welke omvormer voor koelkast
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18953
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: welke omvormer voor koelkast
Volgens mij draaien die apparaten op 2-tact. Niks geen olie dus. Prut erin en gaan met die banaan.
Andre
Andre
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16298
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: welke omvormer voor koelkast
Idd, maar de nieuwe generatie is vaak 4 takt net als jonge buitenboord motoren.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: welke omvormer voor koelkast
Hoi Sam2....
Nogmaals terugkomend op mijn eerste reactie..
Ik "voel" dat je de Honda niet constant wil laten lopen.
Ook weet ik dat een omvormer met wel voldoende capactiteit een heel vermogen gaat kosten, en dan ook nog eens een heel flinke slok uit je accu gaat "zuipen".
Nou is 210Ah wel een heel flink bakbeest, maar toch zal het tegenvallen hoe lang (kort) het zal werken voordat de omvormer uitschakeld op zijn spannings drempel.
De omvormers hebben die uitschakel truuk uit zelfbescherming.
Een simpel rekensommetje leert n.l. dat hoe lager de aangeboden spanning <> hoe hoger de stroom zal zijn bij een gelijk verbruik.
Dus.. een omvormer gaat echt uit, en ook met een 210AH accu is dat sneller dan je vermoeden zal.
Ik heb nog een ander idee....
Volgens mij heb je wel enige handigheid en technische kennis.
Nu weet ik niet of het Honda aggregaat elektrisch start, dat is de basis van mijn idee n.l.
>>> Op het moment dat de KK thermostaat omschakeld, en de KK dus z.g. "vragend" staat, laat je ook een tweede relais opkomen, geschakeld op het thermostaat kontakt.
Moet dus een schakelingetje bijkomen om dat te regelen, je moet iets op laagspanning hebben met behulp van een klein accuutje of battery pack..zat te koop voor een prikkie.
Met dat relais kan je de Honda laten starten.
En omgekeerd,, op het moment dat de KK "uit" gaat, laat je ook de Honda weer uitgaan.
Een schakelingetje hiervoor is wel te bedenken.
Je moet wel een elektrisch startend aggregaat hebben echter, maar de techniek staat voor niets hoor. [kerstduim.gif]
Idee??
Succes
Chris
Nogmaals terugkomend op mijn eerste reactie..
Ik "voel" dat je de Honda niet constant wil laten lopen.
Ook weet ik dat een omvormer met wel voldoende capactiteit een heel vermogen gaat kosten, en dan ook nog eens een heel flinke slok uit je accu gaat "zuipen".
Nou is 210Ah wel een heel flink bakbeest, maar toch zal het tegenvallen hoe lang (kort) het zal werken voordat de omvormer uitschakeld op zijn spannings drempel.
De omvormers hebben die uitschakel truuk uit zelfbescherming.
Een simpel rekensommetje leert n.l. dat hoe lager de aangeboden spanning <> hoe hoger de stroom zal zijn bij een gelijk verbruik.
Dus.. een omvormer gaat echt uit, en ook met een 210AH accu is dat sneller dan je vermoeden zal.
Ik heb nog een ander idee....
Volgens mij heb je wel enige handigheid en technische kennis.
Nu weet ik niet of het Honda aggregaat elektrisch start, dat is de basis van mijn idee n.l.
>>> Op het moment dat de KK thermostaat omschakeld, en de KK dus z.g. "vragend" staat, laat je ook een tweede relais opkomen, geschakeld op het thermostaat kontakt.
Moet dus een schakelingetje bijkomen om dat te regelen, je moet iets op laagspanning hebben met behulp van een klein accuutje of battery pack..zat te koop voor een prikkie.
Met dat relais kan je de Honda laten starten.
En omgekeerd,, op het moment dat de KK "uit" gaat, laat je ook de Honda weer uitgaan.
Een schakelingetje hiervoor is wel te bedenken.
Je moet wel een elektrisch startend aggregaat hebben echter, maar de techniek staat voor niets hoor. [kerstduim.gif]
Idee??
Succes
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18953
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: welke omvormer voor koelkast
Dan zou ik voor deze gaan.
Die kan gewoon op het gasnet van de caravan. Scheel weer een tank brandstof en dus gewicht.
Andre
Die kan gewoon op het gasnet van de caravan. Scheel weer een tank brandstof en dus gewicht.
Andre
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: welke omvormer voor koelkast
RE.gif Hobby Linka.
Jee, da's een mooi dingetje...
Weet je daar meer van??
Greetz
Chris.
p.s. TS heeft geloof ik een aggregaat, dat haal ik een beetje uit het verhaal...
Jee, da's een mooi dingetje...
Weet je daar meer van??
Greetz
Chris.
p.s. TS heeft geloof ik een aggregaat, dat haal ik een beetje uit het verhaal...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18953
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: welke omvormer voor koelkast
Ik heb daar geen info over. Als je Googeld op Honda aggregaat en gaat naar afbeeldingen dan staat deze er tussen. Foto aanklikken en je krijgt info van het bedrijf die de foto heeft geplaatst.
Andre
Andre
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: welke omvormer voor koelkast
@ jan van vijven. de honda moet bij gevuld met olie en verbruikt olie ,dus denk ik 2takt.
Zoveel gebruik ik het ook niet hoor, gas zo misschien een optie zijn omdat ik dan niet met benzine moet sleuren.
@chris 56 zo handig ben ik ook weer niet hoor.
Voorlopig ga ik het nog een jaartje aanzien en zien hoe dat de koelkist reageert op de honda
Als ik maar 2keer de honda half uurtje moet laten draaien is dat niet de grootste ramp, dat kan ik samen met het opladen van de accu's aan 20amp per uur
De honda staat ongeveer 25m van ons in een zelf gemaakte wc hok
Maar alle idee's zijn welkom
Zoveel gebruik ik het ook niet hoor, gas zo misschien een optie zijn omdat ik dan niet met benzine moet sleuren.
@chris 56 zo handig ben ik ook weer niet hoor.
Voorlopig ga ik het nog een jaartje aanzien en zien hoe dat de koelkist reageert op de honda
Als ik maar 2keer de honda half uurtje moet laten draaien is dat niet de grootste ramp, dat kan ik samen met het opladen van de accu's aan 20amp per uur
De honda staat ongeveer 25m van ons in een zelf gemaakte wc hok
Maar alle idee's zijn welkom
Re: welke omvormer voor koelkast
De honda op gas zijn de duurdere versie's, dus alle honda's zijn er niet voor ingesteld.
Zou wat zijn in bos met mijn honda op gas, honda naar de hemel, bossie en caravan en auto in brand en sam misschien ook naar de hemel now now
wij zullen het zo maar laten [kersthaphop.gif]
Zou wat zijn in bos met mijn honda op gas, honda naar de hemel, bossie en caravan en auto in brand en sam misschien ook naar de hemel now now
wij zullen het zo maar laten [kersthaphop.gif]
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16298
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
welke omvormer voor koelkast
Ik had vroeger een drie cilinder Lister/Petter (diesel) 17.5 KVA generator die kon ik automatisch laten starten als de accu's leeg raakte en stopte weer als de accu,s vol waren.
Deze generator gebruikte we normaal om 220 / 380 volt aan het boordnet te leveren, maar als we weg waren hield deze de accu's op peil waardoor de koelkast (via omvormer), verlichting en ontsteking van de kachels altijd bleven werken.
Wellicht iets te zwaar voor een caravan maar het principe blijft het zelfde.
Het lijkt me handiger om het via de accu's te regelen dan, zoals iemand hier eerder melde, de generator te laten reageren op de koelkast. Ten eerste zal deze vaker aanslaan, ten tweede: op deze manier blijft je hele "boordnet" ten alle tijd volledig betrouwbaar bruikbaar.
Deze generator gebruikte we normaal om 220 / 380 volt aan het boordnet te leveren, maar als we weg waren hield deze de accu's op peil waardoor de koelkast (via omvormer), verlichting en ontsteking van de kachels altijd bleven werken.
Wellicht iets te zwaar voor een caravan maar het principe blijft het zelfde.
Het lijkt me handiger om het via de accu's te regelen dan, zoals iemand hier eerder melde, de generator te laten reageren op de koelkast. Ten eerste zal deze vaker aanslaan, ten tweede: op deze manier blijft je hele "boordnet" ten alle tijd volledig betrouwbaar bruikbaar.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: welke omvormer voor koelkast
Ben ik met je eens Jan, voor een professionele installatie biedt dat veel voordelen.
In dit geval denk ik dat het echter wel wat gecompliceerd wordt, en ook erg duur.
Om de compressorkoelkast te laten werken op een omvormer, heb je een hele dure nodig, ik denk 1500 W zuivere sinus.
Met een aggregaatje kan je dat rechtstreeks doen.
Een compressorkoelkast draait maar heel even, meer niet als wel.
De schakeling om het automatisch te laten starten en stoppen lijkt me overigens ook best wel gecompliceerd, maar wel te doen.
Laten stoppen is geen probleem, als de compressor afvalt, kan je vrij eenvoudig ook het aggregaat laten stoppen.
Ook opstarten kan op min of meer dezelfde manier.
Enige kennis van elektrische schakelingen is wel noodzakelijk.
Ik vermoed overigens, dat de Honda handstart heeft.
Dan gaat het sowieso niet op.
Maar na een dagje stoeien, weet je ook wanneer de kast weer even aan moet.
Om de paar uur tien minuten lijkt me meer dan voldoende, de koelbox kennende.
In dit geval denk ik dat het echter wel wat gecompliceerd wordt, en ook erg duur.
Om de compressorkoelkast te laten werken op een omvormer, heb je een hele dure nodig, ik denk 1500 W zuivere sinus.
Met een aggregaatje kan je dat rechtstreeks doen.
Een compressorkoelkast draait maar heel even, meer niet als wel.
De schakeling om het automatisch te laten starten en stoppen lijkt me overigens ook best wel gecompliceerd, maar wel te doen.
Laten stoppen is geen probleem, als de compressor afvalt, kan je vrij eenvoudig ook het aggregaat laten stoppen.
Ook opstarten kan op min of meer dezelfde manier.
Enige kennis van elektrische schakelingen is wel noodzakelijk.
Ik vermoed overigens, dat de Honda handstart heeft.
Dan gaat het sowieso niet op.
Maar na een dagje stoeien, weet je ook wanneer de kast weer even aan moet.
Om de paar uur tien minuten lijkt me meer dan voldoende, de koelbox kennende.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: welke omvormer voor koelkast
Alle dank voor het meedenken.
Omdat ik toch interesse heb ik iets sterke omvormer ben ik wat meer opzoek gegaan naar omvormer kwa prijs kwaliteit.
Uiteraard zal de compressor koelbox van 65watt werken op zuiver sinus omvormer van 1200watt, maar de prijs kan dan ook tellen .
Na wat verder zoeken kwam ik uit op een niet zuiver sinus omvormer;HQ spw 1200-12v soft start voor 141€.
Deze zou perfect de compressor koelbox 65watt kunnen laten werken, en voor 141€ zullen wij toch ook niet arm worden dacht ik.
Maar wacht nog effe af.
Wat denken de forumleden over deze omvormer.
Omdat ik toch interesse heb ik iets sterke omvormer ben ik wat meer opzoek gegaan naar omvormer kwa prijs kwaliteit.
Uiteraard zal de compressor koelbox van 65watt werken op zuiver sinus omvormer van 1200watt, maar de prijs kan dan ook tellen .
Na wat verder zoeken kwam ik uit op een niet zuiver sinus omvormer;HQ spw 1200-12v soft start voor 141€.
Deze zou perfect de compressor koelbox 65watt kunnen laten werken, en voor 141€ zullen wij toch ook niet arm worden dacht ik.
Maar wacht nog effe af.
Wat denken de forumleden over deze omvormer.
Re: welke omvormer voor koelkast
Zie blz. 1.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: welke omvormer voor koelkast
Heb vandaag bericht gehad van specialisten omvormers, dat het perfect zou gaan met een zuiver sinus omvormer van 600watt en deze geeft 10seconden 900watt zou totaal geen problemen mogen geven.
Zelf als de tv en ontvanger al opstaat.
Zo zie je maar, er kan altijd wat bij geleerd worden
Zelf als de tv en ontvanger al opstaat.
Zo zie je maar, er kan altijd wat bij geleerd worden
-
- Berichten: 419
- Lid geworden op: wo 24 dec 2014 19:35
- Locatie: Zuid Limburg
Re: welke omvormer voor koelkast
Nou dan wachten we op ervaringsberichten, kunnen anderen dat ook gebruiken!
Theo
Theo
Dacia sandero stepway 0.9 turbo 2018
met een Caravelair corail 1995
met een Caravelair corail 1995
Re: welke omvormer voor koelkast
Als u altijd aan de paal staat heeft deze omvormer weinig zin denk.
Maar zoals wij, geregeld vrij camperen , met een flinke buffer ah zou volgens mij het comfort verhogen.
in iedergeval wij hebben gekocht, plaatsen volgende week.
Dan is het nog afwachten of alles werkt zoals het hoort , want volgens ik kan lezen zijn er verschillende{dacht allemaal} negatieve meningen.
Maar zoals wij, geregeld vrij camperen , met een flinke buffer ah zou volgens mij het comfort verhogen.
in iedergeval wij hebben gekocht, plaatsen volgende week.
Dan is het nog afwachten of alles werkt zoals het hoort , want volgens ik kan lezen zijn er verschillende{dacht allemaal} negatieve meningen.
-
- Berichten: 419
- Lid geworden op: wo 24 dec 2014 19:35
- Locatie: Zuid Limburg
Re: welke omvormer voor koelkast
Ik geloof het eigenlijk ook niet zo, maar je hebt er sowieso alleen iets aan tijdens het rijden.
Maar er gaat niets boven eigen ervaring.
Veel succes
.
Theo
Maar er gaat niets boven eigen ervaring.
Veel succes
.
Theo
Dacia sandero stepway 0.9 turbo 2018
met een Caravelair corail 1995
met een Caravelair corail 1995
Re: welke omvormer voor koelkast
Hoi Sam..
Denk wel aan je accu, en hou de ontlaadspanning in de gaten.
Een diep ontladen accu is ook een accu die makkelijk stuk gaat.
Ik hoop dat er in de bestelde omvormer een automatische afschakeling zit bij dalende accuspanning.
Even simpel... kk 60 watt... accu 12 volt... theoretische ontlaadstroom 5 ampere....
accu wat leger, nog maar 10 volt..
KK 60 watt..... accu 10 volt... theoretische ontlaadstroom al 6 ampere...
8 volt... 7,5 ampere.... en dat gaat zeer snel tot nul....
Theoretische ontlaadstroom.. reken er nog maar wat bij voor de omvormer zelf.
Maar...€ 141 kan je proberen...
Succes en hou ons op de hoogte.
Chris
Denk wel aan je accu, en hou de ontlaadspanning in de gaten.
Een diep ontladen accu is ook een accu die makkelijk stuk gaat.
Ik hoop dat er in de bestelde omvormer een automatische afschakeling zit bij dalende accuspanning.
Even simpel... kk 60 watt... accu 12 volt... theoretische ontlaadstroom 5 ampere....
accu wat leger, nog maar 10 volt..
KK 60 watt..... accu 10 volt... theoretische ontlaadstroom al 6 ampere...
8 volt... 7,5 ampere.... en dat gaat zeer snel tot nul....
Theoretische ontlaadstroom.. reken er nog maar wat bij voor de omvormer zelf.
Maar...€ 141 kan je proberen...
Succes en hou ons op de hoogte.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: welke omvormer voor koelkast
RE.gif
De 141€ was voor een niet zuiver sinus van 1000watt daar zou het ook mee gaan maar die warmte verliezen waren groter.
Dus gekocht 191€ zuiver sinus van 600watt met 10 seconden 900wat en de piek was 1200watt er is ook een remote controle bij.
Dus gene chinese broll.
Wij laden alle dagen wat bij met de honda aan 20 amp p uur, misschien zou de acculader in de toekomst ook vervangen kunnen worden naar 40amp.
MAAR,voorlopig zien wij aan met deze omvormer en acculader en honda en zien wij wat de toekomst geeft.
Acht kost iets, maar wij staan totaal vrij en dat kost niets dus
De 141€ was voor een niet zuiver sinus van 1000watt daar zou het ook mee gaan maar die warmte verliezen waren groter.
Dus gekocht 191€ zuiver sinus van 600watt met 10 seconden 900wat en de piek was 1200watt er is ook een remote controle bij.
Dus gene chinese broll.
Wij laden alle dagen wat bij met de honda aan 20 amp p uur, misschien zou de acculader in de toekomst ook vervangen kunnen worden naar 40amp.
MAAR,voorlopig zien wij aan met deze omvormer en acculader en honda en zien wij wat de toekomst geeft.
Acht kost iets, maar wij staan totaal vrij en dat kost niets dus
Re: welke omvormer voor koelkast
Mag ik nog vragen hoe ik het verbruik ah per dag kan berekenen?want tenslotte die koelbox slaagt maar af en toe op.
Heb zelf wel een elektra meterke die ik tussen koelbox en elektrakabel kan plaatsen die geeft kilo watt 220v verbruik aan, maar dat zal niet correcte meting zijn dacht ik.
Heb zelf wel een elektra meterke die ik tussen koelbox en elektrakabel kan plaatsen die geeft kilo watt 220v verbruik aan, maar dat zal niet correcte meting zijn dacht ik.
Re: welke omvormer voor koelkast
HO >>> !!!! STOP !!!!!
Sam2..
Wat je nu opschrijft is (excuses voor mijn woordkeuze) LEKENPRAAT !!
Duidelijk dat je niet exact weet HOE je moet meten, Kilowatt meten op 220V.... ???
Dit gaat nergens over dus... appels en fietsbellen vergelijking.
Wellicht is een verbruiksmeter voor jou handig.
Dat is een metertje waarmee je, net als thuis, kan zien hoeveel spanning (220V) je hebt, hoeveel stroom je gebruikt, en de vermenigvuldiging van die twee is WATT.
Ook kan je per (zelfgekozen tijdseenheid) je verbruikte aantal kilowatts zien.
Handig als je op een camping staat waar je verbruikte Kilowatts moet betalen o.a.
Dit metertje b.v. viewtopic.php?f=76&t=21059#p291485
Zit nu nog eens na te denken,,, maar waar wil je meten..
Tussen de accu en de omvormer, of tussen de omvormer en de koelkast??
De eerste is bepalend voor je accu conditie, de tweede heb je eigenlijk niets aan als je een accubewaking wilt hebben.
Het beste, voor accu bewaking is wellicht een voltmeter op de accupolen.
Spanning onder de 10 volt... UIT die omvormer...of zoiets..
Laat je bedoeling even weten.
Ik heb er hier nog 1 KWh meter over liggen, stuur maar een PB'tje indien je daar interesse in hebt.
Groetjes en VOORZICHTIG !!
Chris
Sam2..
Wat je nu opschrijft is (excuses voor mijn woordkeuze) LEKENPRAAT !!
Duidelijk dat je niet exact weet HOE je moet meten, Kilowatt meten op 220V.... ???
Dit gaat nergens over dus... appels en fietsbellen vergelijking.
Wellicht is een verbruiksmeter voor jou handig.
Dat is een metertje waarmee je, net als thuis, kan zien hoeveel spanning (220V) je hebt, hoeveel stroom je gebruikt, en de vermenigvuldiging van die twee is WATT.
Ook kan je per (zelfgekozen tijdseenheid) je verbruikte aantal kilowatts zien.
Handig als je op een camping staat waar je verbruikte Kilowatts moet betalen o.a.
Dit metertje b.v. viewtopic.php?f=76&t=21059#p291485
Zit nu nog eens na te denken,,, maar waar wil je meten..
Tussen de accu en de omvormer, of tussen de omvormer en de koelkast??
De eerste is bepalend voor je accu conditie, de tweede heb je eigenlijk niets aan als je een accubewaking wilt hebben.
Het beste, voor accu bewaking is wellicht een voltmeter op de accupolen.
Spanning onder de 10 volt... UIT die omvormer...of zoiets..
Laat je bedoeling even weten.
Ik heb er hier nog 1 KWh meter over liggen, stuur maar een PB'tje indien je daar interesse in hebt.
Groetjes en VOORZICHTIG !!
Chris
Laatst gewijzigd door Chris op do 26 feb 2015 23:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: welke omvormer voor koelkast
HO STOPchris56 schreef:HO >>> !!!! STOP !!!!!
Dat is een metertje waarmee je, net als thuis, kan zien hoeveel spanning (220V) je hebt, hoeveel stroom je gebruikt, en de som van die twee is WATT.
De som van voltage en amperage is echt geen vermogen.... Je zult ze met elkaar moeten vermenigvuldigen, rekenkundig noem je dat het produkt Daarnaast leven we al een poosje in het 230 V tijdperk.
Edit: ik zie dat je het inmiddels deels hebt aangepast
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: welke omvormer voor koelkast
@ PD
Klopt... schrijvvoutje is flug gemaakt.
Tuurlijk is het vermenigvuldigen.... en 230 klopt ook.
Ik ben nog uit het "stenen tijdperk" die van de 220..
( kon mijn voutje nog herstellen gelukkig...)
Greetz
Chris
Klopt... schrijvvoutje is flug gemaakt.
Tuurlijk is het vermenigvuldigen.... en 230 klopt ook.
Ik ben nog uit het "stenen tijdperk" die van de 220..
( kon mijn voutje nog herstellen gelukkig...)
Greetz
Chris
Laatst gewijzigd door Chris op do 26 feb 2015 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: welke omvormer voor koelkast
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: welke omvormer voor koelkast
En dan nog wat ...
Sam2.... lees de gebruikershandleiding van de omvormer eens goed door.
Wellicht staat er iets in over afschakelen bij een te lage primaire spanning. ( accuspanning)
Zoiets als.. schakelt uit bij 10 of 11 volt DC..
Een omvormer in deze prijsklasse zal zo'n beveiliging wellicht hebben.
Anders zou hij in staat zijn om aan zelfvernietiging te doen.
Vermoed dus dat dit beveiligd is.
( Bij een sterk dalende ( accu) spanning zal de stroom enorm oplopen, tot de zelfvernietiging als rookpluim uit de omvormer zichtbaar wordt.)
Greetz
Chris
Sam2.... lees de gebruikershandleiding van de omvormer eens goed door.
Wellicht staat er iets in over afschakelen bij een te lage primaire spanning. ( accuspanning)
Zoiets als.. schakelt uit bij 10 of 11 volt DC..
Een omvormer in deze prijsklasse zal zo'n beveiliging wellicht hebben.
Anders zou hij in staat zijn om aan zelfvernietiging te doen.
Vermoed dus dat dit beveiligd is.
( Bij een sterk dalende ( accu) spanning zal de stroom enorm oplopen, tot de zelfvernietiging als rookpluim uit de omvormer zichtbaar wordt.)
Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: welke omvormer voor koelkast
@chris 56 ,maar ik ben ook leek in die dingen hoor ,maar mijn caravan is mijn hobby
Dank voor aanbieding meterke maar is niet nodig hoor.
Wat ik bedoel is; hoe kan ik nu teweten komen hoeveel de koelbox per dag verbruikt,zonder kosten te maken
Want tenslotte de koelbox draait maar effe en verbruikt volgens mij{leek } zeker geen 50ah per dag
Dank voor aanbieding meterke maar is niet nodig hoor.
Wat ik bedoel is; hoe kan ik nu teweten komen hoeveel de koelbox per dag verbruikt,zonder kosten te maken
Want tenslotte de koelbox draait maar effe en verbruikt volgens mij{leek } zeker geen 50ah per dag