Tips gevraagd voor een voortentluifel

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
thundercat
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24 sep 2016 21:56

Tips gevraagd voor een voortentluifel

Bericht door thundercat » ma 26 feb 2018 10:04

Goedemorgen.

We hebben een DWT jubilee 25 voortent in de maat 15 en nu willen we hier graag een luifel met zijwanden aan. DWT zelf kan de Shadow module leveren maar na een tip van een DWT leverancier heb ik ook contact opgenomen met een zeilmaker uit Barneveld.
Bij de Shadow luifel worden de frames gekoppeld en blijft het doek van de voortent los van het doek van de luifel (als ik heb goed begrepen heb)
De zeilmaker naait een peesverbinding aan de voortent zodat ook de doeken met elkaar verbonden worden.
Belangrijk voor ons is de pasvorm, het gemakkelijk opzetten en zoveel mogelijk overeenkomsten in materiaal en kleur.
Voor beide is de prijs ongeveer €800,- dus dat ontloopt elkaar ook niet zo veel.

Ook zie ik op verschillende sites universele luifels langskomen. In de prijzen zit hier ook een enorm verschil. In sommige gevallen ben ik dan voor minder als €400,- klaar.
Hebben jullie tips voor mij??

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12816
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Tips gevraagd voor een voortentluifel

Bericht door Trina » ma 26 feb 2018 10:27

D.m.v. koppelprofielen kun je de pezen van de tent en de luifel aan elkaar verbinden.
Je moet dan wel die pees aan de voorkant van je tent laten maken als die er niet standaard op zit.
De pees komt dan net voorbij de petluifel waardoor het doek van de voortent over de petluifel heen zit.
Een universele luifel kan dan ook mits je de goeie maat hebt natuurlijk.

Op de foto een koppelprofiel.
Bijlagen
prd_7548_image.jpg
prd_7548_image.jpg (7.04 KiB) 1136 keer bekeken

thundercat
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24 sep 2016 21:56

Re: Tips gevraagd voor een voortentluifel

Bericht door thundercat » di 13 mar 2018 08:22

Ok bedankt voor je reactie.
Zijn nog in twijfel. Aan de ene kant denk ik gewoon het zelfde merk bestellen of er 1 op maat laten maken dan is het helemaal af.
Aan de andere kant is een paar 100 euro verschil ook niet niks..

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”