electrisch verwarmd handdoekrek

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door PD » do 23 feb 2017 18:52

Jasper schreef:@premiumdiscovery naar aanleiding van deze foto's heb ik hetzelfde rek gekocht om tijdens de komende wintersport eens rustig te monteren. Mag ik vragen hoe jij het rek aan de wand bevestigd hebt? Gezien het gewicht en de hefboom bij uitgetrokken rek kunnen er behoorlijke krachten op komen te staan. Zit het door de wand heen gemonteerd met versteviging aan de achterkant? Maar dat zit waarschijnlijk behoorlijk in het zicht?
Nee hoor geen verstevigingen erachter; gewoon grote/korte parkers gebruikt met zeer grof schroefdraad voor maximale grip in de relatief dunne wand thumbup.gif Het uiterste puntje van de parkers heb ik vooraf afgezaagd ivm de lengte.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Abve

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Abve » ma 4 dec 2017 21:02

Ik zag een foldertje van PAX elektrisch handdoekdroger bij Triorep in het kantoor liggen.
Dat lijkt mij best ideaal.

Vorige werk zaten we bijv. op een camping met overdekt verwarmd zwembad.
Dagelijks de nodige baantjes gezwommen maar nadien hangen de handdoeken over de kastdeurtjes te drogen.
Dat is niet onoverkomelijk maar zo’n rekje lijkt mij wel wat.
Ik had ze nog niet eerder gezien en stuitte nu dus op dit draadje.

Zijn er ook ervaringen met andere merken.
Op Google vind ik één voor minder dan de helft vd prijs. Deze is 100w., die van PAX 40w. sintweetniet.gif
Hoe hebben jullie de draad weggewerkt en waar zit het ( geaarde) stopcontact in de toiletruimte?

Gr. Abve.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door PD » ma 4 dec 2017 21:11

Ook in de nieuwe tandem hebben we hetzelfde rekje weer opgehangen. Overdag bij gebruik uitgetrokken en 's nachts ingeschoven zodat Dési er gewoon langs kan lopen wanneer ze in/uit het bed gaat.

Elektrisch zou kunnen vanuit de voormalige douche maar in de praktijk voldoet dit rekje uitstekend. Wanneer we in de ochtend douchen, zijn de handdoeken droog voordat we naar bed gaan en je ziet ze vanuit de zithoek nauwelijks hangen.
Bijlagen
DSC05305mail.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Abve

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Abve » ma 4 dec 2017 21:27

RE.gif
Ziet er ook goed uit.
Maar de directie heeft haar zinnen gezet op die andere... sintscratch.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Jan van Vijven » ma 4 dec 2017 21:28

Wij hebben dat electrieke rekkie al jaren en bevalt uitstekend, alhoewel.....in de huidige caravan heb ik nog geen mooi plekkie gevonden om te plaatsen.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Abve

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Abve » ma 4 dec 2017 21:32

RE.gif
Nee, dat is natuurlijk wel een punt.
Je wilt het toch in de toiletruimte hebben, maar dan moet dit wel kunnen.
We zullen dit eerst ook moeten onderzoeken en ik stel bovendien als eis dat de stroomdraad weggewerkt wordt.
Maar daar zal, als er plek is, de dealer wel een oplossing voor vinden.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door PD » ma 4 dec 2017 21:32

@Abve
Hier heeft de directie de voorkeur voor het uittrekbare rekje van Leifheit vanwege de grotere drooglengte; niet alleen voor de handdoeken maar ook voor het vaatdoekje etc. knipoog.gif

Bij een toiletruimte in het midden van de caravan (Enkele bedden of Queensbed) is het vaak een probleem vanwege de spiegelwanden.
Laatst gewijzigd door PD op ma 4 dec 2017 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Abve

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Abve » ma 4 dec 2017 21:36

RE.gif
Maar elektrisch droogt sneller waardoor dat vaatdoekje ook eerder aan de beurt is sint1.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door PD » ma 4 dec 2017 21:37

RE.gif
Overtuig jij JOUW directie maar awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: electrisch verwarmd handdoekrek

Bericht door Jan van Vijven » ma 4 dec 2017 21:38

Die kabel wegwerken is ook mijn dingetje, bij de vorige caravans kwam dat goed uit, nu dus niet.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”