdweilen hoeft bij onze watertank dus niet.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7102
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door karelV » zo 2 jul 2017 19:32

RE.gif

thumbup.gif Koop ik volgend jaar een Hobby of Fendt met een Knaus watertank knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door Ab » zo 2 jul 2017 19:38

Of een tent..daar zit helemaal geen watertank in.. awhoea.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7102
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door karelV » zo 2 jul 2017 19:41

RE.gif thumbup.gif thumbup.gif awhoea.gif awhoea.gif kost ook niet zoveel zonder watertank awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Krijg watertank niet geheel leeg.

Bericht door Ab » zo 2 jul 2017 19:48

Weer een probleem uit de wereld.. :lol:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”