electrisch verwarmd handdoekrek

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Fam de Goeij
Berichten: 424
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Fam de Goeij » zo 13 apr 2014 13:01

Hallo allemaal,

Op de site van kampeertopper staat een elektrisch verwarmd handdoekrek .
Het werkt op 220 volt en verbruik van maar 45 watt .

Heeft iemand dit al in zijn caravan gemonteerd en hoe zijn de ervaringen? :(
Ons lijkt het wel handig als het slechter weer is en je handdoek buiten niet snel aan een lijn droogt. thumbup.gif

We twijfelen over de aanschaf ,wat vinden jullie?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Micky » zo 13 apr 2014 13:09

RE.gif

hangt er helemaal vanaf of je in de praktijk wel eens zit met een natte handdoek die je al wilt gebruiken, wij hangen onze handdoeken gewoon in de voortent als ze niet buiten kunnen hangen, dan zijn ze zo droog.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16288
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Jan van Vijven » zo 13 apr 2014 14:04

Bedankt voor de tip, ik heb er gelijk één besteld, voor die paar tientjes ga ik niet tobben. Na de Pasen weet ik je te vertellen of het wat is.
Ik wilde eigenlijk ooit zo'n geval op de buizen van de verwarming aansluiten, maar dan moet wel de verwarming aan zijn anders heeft het nog geen zin.

Wij hebben bijna nooit de voortent mee dus daarin drogen is geen optie voor ons.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Fam de Goeij
Berichten: 424
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Fam de Goeij » zo 13 apr 2014 14:06

RE.gif

Micky we kamperen met een omnistore caravan style en drogen normaal ook de handdoeken gespannen aan een lijntje daar onder. De wind en of zon doen de rest . Zo drogen we vaak complete vakantie wassen in een dag! thumbup.gif
Maar.... bij meerdere dagen regen wordt en blijft het klam en vochtig en drogen handdoeken en ook de vaak te gebruiken theedoek slechter :( , daar wilden we dit eventueel dit rekje voor kopen en monteren in het hoekbadkamertje van onze Hobby 400 SF, zodat je niet naar een vochtige thee of handdoekje grijpt. Daarom iemand met gebruikers ervaring gezocht hier.... scratch.gif

pd0bao40

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door pd0bao40 » zo 13 apr 2014 15:23

@Fam.de Goey, geen ervaring mee, let wel op R.A.stekker aansluiting, zo niet of geval dubbel geisoleerd is, symbool
2 vierkantjes in elkaar: lijkt me feitelijk onmogelijk bij metalen verwarming maar a la. Gr.Jaap.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Micky » zo 13 apr 2014 15:33

Fam de Goeij schreef:RE.gif

Micky we kamperen met een omnistore caravan style en drogen normaal ook de handdoeken gespannen aan een lijntje daar onder. De wind en of zon doen de rest . Zo drogen we vaak complete vakantie wassen in een dag! thumbup.gif
Maar.... bij meerdere dagen regen wordt en blijft het klam en vochtig en drogen handdoeken en ook de vaak te gebruiken theedoek slechter :( , daar wilden we dit eventueel dit rekje voor kopen en monteren in het hoekbadkamertje van onze Hobby 400 SF, zodat je niet naar een vochtige thee of handdoekje grijpt. Daarom iemand met gebruikers ervaring gezocht hier.... scratch.gif
In jullie geval zou ik hem direct kopen, zeker voor dit geld, dan ben je wel van het gemartel af en je gebruikt hem altijd als rek, alleen zet je hem aan indien nodig thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
jorido
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 okt 2009 23:44
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door jorido » zo 13 apr 2014 15:50

Ik heb deze handdoekdroger vorig jaar in de toiletruimte opgehangen, hangt niemand in de weg.
Ondanks de 45 watt wordt het element toch behoorlijk warm.
Wij zouden het niet meer willen missen, vooral op regenachtige dagen is het een ideaal hulpmiddel.
Het rekje is voorzien van een stekker met randaarding.

Gr Johan
LMC Musica 470E met een Ford Kuga 150pk 240Nm.

karinjanette

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door karinjanette » zo 13 apr 2014 18:13

Hallo ik heb gezocht op de site,maar kan hem niet vinden. Kun je een linkje plaatsen? Groet karin

wolf
Berichten: 1646
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door wolf » zo 13 apr 2014 19:44

amaai amaai, is dat nog steeds kamperen, denk ik dan? :lol: :lol: mrgreen.gif
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

pd0bao40

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door pd0bao40 » zo 13 apr 2014 19:55

Dat schijnt zo ja, er zijn al "kampeerders" die dreigen niet te komen als er "slechts" 6 Amp. ter beschikking staat !!!
Zie het er nog van komen dat het hebben van 4 A aansluitingen een pre wordt voor terreinen waar men graag komt.
Voor het verbaal geweld losbarst : kan me bij "Dauercamping" best voorstellen dat je wat meer stroom ter beschikking hebt. Genoemde 6 A volstond 50 jaar terug nog in huizen :die stop met groene verklikker, je weet toch!

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Leentje » zo 13 apr 2014 20:06

Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 251
Lid geworden op: zo 19 feb 2006 12:29
Locatie: Heusden

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Bart » zo 13 apr 2014 20:47

Wij hebben al 7 jaar een elektrisch handdoeken rek in de caravan,maar meer een design radiator merk Quigg bij de aldi in Frankrijk gekocht voor 25 euro.
Volgens mij ook 45 watt.
60 cm breed en 45 cm hoog en 5 dragers.
In de toilet ruimte bevestigd.
Deze bevalt goed
Volvo xc 90 T5 inscription
Kabe 540 Gle Smaragd 2018 Thule 6300 en Truma Avanta Comfort airco.

Fam de Goeij
Berichten: 424
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Fam de Goeij » wo 16 apr 2014 13:54

We hebben het handdoekrek besteld en is net binnen gekomen ! :lol:
Het is geheel van aluminium dus licht van gewicht thumbup.gif ,ziet er groter uit dan op de foto en wordt goed warm .
Nu nog monteren in het kleine badkamertje / toilet en met schroeven opletten dat ik in massief hout zit. dat zal wel even zoeken worden .En als de afstand van de bevestigingspunten verschillen in afstand van een in te schroeven (vaste) ondergrond dan moet er maar een latje onder! of heeft iemand een beter idee?

koos
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 10:38
Locatie: In het uiterste noorden van het vaste land

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door koos » wo 16 apr 2014 14:39

Ik heb deze vorig jaar gemonteerd en dus al een jaartje ervaring. Deze is erg positief. Ten eerste is het een handige handdoekenrek omdat hij redelijk plat tegen de wand zit en dus weinig ruimte inneemt terwijl er toch plaats is voor 4 handdoeken. En als je handdoeken nat zijn dan worden ze meteen elektrisch gedroogd. Het vermogen is genoeg om je hand (en ook thee) doeken mee te drogen. Maar weer zo laag (0,2 A) dat je er verder geen last van hebt.

Ik heb hem zodanig in kunnen bouwen dat de aansluitkabel volledig onzichtbaar is. Staat ook nog eens lekker luxe :wink:

Wij willen hem niet meer missen.

Aanvulling: ik zie nu pas dat wij een ander handdoekenrek hebben dan waar ts het over heeft. Wij hebben een PAX 55. Is wel een heel andere prijsklasse maar werkt dan ook subliem
Subaru Forester 2.0 Premium (150 pk, 4WD, CVT) & Kip Starline 47 TRZ (1998) Powrmover/Ultraheat/Therme TT2/Solar 100W

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Pino » di 1 mar 2016 20:13

Draadje is al weer wat ouder en wellicht is er meer in de handel inmiddels.
Hebben jullie ervaring met een verwarmd handdoekenrek? Zag dat Truma er ook een heeft op de ringverwarming, maar die staat natuurlijk niet altijd aan. Vandaar voorkeur voor elektrisch.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Williamr » di 1 mar 2016 20:23

RE.gif diegene die koos heeft, bericht hiervoor ziet er wel heel netjes uit hoor. Is wel iets duurder maar zou zeker niet misstaan in de premium.
Zat er zelf ook aan te denken om er eentje aan te schaffen maar het schijnt dat de hangkast in onze hut heel warm wordt, dus worden de handdoeken daar in gehangen en kijken het even aan.
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Pino » di 1 mar 2016 20:26

RE.gif Haha, ja die had ik gezien. Inderdaad een Premium prijsje ook zucht.gif
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door PD » di 1 mar 2016 20:27

Wij hebben een niet-verwarmd droogrekje in de toiletruimte en ook daarop drogen de handdoeken snel, zeker wanneer je de deur op een kiertje laat staan thumbup.gif Overdag gebruiken we het toilet toch niet en dan kan het rekje uitgetrokken blijven. Voor de nacht is alles droog en schaart het weer in.
Bijlagen
Droogrek-02.jpg
Droogrek-03.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Pino » di 1 mar 2016 20:34

RE.gif Ook handig! thumbup.gif
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door PD » di 1 mar 2016 20:37

Dit rekje heeft best veel drooglengte beschikbaar, nog in de doos:
Bijlagen
Droogrek-01a.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Pino » di 1 mar 2016 20:57

RE.gif Is jouw Premium te klein om dat doosje in de caravan te vervoeren? awhoea.gif
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door PD » di 1 mar 2016 20:59

RE.gif
Tjah enkelassertje... whistle.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Pino » di 1 mar 2016 21:01

RE.gif Ik zie het knipoog.gif
Maar is dat een ander rekje dan jullie zelf hebben?
Zal het eens in de commissie hier gooien wat nou handig is. Je hebt wel meer hangruimte met zo'n uitschuif ding. Maar ben ook weer bang dat 's nachts het toillet wordt geblokkeerd. In de praktijk maar eens kijken hoe/waar die badkamer in de UFf de ruimte geeft voor een rekje in wat voor vorm dan ook.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door PD » di 1 mar 2016 21:03

RE.gif
Nee hoor, dat is het rekje nog in de doos voordat ik het gemonteerd had zwaaien.gif
Vooral om mezelf later te kunnen herinneren aan het type/fabrikaat :lol:

Desnoods schaar je het 's nachts dicht met de handdoeken etc er nog aan, dat is ook geen probleem. Leifheit levert het overigens in verschillende breedtes.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 13:02

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Jasper » do 23 feb 2017 09:20

@premiumdiscovery naar aanleiding van deze foto's heb ik hetzelfde rek gekocht om tijdens de komende wintersport eens rustig te monteren. Mag ik vragen hoe jij het rek aan de wand bevestigd hebt? Gezien het gewicht en de hefboom bij uitgetrokken rek kunnen er behoorlijke krachten op komen te staan. Zit het door de wand heen gemonteerd met versteviging aan de achterkant? Maar dat zit waarschijnlijk behoorlijk in het zicht?
Burstner Premio Plus 510TK (2016) achter een Volvo V60 D6 (2015)

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”