Unico voortent of luifel

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Frankman
Berichten: 113
Lid geworden op: do 23 mar 2017 19:54

Unico voortent of luifel

Bericht door Frankman » di 3 apr 2018 08:27

Beste mensen,

Wellicht dat het al ergens op het forum staat maar ik kan het juiste draadje niet vinden.
Wij zijn voornemens om een voortent of luifel aan te schaffen. Onze voorkeur gaat uit naar een Unico. Nou vraag ik mij af of er veel verschil zit in het opzetten van de luifel of voortent. Zeg maar het opzetgemak.
Onze voorkeur gaat dan uit naar een Verona luifel met voorscherm en de voortent Milaan. Ik ben dus eigenlijk benieuwd of de ene nou veel sneller op te zetten is dan de andere.
Hobby 545 KMF uit 2018. Unico Verona, Reich easydriver pro 1.8 mover met Reich Mobility Power Pack, Truma Aventa comfort dakairco.
Volvo XC90 T8

Volvodriver

Re: Unico voortent of luifel

Bericht door Volvodriver » di 3 apr 2018 09:48

De Verona kan deelsgewijs opgezet worden. De Milaan niet. Daardoor is de Verona sneller opgezet.

Wij hebben voor de seizoensplek de Milaan met petluifel en voortentluifel. Voor de 3 tot 4 weken doortrekvakantie hebben we voor het gemak de Torino luifel.

Ga je 3 tot vier weken naar de zon en heb je geen voortent nodig de hele tijd op één plek. Kies dan de Verona. Wel een voortent nodig. De Milaan met petluifel.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Unico voortent of luifel

Bericht door janoniem » di 3 apr 2018 09:57

In Zuid Frankrijk staan wij weken achtereen met alleen de Torino luifel. Tot nu toe zelfs niet eens een zijwand (die zowel links als rechts te plaatsen is) gemist.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Frankman
Berichten: 113
Lid geworden op: do 23 mar 2017 19:54

Re: Unico voortent of luifel

Bericht door Frankman » di 3 apr 2018 10:10

Momenteel hebben wij al een Thule omnistor met twee zijwanden. Als het mooi weer is dan hebben wij daar voldoende aan. Voor het voor en naseizoen missen wij met drie kleine kinderen iets als een voortent. Wij zullen deze niet veel gebruiken en ook niet voor een langere periode. Als we twee weken of langer weg zijn dan is dat toch in de zomer richting het mooie weer en dan hebben we dus aan de omnistor voldoende. Dus ik ben eigenlijk benieuwd of er veel verschil zit in het opzetten van een Unico Verona luifel en een Unico voortent Milaan. Deze zal dus eventueel gebruikt gaan worden voor een weekend weg dus dan heb ik geen zin om lang bezig te zijn om het spul in de benen te zetten.
Hobby 545 KMF uit 2018. Unico Verona, Reich easydriver pro 1.8 mover met Reich Mobility Power Pack, Truma Aventa comfort dakairco.
Volvo XC90 T8

Volvodriver

Re: Unico voortent of luifel

Bericht door Volvodriver » di 3 apr 2018 10:13

RE.gif
Zoals gezegd. De Verona zet sneller/makkelijker op.

Frankman
Berichten: 113
Lid geworden op: do 23 mar 2017 19:54

Re: Unico voortent of luifel

Bericht door Frankman » di 3 apr 2018 10:16

Thanks!
Hobby 545 KMF uit 2018. Unico Verona, Reich easydriver pro 1.8 mover met Reich Mobility Power Pack, Truma Aventa comfort dakairco.
Volvo XC90 T8

petronella
Berichten: 1684
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Unico voortent of luifel

Bericht door petronella » di 3 apr 2018 20:03

Wij hebben de torino, super snelle opzetter, misschien een paar aandachtspuntjes wbt de verona met voorscherm, doordat de voorwand schuin naar voren loopt en geen petluifel heeft, krijg je bij regen water binnen.... als je de deur open doet. Wat mij opvalt , bij vrienden die deze verona ook hebben, dat je erg naar voren moet buigen om de rits te sluiten als je buiten staat. Als je aan de kleine kant bent is dit echt een “ dingetje”
Succes met je keuze

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: Unico voortent of luifel

Bericht door hendrik38 » di 3 apr 2018 21:03

Wij hebben de torino met twee losse zijwanden en een unico genua 280. beide top en zo opgezet.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”