Omnistore vastzetclip staanderpoot

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Omnistore vastzetclip staanderpoot

Bericht door Henri Berends » vr 29 jun 2018 07:12

Heb me gisteren weer eens staan te verbazen over de vastzetclip staanderpoot van de Omnistore.
Dit is een kunststof palletje. Lijk niet al te sterk. Weet nog bij de eerste ingebruikname dat het omzetten van deze clip vrij moeizaam ging. Was wellicht te voorzichtig met dit kunststof onderdeel. Verbaast het jullie ook dat deze toch vrij kwetsbaar lijkt. Is deze nooit afgebroken? Is het handig om een reserve-exemplaar in huis te hebben?
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Weinsberg
Berichten: 525
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: Omnistore vastzetclip staanderpoot

Bericht door Weinsberg » vr 29 jun 2018 08:37

Mee eens, is vrij fragiel om het maar zo te zeggen, echter het moet met minimale inspanning omgeklapt worden, dus wanneer je meer kracht moet zetten zit er wellicht zand o.i.d. tussen. WD-40 doet wonderen. Voordat wij dit jaar op zomer vakantie gaan haal ik de luifel er even af om het geheel weer schoon te maken. Zit op extra rail op dak dus is zo gedaan.

koning

Re: Omnistore vastzetclip staanderpoot

Bericht door koning » vr 29 jun 2018 16:01

Dit hoort vrij soepel te bewegen, lijkt inderdaad fragiel, dus vooral ook opletten bij het inklappen en indraaien van de poten in de buis.

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Omnistore vastzetclip staanderpoot

Bericht door Henri Berends » vr 29 jun 2018 16:59

Na de eerst ingebruikname heb ik idd. een licht smeermiddel gebruikt. Gaat nu wel licht, maar kwetsbaar blijft het wel.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”