voortent stacaravan

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Lianas12

voortent stacaravan

Bericht door Lianas12 » ma 28 mei 2018 17:58

beste leden ,

ik heb mij onlangs een 2dehands stacaravan gekocht zonder voortent . Nu zou ik graag een tent van een trekcaravan hierop plaatsten , is er iemand die hiermee ervaring heeft . weenie.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18185
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: voortent stacaravan

Bericht door deusjevo » ma 28 mei 2018 18:21

Ik denk dat een stacaravan een stuk hoger is dan een trekcaravan?
Je zou op de stacaravan wellicht op de juiste hoogte een tentrails voor een voortent voor een trekcaravan kunnen monteren maar heb geen idee of dat in de praktijk werkt.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Volvodriver

Re: voortent stacaravan

Bericht door Volvodriver » ma 28 mei 2018 19:01

RE.gif
Regelmatig in het verleden gezien. Momenteel weet ik toevallig zelfs een oude stacaravan met zo'n rails te koop.

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: voortent stacaravan

Bericht door vso1 » ma 28 mei 2018 19:24

Volgens mij ben je redelijk vrij om te bepalen hoe/wat/waar/

Begin met de omloopmaat bepalen (zoek op youtube filmpjes) in julie geval heel makkelijk want je hebt nog wat "speel ruimte" oftewel niet groter maar wel kleiner dan de locatie waar je het wilt plaatsen. (niet te dun touwn nemen.

Als je zoekt op tent rails caravan of montage rails caravan vind je genoeg aanbod. vergeet niet de "montage" clips voor de stokken erbij te bestellen.
let wel dat je er wijs aan doet om "winter" en zomer verschil moet maken .. winter = laag sneeuw = meer gewicht op de tent .. dus extra stokken nodig.
storm band is ook geen overbodige luxe.

bij montage aan de sta caravan zou ik alleen erg goed op de gekozen omloopmaat letten. er zit wel wat speling in .. maar niet extreem.

koop een 2de hands of nieuwe tent en "gaan'
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: voortent stacaravan

Bericht door Chris » ma 28 mei 2018 22:29

@ TS.

Bedenk wel dat je niet "zomaar" een tentprofiel aan een stacaravan kan schroeven als het een metalen of kunststof sta caravan is.
Die metalen en kunststof wanden zijn flinter dus... bijna nergens zitten raggeltjes.
Waar ze zitten is meestal te zien aan de schroefjes...
Dat is zeker een punt van aandacht.
Bij een houten stacaravan ben je zo vrij als een vogeltje om te doen wat je wilt..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”