Zoektocht nieuwe voortent.

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Zoektocht nieuwe voortent.

Bericht door petronella » wo 13 sep 2017 18:01

De nieuwe Isabella folder staat al online, de ambassador 250 diep is er nu ook in het blauw.
Onze twijfels echter, de ritsen van de zijramen komen op de hoeken bijelkaar... beetje vreemd.
Blijft daar geen vuil of water instaan na bv een regenbui?

Wij kunnen nog nergens de folder van Unico 2018 vinden. Komen die nog met iets nieuws voor 2018?
Iemand die daar nog wat over weet?

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Zoektocht nieuwe voortent.

Bericht door stronk » wo 13 sep 2017 18:45

Wat voor specifieke eisen heb je eigenlijk? Ik wil je graag wijzen op de DWT tent. Niet veel kennen deze tenten maar wij zweren er bij.

Volvodriver

Re: Zoektocht nieuwe voortent.

Bericht door Volvodriver » wo 13 sep 2017 18:54

RE.gif
Ik begrijp dat je na je overgang van Unico naar DWT deze tent wat meer onder het voetlicht wilt brengen. Maar mijn persoonlijke mening en ervaring is dat, hoewel het kwalitatief zeer goede tenten zijn, ik ze te donker en te "ouderwets" vind. Bij de grootste leverancier in Nederland te Schijndel liep ik er vanwege deze eigenschappen gewoon aan voorbij. Mijn zus en zwager hebben nu een DWT zelt. Echt heel donker. Ook in zonnige perioden. Dat vind ik het grootste nadeel.

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Zoektocht nieuwe voortent.

Bericht door stronk » wo 13 sep 2017 19:27

RE.gif
Misschien ten overvloede te vertellen dat wij een seizoensplek hebben en hadden al ervaring met een DWT tent (de Paradis). Omdat iedereen zo lyrisch was over de Unico hebben wij 2e-hands een Genua gekocht en een heel seizoen gebruikt. Wij waren echter van mening dat wij meer aan een orthodoxe tent hebben en zijn weer voor een DWT gegaan. Deze keer de Ambassador (toevallig dezelfde type aanduiding als de Isabella waar TS naar verwijst). DWT heeft meerdere typen voortenten; niet alleen geschikt als seizoenstent. Dus vandaar mijn aanbeveling om niet alleen naar Unico of Isabella, Brand of noem maar op te kijken. Voornaamste reden om te vermelden omdat de DWT zeer sterke tenten zijn.
Jij noemt het een nadeel dat de DWT tenten zo droevig donker zijn. Dat beaam ik absoluut! In ons geval is alleen het dak grijs en de rest is wit dus dat compenseert nog iets. Nogmaals dat ik de Isabella's, Brand's, Walker's, Hypercamp's, Unico's, Fortex'en absoluut mooie en kwalitatieve tenten vind. Dan noem ik in dit rijtje graag nogmaals de DWT als merk. Stel voor dat men er later achter komt en zich achter de oren krabt en zegt: góh, hád ik dat maar geweten!

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Zoektocht nieuwe voortent.

Bericht door BertJan » wo 13 sep 2017 20:26

de isabella in het blauw 2,50 diep is gelijk aan het model wat al bestond, je vraag mbt tot de ritsen van de ramen snap ik niet, rits loopt toch gewoon van boven naar beneden zodat het gaas afgedicht is.

berini
Berichten: 2
Lid geworden op: za 3 jun 2017 06:49

Re: Zoektocht nieuwe voortent.

Bericht door berini » wo 13 sep 2017 21:09

ik heb een insignia 3 m lekt aan de zijramen bij de ritsen

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Zoektocht nieuwe voortent.

Bericht door Chris » wo 13 sep 2017 21:13

Hoi Petonella.

Ik denk dat ik je vraag wel snap.
Maar volgens mij hebben de zijramen alleen 2 verticale ritsen.
De zwarte horizontale streep is denk ik alleen een sierbies.
Dus.. water.. nee hoor..
Denk ik goed??

En dan doe ik een pleidooi voor Walker.
Na eerst een Pioneer Easydoor All Season te hebben gehad hebben we nu bij de nieuwe caravan een Walker Fusion.
Waarom??
Exact .. heerlijk lichte kleuren, veel licht in de tent geeft ook een ruimte effect, en ook invloed op het klimaat denk ik.
Een donkere tent ( vrienden hebben een oudere Brandt tent... altijd droevig klimaat daar binnen) is voor ons Not Done dus..
Na de 1e Walker dus ook een 2e Walker, juist voor de lichte kleuren en zeer tevreden over de kwaliteit...
( en ik ben lastig daarmee hoor..)

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Zoektocht nieuwe voortent.

Bericht door PD » wo 13 sep 2017 21:15

petronella schreef:Wij kunnen nog nergens de folder van Unico 2018 vinden. Komen die nog met iets nieuws voor 2018?
Iemand die daar nog wat over weet?
Het enige wat ik hierover weet, is dat ze vanaf seizoen 2018 met een zwaardere boogstok voor de voortenten in de wat grotere maten komen. Volgens Bax zijn deze vanwege het extra gewicht overigens ongeschikt voor de luifels vanwege het extra gewicht waar toerders niet op zitten te wachten.

In oktober tijdens de beurs in Utrecht gaan ze deze introduceren.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Zoektocht nieuwe voortent.

Bericht door petronella » wo 13 sep 2017 21:40

Dank voor jullie reakties.
Onder de ramen zit idd een zwarte bies, maar ook een rits.Daar achter zit, tussen het gaas en het raam, een extra strookje doorzichtig folie van ongeveer 10 cm.
Dus twee verticale en een horizontale rits. Ik zal eens zoeken naar een foto, als het plaatsen ervan mij lukt knipoog.gif
DWT tenten kunnen ons niet zo bekoren, goed idee om ook eens bij Walker te gaan kijken.
Dus ws alleen een zwaardere kwaliteit boog.....bij unico 2018. Sjonge het wordt nog moeilijk.
En dan hopen dat onze huidige ( oude) Isabella nog heel is als we volgende week weer naar de camping gaan scratch.gif

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Zoektocht nieuwe voortent.

Bericht door stronk » wo 13 sep 2017 22:34

petronella schreef:Sjonge het wordt nog moeilijk.
Dat is het inderdaad. Zoveel moois. Je zou ze allemaal willen uitproberen, sfeer proeven etc. Succes! Wij hebben gevonden.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”