Type Hobby voortent

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Huntertdw
Berichten: 13
Lid geworden op: do 25 aug 2016 19:26
Locatie: Amsterdam

Type Hobby voortent

Bericht door Huntertdw » vr 25 aug 2017 17:08

Wie weet het juiste type voortent, van onze Hobby excellent easy 450 UF.

Het enige dat aan de buitenkant (rechts onder) op de tent staat is een merk aanduiding Hobby.

Omdat ik graag meer details wil weten, zoals modelnaam, gebruikte materialen en daarmee voor elk welk gebruik deze voortent geschikt is. (incidenteel of gehele jaar) OOk zou ik graag de handleiding met het stokkenplan willen hebben

De zijwanden hebben een boogvorm.

Onze hobby is van 2005, mogelijk is ook dat het een model 2004 is, die pas in 2005 in Nederland een kenteken heeft gekregen.
Bijlagen
20170716_124905 - kopie (Small).jpg
IMG_20170812_153310.jpg
Hobby 450 excellent easy 2005 met mover. Trekkend voertuig is Nissan Qashqai.

Volvodriver

Re: Type Hobby voortent

Bericht door Volvodriver » vr 25 aug 2017 18:51

Dit is geen voortent. Maar een luifel die tot voortent is om te bouwen. Het bezwaar van deze luifelvoortent is dat er geen gaas in is verwerkt waardoor de "beluchting' niet optimaal is en deze luifeltent niet bij uitstek geschikt is voor seizoensgebruik.

Volvodriver

Re: Type Hobby voortent

Bericht door Volvodriver » vr 25 aug 2017 19:56

Het lijkt overigens de luifeltent San Remo te zijn die tot 2002 in het assortiment van Hobby zat.
Van de Nordland-Zeltfabrik. Die in 2014 gestopt is.

Materiaal Sitex tentdoek voor de wnden en gecoat polyester voor dak en slikranden.
Frame zou van Aluminium moeten zijn.

Huntertdw
Berichten: 13
Lid geworden op: do 25 aug 2016 19:26
Locatie: Amsterdam

Re: Type Hobby voortent

Bericht door Huntertdw » za 26 aug 2017 12:30

Volvodriver, ik denk dat je gelijk hebt wat type en merk betreft. Bedankt voor deze tip.
Er zit bij mij inderdaad een alu frame bij.

In de hobby brochures van enkele jaren geleden zie ik een soortgelijk model (met soms wat andere kleurstelling) met daarbij de vermelding San Remo.



Het zou een reisluifel/voortent zijn.

Nu nog zoeken op de documenten die normaal gesproken bij deze luifel/tent meegeleverd worden.

Dat zal toch wel ergens op internet te vinden moeten zijn, of wellicht heeft een van de forumleden deze informatie nog voorhanden?
Hobby 450 excellent easy 2005 met mover. Trekkend voertuig is Nissan Qashqai.

Volvodriver

Re: Type Hobby voortent

Bericht door Volvodriver » za 26 aug 2017 12:48

RE.gif
Het vinden van informatie zal via de archieven van Hobby moeten. Hier in Nederland zullen heel weinig mensen een dergelijke tent gekocht hebben. Nordland-Zelte was een onderdeel van Hobby.
Overigens zal het frame waarschijnlijk van Piper zijn. Kijk daar eens naar een frametekening. Succes met de zoektocht.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”