Afvalwater

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
Lotte
Berichten: 86
Lid geworden op: za 11 feb 2012 14:15
Locatie: in de vloanders bi Ieper

Re: Afvalwater

Bericht door Lotte » ma 10 apr 2017 08:16

Monster900 schreef:
Piet P schreef:Ik zal even als "advocaat van de duivel" fungeren.

De gedachte daarachter is dat het water wat wegloopt uit de caravan in de emmer loopt. De enigszins vaste bestanddelen zakken naar de bodem van de emmer en het water blijft boven, totdat het waterniveau hoger komt dan het ingeboorde gat en loopt het water uit de emmer en de wat vastere bestanddelen blijven achter in de emmer. Een soort van mini septic-tank.


Okee, bedankt, het was niet duidelijk waar de gaten in de emmer zaten. Dus kun je net zo goed een gewone emmer (met 1 groot gat bovenaan) gebruiken en laten overlopen.
Moest ik een camping runnen en ik betrap je met z'on hollandse emmer hoef je nooit méér op mijn camping te komen staan, dit getuigt van wel erg antisociaal gedrag.Net zoals even een plasje doen tegen de afscheidingshaag tussen jou en de buurman. Smiley_thefinger.gif
Zelf de campingplaats verzieken voor een ander die na je komt, maar de eerste aan het onthaal staan omdat er iets niet naar je zin is. stom.gif stom.gif stom.gif boos.gif boos.gif boos.gif
Fendt Saphir 450 QB.

Mees

Re: Afvalwater

Bericht door Mees » ma 10 apr 2017 08:46

Ik heb meer moeite met de 'afdruk' van het vloerkleed van de voortent (en de voorwerpen die daarin staan)
dan met een beetje huishoudelijke afvalwater.
Zure regen vind ik ook niet leuk.
Maarre:
http://www.infomil.nl/onderwerpen/klima ... er-schema/
De link wil niet, dus even copy/paste
schema afvalwater.png
schema afvalwater.png (94.3 KiB) 2963 keer bekeken
Ik heb even geen zin om het juiste wetsartikel voor recreatieve doeleinden erbij te zoeken
Ga uw gang op deze mooie maandag-ochtend. (ik ga te kooi)
Weet wel dat ik niet zwem in jachthavens. [aschrik.gif]
http://wetten.overheid.nl/zoeken/zoekre ... -2017/dx/0

edit: http://wetten.overheid.nl/BWBR0022762/2 ... graaf3.1.4 zou in de buurt kunnen komen voor de wildkampeerder.
Leo33 zal het toch wel 'grappig' bedoeld hebben?
Laatst gewijzigd door Mees op ma 10 apr 2017 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.

JaapB

Re: Afvalwater

Bericht door JaapB » ma 10 apr 2017 08:48

thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Ik dacht even, toen ik een paar reacties terug, zei dat een Hollandse emmer echt niet meer kan,
dat ik wel een hoop commentaar zou krijgen.
Maar gelukkig zijn er nog velen die er zo over denken.
A-sociaal gedrag vind ik het en is het ook.
stom.gif stom.gif stom.gif
Eigenlijk moet zo iemand op een camping even gezegd worden dat z'n emmer lek is.

arnovariante

Re: Afvalwater

Bericht door arnovariante » ma 10 apr 2017 08:51

Het meest bizarre vind ik nog dat het uit pure luiheid is.
OK, we zijn allemaal op vakantie en er zijn mensen die dan echt zo weinig mogelijk doen maar een beetje je fatsoen houden kan best wel.

En om weer terug te komen op het "opvoeden" van je familie als het gaat om watergebruik in de caravan, dezelfde opvoeding is ook zeer nuttig voor de afvalwatertank.....
blij.gif thumbup.gif

AJ.Wijk

Re: Afvalwater

Bericht door AJ.Wijk » ma 10 apr 2017 16:00

Wij hebben voor € 23.= een roltank aan geschaft voor het afval water, zomaar weg laten lopen doe je thuis toch ook niet?? smerig en A.SOCIAAL !!!!!!!!!!!

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Afvalwater

Bericht door janoniem » ma 10 apr 2017 16:47

vuilwatertank.png
vuilwatertank.png (150.38 KiB) 2933 keer bekeken
Deze tank, zoals troapel die liet zien, staat er bij ons ook onder (óók met een schroefdop op de uitgiet opening).
De ruimte voor de tank varieert nogal, afhankelijk van de plaats waar we staan.
Wanneer de tank niet onder de caravan past gebruik ik een korte ribbelslang.
En wanneer de ruimte te groot is om netjes af te voeren, gebruik ik een afgesneden bovendeel van een PET fles als trechter.
Op parkeerplaatsen laten we overigens wel eens een straaltje water de vrije loop.
Laatst gewijzigd door janoniem op ma 10 apr 2017 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Afvalwater

Bericht door ycv » ma 10 apr 2017 17:05

Ook wij laten op een parkeerplaats wel eens wat water weglopen. Effe handjes wassen. Ik voel me daar niet schuldig over. zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Afvalwater

Bericht door Micky » ma 10 apr 2017 18:06

Dat spoelt juist de urine van de chauffeurs weg mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Hogendoorn
Berichten: 41
Lid geworden op: za 30 nov 2013 17:28
Locatie: Midden van het land

Re: Afvalwater

Bericht door Hogendoorn » ma 10 apr 2017 18:23

Beste jaapb

Wat is de functie van die rol perkament.
In dit artikel al 6 x gezien.
Onleesbaar.
Voor de helf zichtbaar.
Erg groot ruim 2 x scherm hoogte.
Geen toegevoegde waarde.

Groet Louis Hogendoorn
Eriba Nova 495 met Subaru Outback 2,5 automaat

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Afvalwater

Bericht door Micky » ma 10 apr 2017 18:26

RE.gif scratch.gif

Welke rol perkament?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

JaapB

Re: Afvalwater

Bericht door JaapB » ma 10 apr 2017 19:02

RE.gif
RE.gif
Hier ook geen idee. scratch.gif

Hogendoorn
Berichten: 41
Lid geworden op: za 30 nov 2013 17:28
Locatie: Midden van het land

Re: Afvalwater

Bericht door Hogendoorn » ma 10 apr 2017 19:30

Ik bedoel die lap onleesbare tekst onder je bericht.
Eriba Nova 495 met Subaru Outback 2,5 automaat

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Afvalwater

Bericht door Micky » ma 10 apr 2017 21:58

Vreemde reactie....


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

JaapB

Re: Afvalwater

Bericht door JaapB » ma 10 apr 2017 22:10

Lap ????
Onleesbaar ????
Ik weet niet wat jij ziet, of laat jouw pc, laptop, tablet, of GSM iets anders zien.
Of is een brilletje een idee'tje.

Maar vind ik bij jouw ook hoor Micky, jij hebt twee karakters meer dan ik in je onderschrift. awhoea.gif
Echt belachelijk. awhoea.gif

Wat een onzin allemaal, laten we gewoon bij het Topic blijven.

iezer
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 17 sep 2012 11:02
Locatie: overloon
Contacteer:

Re: Afvalwater

Bericht door iezer » ma 10 apr 2017 22:56

hang er een toiletblok in aflower.gif

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Afvalwater

Bericht door ycv » di 11 apr 2017 15:21

Micky schreef:Dat spoelt juist de urine van de chauffeurs weg mrgreen.gif thumbup.gif
Dat durfde ik al niet te zeggen [aschrik.gif] awhoea.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Afvalwater

Bericht door Micky » di 11 apr 2017 19:32

RE.gif mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Afvalwater

Bericht door yarrah » wo 12 apr 2017 09:00

Afbeelding

Dit gebruiken wij.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Afvalwater

Bericht door WillyL » wo 12 apr 2017 09:30

De eerlijkheid dwingt me toe te geven dat ook ik af en toe de weide vervuil.
Een afvaltank is handig en praktisch maar soms is die vol zonder dat ik het besef en dan loopt die gewoon over.
Dringend tijd om een diepteinvestering te doen nij Ali... En er nog een vlotterschakelaartje te kopen met een aansluiting zodat ik in de caravan gemakkelijk kan zien wanneer die vol is...
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Mees

Re: Afvalwater

Bericht door Mees » wo 12 apr 2017 11:05

RE.gif Ik moet de eerste nog tegenkomen, die geen 'overloper' heeft meegemaakt. knipoog.gif
Wij hebben een vaste 'grijswater'-tank in de caravan.
En die wordt dan regelmatig geleegd in een jerrycan/tank-onder-de-tuut.
Als ik een praatje maak met de passerende buurman, loopt die ook wel eens over; ach is niet zo erg toch.....
Enne,
teiltje afwas-water in de bosjes toch ook niet....

Leo33
Berichten: 165
Lid geworden op: do 26 mei 2016 12:46

Re: Afvalwater

Bericht door Leo33 » wo 12 apr 2017 11:22

Grappig al die reactie's. Uiteraard gebruik ik geen emmer met gaatjes. Ik gebruik een emmer zonder gaatjes en gooi deze gewoon in het sanitair gebouw weg. Soms heb ik een overloper, dan heb ik het te laat in de gaten dat ie vol is. Een emmer vind ik makkelijker dan een tank. Komt de volgende vraag. Waarmee maak je dan zo'n vuilwater tank schoon ? Inderdaad niet. Deze krijg je niet schoon en gaat stinken, zeker als ie in de warme zon staat. Een gewone emmer heb je zo schoon. scratch.gif
Mazda CX-5 4WD uit 2019 Benzine 2.L automaat trekgewicht 2000 kg. met Hobby 455 UF uit 2016 incl laden 1500 kg.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Afvalwater

Bericht door Ad » wo 12 apr 2017 11:26

Leo33 schreef:Grappig al die reactie's. Uiteraard gebruik ik geen emmer met gaatjes. Ik gebruik een emmer zonder gaatjes en gooi deze gewoon in het sanitair gebouw weg. Soms heb ik een overloper, dan heb ik het te laat in de gaten dat ie vol is. Een emmer vind ik makkelijker dan een tank. Komt de volgende vraag. Waarmee maak je dan zo'n vuilwater tank schoon ? Inderdaad niet. Deze krijg je niet schoon en gaat stinken, zeker als ie in de warme zon staat. Een gewone emmer heb je zo schoon. scratch.gif
Zo doen wij het ook. Ik denk er wel over om een flexibele afvoerslang te kopen. Op steeds meer campings heb je een afvoerputje in de buurt.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Afvalwater

Bericht door PMT » wo 12 apr 2017 11:52

Ik heb een 25ltr losse schoonwatertank en een zelfde tank in een andere kleur als opvang voor vuilwater. Als de schoonwatertank leeg is vul ik die en leeg ik gelijk de vuilwatertank. Het is bijna een dagelijks ochtend ritueel tijdens de vakantie en voor mij is het een 1 op 1 verhaal; 1 leeg andere vol. Dus is neem een volle en lege tank mee naar het waterpunt waar meestal ook het putje zit en ik loop weer net zo scheef terug met een volle watertank en een lege afvaltank.
Ik heb het ook al eens eerder hier verteld dat het afvalwater ook wel eens bij de planten/struiken gaat op aandringen van de campingeigenaar die mn in zuidelijkere streken het zonde vindt dat kostbaar water in het putje verdwijnt en hij met schoon drinkwater zijn planten moet bewateren.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Afvalwater

Bericht door Micky » wo 12 apr 2017 22:51

WillyL schreef:De eerlijkheid dwingt me toe te geven dat ook ik af en toe de weide vervuil.
Een afvaltank is handig en praktisch maar soms is die vol zonder dat ik het besef en dan loopt die gewoon over.
Dringend tijd om een diepteinvestering te doen nij Ali... En er nog een vlotterschakelaartje te kopen met een aansluiting zodat ik in de caravan gemakkelijk kan zien wanneer die vol is...
OH, maar dat geef ik ook eerlijk toe hoor, het gebeurd mij ook wel eens :( maar goed dat is een dom ongelukje...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Afvalwater

Bericht door Barreman » do 8 jun 2017 13:51

Onze buurman vorig weekend had een voor mij nieuwe variant van de Hollandse emmer, de Hollandse slang.

Bizar dat die mensen bestaan. Het was een heel aardige man, en vond het doodnormaal om zijn afvoer zo in te graven...
Bijlagen
IMG_5391.JPG
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”