Thule dakluifel 6200

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
gleytens

Thule dakluifel 6200

Bericht door gleytens » di 5 dec 2017 09:41

Hallo,begin 2016 heb ik op mijn caravan een Thule dakluifel model 6200 laten monteren en hierbij ook een gebogen Rafter van Thule gekocht.
Bij de aanschaf van de laatste dacht ik iets goeds gekocht te hebben zodat ik geen last zou hebben van eventuele water op de luifel met inzakken van de luifel als gevolg.
De Rafter moet er tevens voor zorgen dat bij wat wind de luifel niet iets inklapt, maar hier ging keer op keer iets mis.
De eerste keer was de Rafter eruit gevallen met als gevolg een paar kapotte kopjes gelukkig zaten wij er niet onder.
Hierna hebben we het sterretje waar de rafter op het huis steunt vervangen door een ander hulpstukje maar dat was ook niet de oplossing.
Na enig zoekwerk is de oorzaak van het naar beneden vallen achterhaald,door het flapperen van het doek waarbij dus ook de voorzijde wat naar binnen wil komen schuift de gebogen Rafter iets naar binnen waardoor hij dus korter wordt en dus niet meer opgesloten zit tussen de behuizing en voorzijde en valt naar beneden.
Zelfs met aangebrachte stormbanden viel de Rafter er nog uit.
Thule heeft deze gebogen Rafter uit de verkoop gehaald maar zegt dat dit toch een kwalitatief goed product was,de nieuwe Rafter is een rechte welke op spanning gehouden wordt door middel van een veer.

Ik ben nu benieuwd of er meer mensen het zelfde probleem hebben of hebben gehad en wat ze ermee gedaan hebben.
Gr Gerard .Leytens

Gebruikersavatar
j.dreves
Ban
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 4 jan 2009 11:47

Re: Thule dakluifel 6200

Bericht door j.dreves » di 5 dec 2017 11:37

RE.gif
Dag Gleytens,

Dat Thule zo reageert is mij bekent. Thule wil alleen maar verkopen en accepteert geen comentaar op hun spullen.
Ik heb 2a3 jaar geleden ook een akkefietje gehad met Thule, je word door de klantenservice behandeld als oud vuil.
Ik koop NIETS meer van Thule, de service is 0,0000000000.
Zij zijn groot en daarom telt de consument niet bij hun.
Mitsubishi Outlander 2017 met aan de kogel Hobby 495 UL 2018.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”