lichtgewicht gasfles en buitenland

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.

lichtgewicht gasfles en buitenland

Berichtdoor hendrik38 » wo 9 mei 2012 20:24

Ik heb de zoekfunctie al bekeken maar kan zo gauw geen antwoord vinden. Ik wil met een enkele lichtgewicht gasfles op vakantie. Waar kan ik adressen vinden voor het omruilen in bijv. oostenrijk en duitsland?

Thnx
Volvo V70 2.4 D geartronic
Fendt 515 skm 2014
hendrik38

Re: lichtgewicht gasfles en buitenland

Berichtdoor Ab » wo 9 mei 2012 23:07

In de zomer ?
Als je met een volle fles vertrekt, moet je wel heel erg je best doen om 'm leeg te krijgen. :wink:
Omruilen zal niet meevallen vrees ik.
Als je het te nauw neemt kom je klem te zitten.
Loesje
Ab
Moderator

Berichtdoor Nick » do 10 mei 2012 10:03

Meestal weet de camping eigenaar wel waar het dichtsbijzijnde gas station is.
[Toyota RAV4 (2006) - Hobby 540UL (2005)]
Nick

Berichtdoor moekeb » do 10 mei 2012 12:47

Hendrik,
ik denk niet dat je schrik moet hebben om met 1 fles te vertrekken in de zomer, doe je best lang mee hoor,
die van ons gaat ondertussen al een stuk of 8 ( lange)weekends en bijna 3 weken frankrijk vorig jaar mee,
gebruikt voor koken, warm water, als het nodig was verwarmen, je zal zo snel niet zonder vallen,niet ongerust zijn en geniet van je vakantie
groetjes van josiane
moekeb

Berichtdoor jolly » do 10 mei 2012 12:57

Ik gebruik ook een lichtgewicht BP gasfles van 10Kg. Ik gebruik deze fles al van 2009 tot vandaag, ong. 7 weken per jaar. Hoofdzakelijk gebruik ik dit gas om te koken. Enkel vorig jaar in 't weekend van 11 noveber heb ik de gasverwarming gebruikt, de elektrische verwarming (keramische) was niet voldoende. Nu heb ik nog een bodempje gas over van ong. 5cm. Ik verwacht dat dit genoeg gaat zijn voor 4 weken vakantie. Ik heb wel een reserve fles bij van campingas, met een andere ontspanner zal ik zeker wel toekomen deze zomer. Als je gas enkel gebruikt om te koken kom je vele jaren toe.
JAfbeeldinglly camper
Bürstner Averso 450 TS 2009 plus Toyota Hilux Amazonia
Hope for the best... Prepare for the rest...
jolly

Berichtdoor sprite1 » do 10 mei 2012 14:14

ik heb kleine van primagaz lichtgewicht, verleden jaar voor de pinksteren laten vullen, wat weekenden+3 weken vakantie, ik kook-oven-en scottel er op, vorige week een week vakantie en nog niet leeg. en op koude avonden ging de kachel er ook nog op. dus aan 1 volle gasfles heb je wel genoeg thumbup.gif
groeten Ad & Anne Marie nu onderweg in een......Hymer 574
sprite1

Berichtdoor Wim Verso » do 10 mei 2012 14:27

Op de website van BP is te zien dat je in de volgende landen je PB light fles kan verkrijgen/omruilen.

Belgie
Oostenrijk
Denemarken
Polen
Portugal
Groot-Brittanie.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.
Wim Verso

Berichtdoor Ab » do 10 mei 2012 18:57

Dan moet je wel BP hebben natuurlijk.. :wink:
Als je het te nauw neemt kom je klem te zitten.
Loesje
Ab
Moderator

Berichtdoor Wim Verso » do 10 mei 2012 19:04

RE.gif

Uiteraard Ab.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.
Wim Verso

Berichtdoor josvanhuik » za 9 jun 2012 15:04

Ik ben net terug van een reis van 3 maanden. Het normale verbruik was 1,5 fles (lichtgewicht 10 kg). Doordat in spanje mijn verwarmingselement van de koelkast het begaf heb ik in 3 weken 1 fles gas gebruikt voor koelkast en kookgas. Wat een geluk, dat ik in de Algarve mijn koelkast kon laten reparen en mijn lege gasfles kon laten vullen! Adressen vindt je met wat zoeken op internet. Voor een vakantie van beperkte tijd is een gasfles van 10kg ruim voldoende, tenminste als je aan de 'paal' staat.
josvanhuik

Berichtdoor AdriaDirk » za 9 jun 2012 15:47

Op de site van bp kan je alle adressen vinden waar je de lichtgewicht gasflessen kan omruilen. Let op. Flessen met een andere aansluitnippel (portugal, zweden etc) dan de nederlandse kan je in nederland niet terugruilen. Wel kan je bij bp verloopnippels kopen zodat je de zweedse flessen in geval van nood aan kan sluiten op je nederlandse drukregelaar.

Ik neem aan dat andere lichtgewicht gasfles merken ook wel zo'n vulpunt/omwisselpunt-zoeker op hun website hebben ?

Zelf gebruik ik bp flessen van 5 kg. Die van 10kg vind ik te groot en te zwaar. Ik heb altijd 2 flessen van 5kg bij me op vakantie. Als er één leeg is kan ik die omruilen en zo zit je nooit zonder gas. Vorig jaar in frankrijk kapotte koelkast. Hij werkte niet meer op stroom, maar nog wel op gas. Na 3 weken was de 5kg nog niet op terwijl het buiten dagelijks 30 graden was en de koelkast dus aardig moest werken om het koud te houden.

Daarnaast gebruik ik de 2e gasfles voor de skottelbraai en hoef ik niet dagelijks de fles aan en af te koppelen in de disselbak.
Uit Drenthe, S-Max 2.0tdci, Adria Adiva 502uk, Frankrijk, Zweden, Luxemburg, België en Nederland als favoriete bestemmingen.
AdriaDirk

Keer terug naar Elektra, gas, water