Peggy Peg

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Loekl
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 sep 2017 13:31

Peggy Peg

Bericht door Loekl » zo 17 dec 2017 19:31

Hallo ,
Is er iemand die ervaring heeft met de schroefharingen van Peggy pen.
Ik overweeg deze aan te schaffen, met name I.v.m het lagere gewicht , maar heb anderzijds m’n bedenkingen m.b.t het kunstof idee, dus ........
Alvast bedankt voor jullie reacties
Laatst gewijzigd door Daphne op ma 18 dec 2017 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel onderwerp aangepast

Gebruikersavatar
ReneB
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 10 aug 2016 05:09

Re: Peggy pen

Bericht door ReneB » zo 17 dec 2017 20:31

Ehh...zoek...”peggy pen” geeft 172 resultaten. kerstduim.gif
Renault Talisman Grand Tour initiale Paris 225 pk (2019) met een Caravelair Artica 520 (2021) erachter.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Peggy pen

Bericht door Ab » zo 17 dec 2017 21:09

Peggy peg werkt mogelijk nog beter. kerstrolleyes.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Peggy pen

Bericht door Micky » zo 17 dec 2017 21:13

Loekl schreef:Hallo ,
Is er iemand die ervaring heeft met de schroefharingen van Peggy pen.
Ik overweeg deze aan te schaffen, met name I.v.m het lagere gewicht , maar heb anderzijds m’n bedenkingen m.b.t het kunstof idee, dus ........
Alvast bedankt voor jullie reacties

Voor het gewicht moet je ze niet kopen, je bespaart niet noemenswaardig... ik heb ze ben er erg tevreden over, maar ze werken alleen in grasland, zo snel er stenen of rotsen zijn, is het kansloos.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Peggy pen

Bericht door PD » zo 17 dec 2017 21:25

Ik heb er ook al eens over gedacht om de aluminium uitvoering ervan aan te schaffen maar die heb ik alleen nog maar in een extreem grote uitvoering kunnen vinden. Sinds het najaars CFW heb ik (en alle andere deelnemers) een mooi zelfgemaakt setje van Ab gekregen thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Peggy pen

Bericht door karelV » zo 17 dec 2017 22:05

RE.gif
Heb de grote(lange) aluminium voor de stormbanden en voor de middenscheerlijn en de kleine aluminium peggy pegs voor de zijflappen van de caravanluifel(s). Werken perfect en vooral in de hardere grondsoorten waar ik de kunststof peggy pegs die ik ook heb al eens af draaide.
Heb overigens voor de grote aluminium schroefharingen van peggy peg die behoorlijk aan de dikke/stevige kant zijn een zwaardere accutol nodig daar ik ze anders niet in de hardere ondergronden gedraaid krijg.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Peggy pen

Bericht door Kingpin1966 » zo 17 dec 2017 22:47

Voor de poten van de Omnistor luifel heb ik de Peggy Peg Fix n' Go set.
Voor de stormbanden gebruik ik de bij de stormbanden meegeleverde haringen.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Peggy pen

Bericht door Barreman » ma 18 dec 2017 09:57

Ik heb sinds ik mijn voet heb opengehaald aan zo'n alu haring ook voor de stormbanden zo'n grondplaat met een soort u-haakje erin ( wat erbij zit als je het koopt ). ideaal, valt genoeg op om er niet middenin te gaan staan, en is niet scherp.

Overigens zijn er ook korte ALU peggypegs. nog steeds best dik, maar je krijgt er een boortje bij zodat je kunt voorboren :-/
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Wheels
Berichten: 94
Lid geworden op: di 18 okt 2016 11:41
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Peggy pen

Bericht door Wheels » ma 18 dec 2017 14:52

Als ik geen normale tentharing in de grond krijg, sla ik er een lange spijker in de die ik als noodoplossing in de auto heb liggen. Een pak spijkers kost geen drol t.o.v. de Peggy en als ik de spijker er niet makkelijk uit krijg sla ik deze diep in de grond weg. Sneller, goedkoper en effectiever.
zeg wat je bedoelt dan is dat duidelijk knipoog.gif
Hobby 440SF 2007 + Enduro mover

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Peggy pen

Bericht door karelV » ma 18 dec 2017 15:01

RE.gif

Dat is duidelijk(e) taal kerstrolleyes.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Peggy pen

Bericht door Davendre » ma 18 dec 2017 16:55

Wheels schreef:Als ik geen normale tentharing in de grond krijg, sla ik er een lange spijker in de die ik als noodoplossing in de auto heb liggen. Een pak spijkers kost geen drol t.o.v. de Peggy en als ik de spijker er niet makkelijk uit krijg sla ik deze diep in de grond weg. Sneller, goedkoper en effectiever.
Daar zal de campingeigenaar ook blij mee zijn kerstduim.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Peggy Peg

Bericht door Jan Br » ma 18 dec 2017 18:04

Ik heb veel Peggy Peg producten, maar helaas is het zoal Mickey al opmerkt, kansloos in steenachtige grond.

Daar gebruik ik de volgende haringen:
https://www.obelink.nl/haba-tentpennen-20-stuks.html

Bv in combinatie met de Peggy Peg luifelvoetsteunen.

Nu al twee jaar in gebruik en dit jaar gedurende een tweemaandse trektocht door Spaje/portugal en er is er nog geen één kapot gegaan.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Peggy Peg

Bericht door Hobby Linka » ma 18 dec 2017 20:02

RE.gif

Deze gebruik ik ook inmiddels naar volle tevredenheid. Alleen bij nat gras kunnen ze er zo uitgetrokken worden. Dan is de Peggy Peg weer in het voordeel.

Maar in 2016 heeft de hele voortent, luifel en uitbouw ruim twee en een halve maand op een naseizoen plek gestaan. Veel mooi weer, maar ook regen. In die periode heeft het hele spul super strak gestaan. kerstduim.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Fred G
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 13 mei 2016 22:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Peggy Peg

Bericht door Fred G » zo 7 jan 2018 10:44

Ohw ik gebruik de goedkope variant van de Peggy Peg. Namelijk de neppers van de Vrijbuiter. Werkt prima in de Nederlandse bodem thumbup.gif
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers

Dottie
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 19:44

Re: Peggy Peg

Bericht door Dottie » wo 2 mei 2018 10:40

Gisteren kwamen we na een weekje thuis te zijn terug op de camping in Cadzand . We hadden de spankoorden van onze unico dakluifel vastgezet met de grote oranje Peggy peg en deze lag eruit en gewoon in twee gebroken, juist boven waar de grote groeven beginnen. Hoe gemakkelijk ze ook zijn voor mij geen meer ! Dit is trouwens niet de eerste maal dat ze afbreken ! Terug de grote stormharing in metaal erin gezet !! Die zal wel houden.
Bijlagen
D66489C1-A595-4537-B0D5-F600EF8B4E78.jpeg

Sloper
Berichten: 32
Lid geworden op: di 13 jun 2017 20:12

Re: Peggy Peg

Bericht door Sloper » wo 2 mei 2018 10:54

Gewone houtdraadbouten halen in een ijzerzaak, ik heb ze van 20 en 30 centimeter, en draai ze er in met de accutol, kost geen ruk en gaat overal in en breken niet love.gif love.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Peggy Peg

Bericht door Jan van Vijven » wo 2 mei 2018 11:17

Die houtbouten zijn niet geschikt voor gewone Nederlandse grond, trek je er zo uit.
Die grove draad zoals op de foto wel, maar dan beter van aluminium of staal.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Peggy Peg

Bericht door Micky » wo 2 mei 2018 12:32

Dottie schreef:Gisteren kwamen we na een weekje thuis te zijn terug op de camping in Cadzand . We hadden de spankoorden van onze unico dakluifel vastgezet met de grote oranje Peggy peg en deze lag eruit en gewoon in twee gebroken, juist boven waar de grote groeven beginnen. Hoe gemakkelijk ze ook zijn voor mij geen meer ! Dit is trouwens niet de eerste maal dat ze afbreken ! Terug de grote stormharing in metaal erin gezet !! Die zal wel houden.
Ik vermoed dat ze breken tijdens het indraaien, dat is mij 1 keer gebeurd, breken onder druk van wind op de tent lijkt me onmogelijk, dan zou hij er uitgetrokken worden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Peggy Peg

Bericht door Ab » wo 2 mei 2018 13:01

Deze gaan nooit kapot. :lol:
20160713_173926.jpg
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Debat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 23 dec 2016 15:43

Re: Peggy Peg

Bericht door Debat » do 10 mei 2018 11:19

Wij gebruiken ze ook en bevallen prima. De grondplannen zijn ideaal als je een luifel hebt. Je kunt dan makkelijk de luifel oprollen zonder steeds de haringen eruit te trekken. we hebben zowel de oranje als de ‘ijzeren’ variant. Staan vaak in de bergen en afhankelijk van de grond ku je kiezen welke haringen je gebruikt. Zijn makkelijk in de grond te draaien met bijgeleverd hulpstuk. Boormachine is niet nodig.
Sprite Cruzer 460 SR, Audi A4 Allroad

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Peggy Peg

Bericht door karelV » do 10 mei 2018 11:33

Dottie schreef:
wo 2 mei 2018 10:40
Gisteren kwamen we na een weekje thuis te zijn terug op de camping in Cadzand . We hadden de spankoorden van onze unico dakluifel vastgezet met de grote oranje Peggy peg en deze lag eruit en gewoon in twee gebroken, juist boven waar de grote groeven beginnen. Hoe gemakkelijk ze ook zijn voor mij geen meer ! Dit is trouwens niet de eerste maal dat ze afbreken ! Terug de grote stormharing in metaal erin gezet !! Die zal wel houden.
Heb ze zelf ook die grote kunststof pegs maar heb ook meerdere grote van aluminium van de peggy-pegs en die zijn wel perfect, lekker grof van schroefdraad en deze met ook nog de kleine aluminium uitvoering speciaal aangekocht voor het buitenland met steenachtige grond.
Ze kosten wel wat maar zijn ideaal.
Moet alleen nog een andere schroeftol aankopen die sterker/krachtiger is met een accu van 3,5 of 4 Ah anders krijg ik die grote niet in de grond.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Peggy Peg

Bericht door DV_t » zo 13 mei 2018 14:45

momenteel onderweg met een luifelset van Wurmi maar de haringen nog niet een keer kunnen gebruiken. De voetplaten heb ik wel in gebruik maar het was een dure set alleen voor twee voetplaten scratch.gif Ik had meteen een set metalen mee genomen voor harde grond en daar heb ik nu de laatste dagen alles mee vastgezet.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Peggy Peg

Bericht door JPGeetje » zo 13 mei 2018 16:43

Tja, de Peggypeg scratch.gif
Ik heb ze nu een jaar of vijf en heb ze nog maar enkele malen zodanig kunnen gebruiken dat ze meerwaarde hadden.
Als de ondergrond zanderig genoeg is, met niet te veel stenen erin, kleiachtig mag ook. Dan laten ze zich prettig/makkelijk erin draaien. Merk op hoe ver je accuboor terug wil draaien als je stopt met indraaien, dat is het resultaat van het torderen wat die dingen doen, en teveel torderen wil zeggen afdraaien; kapot dus!
Ook meegemaakt dat het erin draaien tijdens vochtig weer perfect ging maar dat ik ze twee weken later na een hoop zon niet meer op dezelfde wijze uit de inmiddels harde droge ondergrond kreeg boos.gif
Resultaat; twee afgedraaide exemplaren en met die ervaring daarna een hoop werk om ze stuk voor stuk eruit te graven om verdere schade te beperken. scratch.gif
Het idee op zich is prima maar naar mijn mening had er een stalen kern in die dingen moeten zitten zodat het spul niet kon torderen, want dat is naar mijn mening doodsoorzaak nr.1 van de Peggy's.
Ze zijn in ieder geval aanmerkelijk minder multifunctioneel dan de gewone ouderwetse blikken/stalen haringen waarvan je er 10 voor 5 euro koopt. Alleen moet je daarbij zelf de (hamer)kracht leveren om ze erin te slaan.
Toch zijn dat de haringen die ik tegenwoordig het vaakst gebruik. Het nieuwe setje (hout)schroefharingen wat ik in het voorjaar gekocht heb, ligt nog ongebruikt in zijn doos te blinken knipoog.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Peggy Peg

Bericht door Micky » zo 13 mei 2018 20:17

RE.gif weenie.gif

dat weet ik niet, elke haring gaat niet voor eeuwig mee, sommige stalen doen het maar 1 keer, wij hebben ze dik 5 jaar en er is er 1 gebroken, eigen schuld, doordraaien terwijl ik al dacht:"oei dat gaat zwaar" we hebben ze elk jaar zeker 3 keer in het voorseizoen gebruikt en vorig jaar 8 weken aan 1, nu staan ze ook al weer 2 weken.

ik denk dat je het zelf in de hand hebt en als je ze met beleid behandeld is er niets aan de hand en zijn ze juist heel betrouwbaar. Duur vind ik ze wel...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Peggy Peg

Bericht door AadB » zo 13 mei 2018 20:30

RE.gif
Ik ben het met je eens Micky. Ik heb er ook al een paar kapot gedraaid maar inderdaad eigen schuld.
Ik heb de basis set met de onderplaten voor de omnistor ( of andere luifel) en ben er zeer tevreden over.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”