Stormbanden thule luifel

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Sandrake78
Berichten: 4
Lid geworden op: do 4 jan 2018 14:16

Stormbanden thule luifel

Bericht door Sandrake78 » vr 11 mei 2018 19:04

Wij hebben een thule omnistor 1200 zakluifel. Om hem wat te wapenen tegen de wind hebben we een stormbandenset bij gekocht van Thule zelf.
Nu zijn die banden wel erg lang dus vroegen wij ons af hoe jullie stormbanden aan de luifel bevestigd zijn.
Een voorbeeld van onze stormbanden nu voeg ik toe aan dit bericht...
Afbeelding

AJ.Wijk

Re: Stormbanden thule luifel

Bericht door AJ.Wijk » vr 11 mei 2018 20:00

Sandrake hoe heb je die bevestigd dan ? (kan geen foto zien) wij hebben dezelfde luifel maar geen probleem je moet hem wel gedeeltelijk dubbel doen natuurlijk.
suc6 Arie

Sandrake78
Berichten: 4
Lid geworden op: do 4 jan 2018 14:16

Re: Stormbanden thule luifel

Bericht door Sandrake78 » vr 11 mei 2018 23:55

AJ.Wijk schreef:
vr 11 mei 2018 20:00
Sandrake hoe heb je die bevestigd dan ? (kan geen foto zien) wij hebben dezelfde luifel maar geen probleem je moet hem wel gedeeltelijk dubbel doen natuurlijk.
suc6 Arie
Hij zit inderdaad dubbel, maar eigenlijk meer dan dubbel. Nu hangt dat dubbel stuk continu los te flapperen. Krijg het niet onmiddellijk ergens tussen gestoken...
Bij de doos zat ook niet echt een melding van hoe je de twee stukken in elkaar moest steken dus nu twijfel ik al of ik het wel goed gedaan heb...

Gebruikersavatar
shanty1959
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 4 apr 2018 11:03
Locatie: Gemeente Tynaarlo

Re: Stormbanden thule luifel

Bericht door shanty1959 » za 12 mei 2018 17:44

Met een veiligheidsspeld.

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1672
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Stormbanden thule luifel

Bericht door thmeyer » zo 13 mei 2018 00:38

Een waargebeurd verhaal:

Een stormband voor een zakluifel voor klein beetje wind is zeker aan te raden. Toen wij onze caravan met een zakluifel kochten, adviseerde de verkoper om de zakluifel bij heftige storm toch op te rollen. Dacht ik, dat zal wel meevallen! Tot dat ik met een kennis een paar jaar geleden in Zuid-Limburg op een camping stond, waar het plotseling zwaar begon te stormen. Wij stonden redelijk in de luwte, maar onze zij-buren "niet". Die stonden volop in de (storm)wind. Ze hielden met z’n tweeën de beide poten van de luifel vast. Opeens een flinke windvlaag en weg luifel. Door de windvlaag was de luifel van links naar rechts (van voor tot achter)van de zak afgescheurd. Dus ook met een stormband kan je je luifel niet altijd heel houden. Toen dacht ik weer aan die verkoper, dat had ook bij mijn kunnen gebeuren !!!!
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

BertJan
Berichten: 2697
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Stormbanden thule luifel

Bericht door BertJan » zo 13 mei 2018 11:12

Thule heeft 2 “stormbanden” de hold down staps zijn het makkelijkst aan de bovenzijde in een staander in te haken.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”