Karsten voortent voor de SMV

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Karsten voortent voor de SMV

Bericht door Michel1975 » do 21 dec 2017 12:07

Ik heb vorige week een Karsten voortent voor de SMV opgehaald. Het zijn niet de mooiste tenten maar wel erg gebruiksvriendelijk (volgens mij) en het is wel een voortent die bij de vorm van de SMV past. Andere alternatieven waren de Unico en de Fortex maar ook die zijn eigenlijk te modern voor de SMV. Daar kwam bij dat dit een nagenoeg ongebruikte Karsten tent is die reeds voor een SMV 34 was gemaakt. En niet geheel onbelangrijk. Mocht die niet passen dan zijn we hem zo weer kwijt. Was al lang blij dat ik hem heb weten te bemachtigen voor een schijntje. Wat blijven die krengen duur zeg.

Nu even een vraag. Ik heb de instructievideo al bekeken en het ziet er vrij eenvoudig uit. Heeft er hier al iemand ervaring met het opzetten van een dergelijke voortent en staat die ook echt zo snel?
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Volvodriver

Re: Karsten voortent voor de SMV

Bericht door Volvodriver » do 21 dec 2017 13:40

De ervaring met een karsten voortent heb ik niet. Met een karsten tent wel: echt zo gemakkelijk als de video beloofd.
Uitleggen, hoeken vastzetten pompen en inrichten.
Ik verwacht dat de voortent net zo makkelijk gaat.

Useless
Berichten: 439
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Karsten voortent voor de SMV

Bericht door Useless » do 21 dec 2017 14:46

Hebben jarenlang een Karsten tent en voortent gehad en het gaat inderdaad zo makkelijk als op de video. Elektrische pomp erop en onderwijl rustig een drankje nuttigen oid. Daarna een kwartiertje tot 20 minuten werk. 't Is dat die dingen zo ontzettend duur zijn, anders wist ik het wel.....
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Karsten voortent voor de SMV

Bericht door JanPunne » do 21 dec 2017 16:23

We hebben een voortent.
Het meeste werk zitem in het uitrollen en de tentpees door de “voerder” heen schuiven.
We zijn niet de grootsten en sterksten en we gebruiken een opstapje om steeds een stukje op te schuiven.
De een staat aan het begin en schuift de tent omhoog en de ander neemt het over en schuift de pees verder. Het is een kwestie van een goede samenwerking.
We kregen van Karsten de tip om een zijwand los te ritsen (niet eruit) om op die manier minder gewicht omhoog te hoeven schuiven.
De tent staat in 15-20 minuten op 3,5 a 4 Bar. 12 V compressor gekocht bij Karsten gelijk met de voortent.
Het kost wat maar je hebt ook wat!
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Karsten voortent voor de SMV

Bericht door Michel1975 » do 21 dec 2017 18:26

Mooi goede aankoop dus. Heb nu alleen een voetpomp ff een 12v compressor scoren.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

workel

Re: Karsten voortent voor de SMV

Bericht door workel » do 21 dec 2017 20:28

RE.gif

@Michel1975, deze 12 volt compressor zijn met enige regelmaat in de aanbieding bij de Aldi.

Wij hebben 6 jaar een Karsten Tent gehad en deze werd opgepompt met compressor van de Aldi.

Ff de folder in de gaten houden, succes

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Karsten voortent voor de SMV

Bericht door JanPunne » do 21 dec 2017 21:05

Ik geef je wel, hetzij ongevraagd, een belangrijke tip.
De 12V wordt meestal via de sigarettenaansteker aangsloten.
Beter is het de 12 V rechtstreeks van de autoaccu af te tappen.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Karsten voortent voor de SMV

Bericht door Michel1975 » do 21 dec 2017 23:23

RE.gif
Alle tips zijn welkom Jan kerstduim.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”