Wij zijn sinds een paar weken de trotse eigenaars van een Eriba Feeling uit 2013. Er is een aparte accu voor de mover aanwezig die gevoed wordt dmv een lader die in een 220V stekker.
Nu is mijn vraag: wordt de moveraccu nu ook geladen door de caravan thuis aan 220V te hangen ?
Er is ook een ander accu aanwezig die in combinatie met een omvormer werkt zo te zien.
Onze vorige caravan was een Avento van 1977 die al dez "fratsen" niet had dus vergeef ne mijn onwetendheid
Misschien domme vraag over laden mover accu
Misschien domme vraag over laden mover accu
[img]http://s32.photobucket.com/user/beezz/media/cropped%20ds%20en%20feeling%2020170723_160855922_iOS_zps1frcfwuv.jpg.html?sort=3&o=0/img]
Avento Mezzano L 1977 ======>>>> FEELING 470
Volvo V70 R AT 290 PK 1998
DS 5 2.0 D
Avento Mezzano L 1977 ======>>>> FEELING 470
Volvo V70 R AT 290 PK 1998
DS 5 2.0 D
Re: Misschien domme vraag over laden mover accu
Zoals je het omschrijft lijkt het dat beide geladen worden als de caravan aan de 220 staat. Dat zou in principe als het een goede lader is ook prima zijn. Ik vraag me wel ernstig af waarom gekozen is voor twee accu's.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485
Re: Misschien domme vraag over laden mover accu
Wel rekening houden dat het kan zijn dat je de lader van de mover steeds in een bepaalde "modus" moet plaats vooraleer hij begint met te laden. Die van mij gaat steeds eerst in stand-by als hij pas ingeplugd wordt. Dan moet ik een modus selecteren voordat hij begint te laden
Re: Misschien domme vraag over laden mover accu
Hoi Mark.
Ook ik ben verbaast met het lezen van 2 accu's.
Dat is zeker niet door een fabriek zo bedacht.
Er is (voor zover ik weet ) ook geen enkel bezwaar om 1 (goeie) accu voor alles te gebruiken.
Natuurlijk is de lader wel een belangrijk item.
Hoe intelligent is jou lader...dat is redelijk belangrijk.
Want of je nou op de camping of thuis aan de 230 hangt, de acculader zal normaal gesproken gewoon gaan laden.
En, tja, sommige laders moet je dan zelf aanzetten of instellen, andere "weten en onthouden" hun juiste instelling.
En dat is natuurlijk erg makkelijk, die laders verzorgen je accu gewoon perfect.
Kijk maar eens naar een Ctek MSX 5.0T ideaal ding die alles zelf regelt.
Veel gebruikt bij caravanners.
Chris
Ook ik ben verbaast met het lezen van 2 accu's.
Dat is zeker niet door een fabriek zo bedacht.
Er is (voor zover ik weet ) ook geen enkel bezwaar om 1 (goeie) accu voor alles te gebruiken.
Natuurlijk is de lader wel een belangrijk item.
Hoe intelligent is jou lader...dat is redelijk belangrijk.
Want of je nou op de camping of thuis aan de 230 hangt, de acculader zal normaal gesproken gewoon gaan laden.
En, tja, sommige laders moet je dan zelf aanzetten of instellen, andere "weten en onthouden" hun juiste instelling.
En dat is natuurlijk erg makkelijk, die laders verzorgen je accu gewoon perfect.
Kijk maar eens naar een Ctek MSX 5.0T ideaal ding die alles zelf regelt.
Veel gebruikt bij caravanners.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Misschien domme vraag over laden mover accu
Excuses, ik had al gewaarschuwd voor m'n onwetendheid. Er is maar een accu aanwezig.
[img]http://s32.photobucket.com/user/beezz/media/cropped%20ds%20en%20feeling%2020170723_160855922_iOS_zps1frcfwuv.jpg.html?sort=3&o=0/img]
Avento Mezzano L 1977 ======>>>> FEELING 470
Volvo V70 R AT 290 PK 1998
DS 5 2.0 D
Avento Mezzano L 1977 ======>>>> FEELING 470
Volvo V70 R AT 290 PK 1998
DS 5 2.0 D
Re: Misschien domme vraag over laden mover accu
Mark..
Probeer eens een typenummer of meer info te vinden van je lader en je accu...
Merken, soorten... en dat soort dingen.
Chris
Probeer eens een typenummer of meer info te vinden van je lader en je accu...
Merken, soorten... en dat soort dingen.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.