Nieuwe voortent voor beyerland 430 silversport

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Christiaan31
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 29 apr 2018 11:10

Nieuwe voortent voor beyerland 430 silversport

Bericht door Christiaan31 » ma 30 apr 2018 18:51

Wij zijn op zoek naar een nieuwe voortent voor onze beyerland 430. We kamperen vaak een weekje in het voor/najaar in nederland. De zomer 3 wk in kroatie.
Er zit nu een greylook voor in pvc.hier begeven de ritsen het van.
Vandaar maar een nieuwe. We zoeken iets in grijs/antraciet.
Hebben jullie een goed advies? Liefst niet te duur.
Omloopmaat uit 1998 is 8.50 maar is met de voorkant van de caravan mee.
Gemeten 1.85 tot aan de grond is hij 8.15

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe voortent voor beyerland 430 silversport

Bericht door Chris » ma 30 apr 2018 19:01

Ik weet dat Walker veel speciale modellen kan leveren, en ook aanpast waar nodig.
Kijk eens naar deze speciaaltjes... http://www.walker.nl/caravan-en-kampeer ... oortenten/
Volgens mij... kunnen zij dat wel, gewoon bellen, dan weet je het.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Volvodriver

Re: Nieuwe voortent voor beyerland 430 silversport

Bericht door Volvodriver » ma 30 apr 2018 20:23

Wat vinden jullie "niet te duur"

Wij hebben zelf een Beyerland en een Delta gehad, allebei die aerodynamische voorkant. Maar wij hebben nooit een speciale voortent gehad.
Elke goede voortent heeft een flap die de schuine voorkant compenseert. Dat zit echter niet zo mooi als de Greylook voortent. Wel is het zo dat op een Beyerland bijvoorbeeld Dorema en Walker beter en makkelijker strak af te spannen zijn dan een Hypercamp tent van Obelink. Deze merken zijn echter wat duurder.

Persoonlijk denk ik dat een Walker Fusion 240 met aluframe en powergrip heel goed bij jullie tentgebruik past. Licht en makkelijk op te zetten. En de kleurstelling. Daar moet je Walker maat 810 van hebben volgens mij.

Succes met de zoektocht.

Christiaan31
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 29 apr 2018 11:10

Re: Nieuwe voortent voor beyerland 430 silversport

Bericht door Christiaan31 » di 1 mei 2018 13:22

Wil eigenlijk niet meer dan 800,00 tot 1000,00 uitgezet.

Volvodriver

Re: Nieuwe voortent voor beyerland 430 silversport

Bericht door Volvodriver » di 1 mei 2018 20:58

RE.gif
Voor een kleine €1100,00 heb je de Walker Fusion met aluframe met powergrips in jou maat.
Voor een kleine €1000,00 heb je een dorema Garda 240 met aluframe en easy grip in jou maat.
Voor een kleine €1000,00 heb je een Dorema Ibiza 240 met aluframe en easy grip in jou maat. Wel een PVC tent.

Dus voor dat bedrag zou ik voor één van bovengenoemde tenten nemen. Met voor mij een voorkeur voor de Walker. Maar dat is persoonlijk.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe voortent voor beyerland 430 silversport

Bericht door Chris » di 1 mei 2018 21:43

Ook de Walker Pioneer All Season is heel goed geschikt.
Die hadden wij bij de vorige caravan, en die is zo goed bevallen dat we nu weer voor Walker gekozen hebben.
Vooral de kleuren, het licht gekleurde dak, geeft altijd meer licht binnen, donkere tentdaken geven een somber beeld binnen.
Nu hebben we de Fusion, die is iets duurder, frame ook iets verder geperfectioneerd, maar de Pioneer doet zeker niet onder.
Scheelt een paar tientjes weer.
Dit soort tenten hebben een soort flap die speciaal voor Aerodynamische caravans is gemaakt.
Maakt niet uit welke hoek de voorkant heeft, past universeel.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2824
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Nieuwe voortent voor beyerland 430 silversport

Bericht door AadB » di 1 mei 2018 21:49

Bij vervat hebben ze een paar Dorema tenten die speciaal voor hun worden gemaakt. De contea en lugano. Zelf vind ik de contea heel mooi.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

6inlijn
Berichten: 31
Lid geworden op: za 16 jun 2012 20:08
Locatie: Nieuwleusen

Re: Nieuwe voortent voor beyerland 430 silversport

Bericht door 6inlijn » di 1 mei 2018 21:54

Hallo,

Ik heb voor mn Beijerland een Dorema gekocht, heb deze nu 6 jaar en de tent past super.
Uluminium buizen van 28 mm mooi licht.

Grt Gijs

Volvodriver

Re: Nieuwe voortent voor beyerland 430 silversport

Bericht door Volvodriver » wo 2 mei 2018 06:37

De door Chris genoemde Pioneer all season hebben wij dus aan onze Delta gehad. Zat heel goed (met carbon frame). Echter er is bij een geheel opgezette tent geen ventilatie mogelijkheid. Maar het is zeker een goed alternatief.

Useless
Berichten: 439
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Nieuwe voortent voor beyerland 430 silversport

Bericht door Useless » wo 2 mei 2018 08:45

Op onze oude caravan (overigens ook een Silver Sport) hadden we een Karsten voortent. Perfect maar behoorlijk prijzig. Op onze huidige Delta, die ook zo'n 'puntige' voorkant heeft, hebben we een tijdlang een DoReMa gehad, die ook perfect paste en een stuk beter betaalbaar was.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Volvodriver

Re: Nieuwe voortent voor beyerland 430 silversport

Bericht door Volvodriver » wo 2 mei 2018 10:01

Even duidelijk zijn voor de vraagsteller. Geen enkele universele tent die je nu koopt heeft dezelfde punt als de Greylook. Maar door de flappen past elke universele voortent. Dat is niet zo perfect als de Greylook maar wel zeer acceptabel. EenTheo. Echt perfect passende tent is maatwerk en kost veel meer.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”