Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gil1972
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 jul 2016 18:19

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Gil1972 » za 19 aug 2017 23:17

Wij hebben nu een Kampa Frontier. Perfecte tent; ik zet hem in m'n eentje op en hij staat in 45 minuten inclusief haringen, scheerlijnen en inclusief 20 minuten kijken en luisteren naar de 12v pomp.
Er zitten ook stormlijnen bij maar die hebben wij nog niet nodig gehad.
Net terug uit Kroatië; daar heeft de tent zonder scheerlijnen gestaan en alleen een paar haringen rondom.
Twee weken tussen 35 en 40 graden en geen enkele keer hoeven bijpompen. Tent stond ná 14 dagen nog steeds even strak.

Wij hadden voorheen een Isabella Prisma. Deze was weliswaar dieper en hoger, maar je hebt met 2 man 2,5 á 3 uur nodig om hem op te zetten en goed af te spannen. Die ellende doen wij ons niet meer aan en Isabella is met behulp van 't web vertrokken.

Wat foto's van Zeeland, inclusief de zonneluifel.
Bijlagen
IMG_2816.JPG
IMG_2812.JPG
IMG_2804.JPG

Gebruikersavatar
diz
Berichten: 167
Lid geworden op: di 26 apr 2016 12:06
Locatie: Noord Holland

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door diz » di 22 aug 2017 11:57

Hier ook een Frontier. Mijn ervaringen zijn voor alsnog zeer positief. Ik heb deze nu een aantal keren opgezet.
Prima in je eentje te doen. De tent is 2,5-3m diep en 8m lang, waarvan 4m pees. Ook dit is, met alle luchtbuizen en dergelijk formaat prima in je eentje aan de caravan te rijgen.

De eerste avond in Italië meteen noodweer gehad met onweer, bliksem, regen/hagel en zware windstoten. Midden in de nacht even een rondje gemaakt en het geheel zag er prima stevig uit. Geen "deuken", of los flapperende delen. De stormbandenset heb ik toen niet gebruikt, maar was gezien de aard van het weer geen overbodige luxe geweest.
De zonneluifel zoals Gil1972 hierboven laat zien had ik wel ingehaald.

Lucht bevalt mij prima: snelheid, gewicht, gemak. Ik kan gewoon tegen de buizen aanleunen/duwen zonder dat ze indeuken. En ik ben niet heel tenger...

De electronische pomp is helemaal super. Lekker lui, maar ook zeker weten dat je de tent op de juiste druk brengt.
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM

Afbeelding

Gebruikersavatar
diz
Berichten: 167
Lid geworden op: di 26 apr 2016 12:06
Locatie: Noord Holland

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door diz » di 22 aug 2017 12:01

Is het dan alleen maar lof?
Nee, dat niet.

Bij de Kampa Frontier mis ik voldoende ventilatiemogelijkheden (met horren) zonder meteen een wand open of eruit te ritsen. De 5 voorste delen zijn allen open te ritsen. De 3 in het midden kunnen open als deur, als veranda (geen stangen) of er volledig uit, al dan niet vervangen door een hor.
Aan de achterkant en zijkant zijn de mogelijkheden beperkter, dus is het kiezen tussen warmte of muggen. Als je pech hebt allebei...
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM

Afbeelding

Ruud+Petra

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Ruud+Petra » wo 23 aug 2017 19:57

De knoop is doorgehakt. We hebben een tweedehands Kampa Rally Air Pro 390 gekocht. Het was wel effe rijden (500 km in totaal) maar het mail- en telefonisch contact met de verkopers van te voren was veelbelovend en bleek ook bewaarheid.

Na eerst eens naar Vakantiewereld in Margraten gegaan te zijn (dank voor de tip) en Stassar in Brunssum bezocht te hebben (de man was meer met zijn telefoon bezig dan met mij) en alle voors en tegens en alle info die door de medeforummers gepost was gewikt en gewogen te hebben waren Petra en ik het er snel over eens dat het een Kampa zou gaan worden.

Ik wilde eigenlijk een Kampa Classic Air 380 (nieuw). Het verbeterde doek en de petluifel spraken mij aan. Petra ging meer voor de Rally Air 390 Pro. Het lagere gewicht 23 ipv 32 kilo) wat tijdens het in de rail schuiven een voordeel zou zijn en de prijs spraken haar aan (bijna 400 Euro goedkoper dan de Rally Air). De beurs in Düsseldorf stond dus eind volgende week op ons programma. We hoefden niet persé een voortent die over de hele lengte van de caravan zou gaan lopen. Gerekend vanaf de achterzijde zou een 380/390 formaat tot en met de voordeur de zijkant bedekken. Vrij zouden dan nog een groot raam rechts naast de deur en het rond aflopende gedeelte dat tot de disselkast loopt zijn.

Tja, en toen er een Rally Air Pro 390 voor de helft van de prijs (900 Euro goedkoper dan de Classic en 500 Euro goedkoper dan een nieuwe Raly Air Pro 390) te koop werd aangeboden op MP (met de afspraak dat als hij niet zou bevallen wij hem na onze reis naar Spanje weer gewoon zouden verkopen) waren we het eens. Dat wordt hem.

Het ding zag er prima uit; ik heb hem ter plekke aan de caravan van de verkopers samen met hen opgebouwd: uit de zak, de pees in de rail (hoeft alleen aan de bovenzijde), 30 seconden pompen, de tent aan 1 buis even in zijn model trekken en nog eens 30 seconden pompen en klaar. Twee buizen zorgen ervoor dat, met 'n van boven tot onder doorlopend schuimrubberen laag ertussen, de tent aan weerszijden tegen de zijwand van de caravan aangedrukt wordt. Vandaar dat hij aan die zijkanten geen pees hoeft te hebben. Omdat onze caravan een totaal uit GFK opgebouwd dak en zijwanden heeft zou ik ook een zuignappenset kunnen gebruiken die aan de tent bevestigd kan worden en ik die stokken dus niet hoeft te gebruiken. Maar we doen het eerst maar eens zo.

Ook viel het mij op hoe makkelijk je toch die 32 kilo inclusief die drie verdikkingen waar de tubes in zitten met de pees door de rail heen kreeg. En omdat mijn caravan aan de voorzijde, daar waar hij bijna horizontaal gaat lopen, een opening heeft kan ik vanaf daar die pees er nog makkelijk doorheen rijgen zonder dat er een scherpe bocht in de rail gemaakt moet worden. Ik hoef dus niet van onderaf te beginnen met rijgen.

Maar we zullen zien hoe het gaat. Als het ons bevalt gaat die Unico Verona met losse portaalwand èn de Fiamma Caravanstore 440 er volgend jaar uit. En als de Kampa volgend voorjaar te koop staat; tja, dan weet ik in elk geval op basis van eigen ervaring wat het voor- en nadeel is van zo'n oppomptent.

Dank voor alle reacties, inclusief de PM's. Die hebben ons zeker geholpen bij onze keuze. thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door janvijn » wo 23 aug 2017 22:24

Veel plezier ermee !!
Met vriendelijke groet
Jan Vijn

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Henri Berends » zo 24 sep 2017 08:54

Sinds dit seizoen hebben een een gloednieuwe Eriba Nova GL 485. Deze is voorzien van een Thule Omnistore.
We hebben naast een aantal weekeinden ook twee reizen van 3 en 2 weken mee gedaan. (Provence en Noord italië).
Voor de kampeermomenten in het najaar en vroege voorjaar zitten we te dubben over aanschaf van een oppompbare voortent. Zit zelf te denken aan de Kampa Rally AIR Pro 390 model 2017.
"De twee buitenste voorwanden kunnen geheel naar de zijkant weggerold worden; de middelste voorwand kan totaal naar boven opgerold worden." -> Dit lijkt me voor de ventilatie erg handig.

Zag al dat de bekende kampeershops momenteel diverse aantrekkelijke aanbiedingen hebben.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Diny » zo 24 sep 2017 11:46

Voor de mensen met ervaring met de Kampa:
Inmiddels hebben we op een camping de Kampa bekeken.
De bezitter ervan, ook fiks grijs knipoog.gif , was er heel content mee.
Noemde wel het gewicht als negatief punt èn het probleem dat hij had met het leeg laten lopen/pompen van de buizen. Het was er een met 2 raampartijen aan de voorkant.
Hij mikte de tent op de achterbank van de auto, die dan helemaal vol was.
Voor ons zou dat minder zijn.
De garage is geen optie en binnen wil ik hem niet.

Bedoelde Kampa was zo ongeveer van de eerste lichting. Ik ben benieuwd naar de ervaringen wat het leeglopen en opvouwen betreft van ervaringsdeskundigen danku.gif

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door janvijn » zo 24 sep 2017 12:01

Onze ervaring met de opblaasbare Kampra Rallye Pro 390 zijn alleen maar positief. Wij hebben deze tent als vervanging van de Unico Genua wat toch niet de minste is. Wat ik wel miste was het kuipgrondzeil van de Genua. Nou niet zo'n groot probleem dacht ik, dus op naar Bax Totllal recreatie, die verkoop per slot ook de Kampra dus weet waarover het zal gaan. Helaas zij wilden er niet aan beginnen, wilden wel het materiaal van het grondzeil leveren, zo gezegd zo gedaan. Toen zelf maar aan de slag gegaan, klitteband gekocht, naaigaren bij een tentenatelier, lijm gekocht om de hoeken te verlijmen zodat er ook echt een kuip ontstaat, en ben heel tevreden met het resultaat.
Ik denk dat de kwaliteit van de Kampa het niet haalt t.o.v. de Unico, maar dat hoeft ook niet want je koopt er twee voor de prijs van de Genua, maar met opbouwen en afbreken varslaat hij de Unico met glans.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn

PS.
Dini, wij hebben er een elektrische pomp bij dat vergemakkelijkt het opblazen natuurlijk, ik ik kan me werkelijk niets voorstellen met de problemen van het laten leeglopen, dat gaat net als bij een luchtbed, en ik pak de hele tent in de tas en draag die alleen, geen probleem.
Bijlagen
IMG_0664.JPG
IMG_0663.JPG

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Henri Berends » zo 24 sep 2017 12:14

Henri Berends schreef:Sinds dit seizoen hebben een een gloednieuwe Eriba Nova GL 485. Deze is voorzien van een Thule Omnistore.
........ Zit zelf te denken aan de Kampa Rally AIR Pro 390 model 2017............
Inmiddels zit mijn vrouw ook te kijken naar een Dorema Magnum Air All season 390.... Om de keuze ietwat lastiger te maken.... scratch.gif
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Henri Berends » di 26 sep 2017 16:29

Tis uiteindelijk een Kampa Rally Air Pro 390 geworden. In de aanbieding bij Obelink voor net geen 850 euro. Wel een flink pakket, waarmee we bagageruimte van de LandCruiser gaan vullen.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Ruud+Petra

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Ruud+Petra » di 26 sep 2017 18:33

Diny schreef:Ik ben benieuwd naar de ervaringen wat het leeglopen en opvouwen betreft van ervaringsdeskundigen danku.gif
Diny,

Je hebt al een paar ervaringen gelezen na je oproep waarbij ik menhelemaal aansluit bij Janvijn.
En hoewel ik pas vanaf volgende week een ervarings"deskundige" ga worden heb ik er echt alle vertrouwen in, louter op basis van wat ik gezien heb toen we hem kochten (opblazen en leeg laten lopen).
Verleden week nog eens even thuis geprobeerd en het is een fluitje van een cent.

Ik heb een electrische pomp (gebruikt voor een opblaasboot) maar die ga ik niet eens meenemen. Ik heb het niet gemeten maar voor mijn gevoel was het maximaal 30 seconden pompen, vervolgens even aan een of twee buizen 'trekken' zodat ze 'in hun vorm' gezet worden en dan nog een keer 15 seconden en that's it. En er is maar 1 ventiel.

Maar ik zal de oppomptijd volgende week wel meten. Of we zetten het op Youtube (tussen de 20 andere filmpjes).
Het is wel een flink pak (geldt voor de 390): 90*60*30. Het is wel nog aan alle kanten in te drukken zodat het uiteindelijk kleiner uitvalt. Ik heb hem laatst samen met Petra ingepakt. Kwestie van een paar keer opvouwen en we konden hem zo in de tas stoppen.

Ruud
Bijlagen
2017-09-26-18-26-37.jpg

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Micky » di 26 sep 2017 19:14

Ik heb alleen ervaring op afstand, we waren in Monza en na het regenen en dat was veel, stonden de buren er zo bij, de temperatuur was enorm gedaald door het plotselinge slechte weer, we hebben het water eraf laten lopen, de buren kwamen de volgende dag en hebben er wat lucht bij in gedaan. Dus wellicht een kleine tip denk om sterke temperatuurdalingen.

AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ruud+Petra

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Ruud+Petra » di 26 sep 2017 20:01

Micky,.
Hoe raar het ook moge klinken maar door zo'n foto ben ik er alleen maar meer van overtuigd dat we een goede keuze hebben gemaakt.
Dit is een kwestie van 30 seconden pompen en het is weer in orde.
Los van de temperatuurverschillen hebben ze er bij het opzetten misschien te weinig lucht in gedaan, of verkeerd in elkaar gezet. Dorema heeft bijvoorbeeld afzonderlijke buizen die je in het dak moet bevestigen. En als je dat niet doet of vergeet, ja dan krijg je een waterzak met alle gevolgen van dien.
Dank voor je tip. Want in Spanje zal het straks overdag redelijk warm zijn en s'avonds redelijk fris. Dus we zullen het meemaken.
Ruud

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Micky » di 26 sep 2017 20:04

RE.gif

Klinkt niet raar, je moet de foto ook positief zien, door grote temperatuurverschillen krijg je idd ook druk verschillen, heel logisch en gewoon iets om bij stil te staan dat ook als je in de middag de tent lekker opgezet hebt, hij 's avonds om 24 uur een stuk slapper aan kan voelen, maar er gebeurd niets mee hoor thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ruud+Petra

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Ruud+Petra » di 26 sep 2017 20:14

Zo denk ik er ook over.
En ik beschouwde jouw post overigens ook niet als een negatieve opmerking. Maar ik kan me voorstellen dat de "diehard" tegenstanders (en ik meen dat jij dat niet bent) van zo'n voortent het als zie-je-wel-dat-het-niks-is-bewijs zien.
Who cares? I don't.
Nogmaals dank voor dit aandachtspunt.
Ruud

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Micky » di 26 sep 2017 20:17

RE.gif mrgreen.gif

gewoon een mooi product thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Diny » di 26 sep 2017 20:33

Ruud en Petra, ondanks de bevinding, zeer benieuwd naar jullie ervaringen, dat blijft!
En natuurlijk naar de reis.
Maandag 'wij vertrekken' begrijp ik.
Heel mooie reis thumbup.gif zwaaien.gif

Ruud+Petra

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Ruud+Petra » di 26 sep 2017 21:55

RE.gif
Diny,
Ja, we vertrekken zondag. Zaterdag komt onze huis- en dierenoppasser zodat we de dag erna vertrekken.
We hebben er veel zin in. Eindelijk weer ermee reizen in plaats van de caravan als rustplekje gebruiken voor en na het zeilen of omdat het mooi weer is.
Misschien gaan we wel een 'reisverslag' bijhouden maar het is niet zozeer een reis maar meer een tijdelijk verblijf op diverse plekken in Spanje. We zien wel.
We hebben een viertal afspraken gedurende die periode. Dus enigszins vast staat de route wel, ook qua timing.
In het weekend bepalen we pas of we eerst richting Normandië rijden. We laten ons leiden door het weer.
Eén ding weet ik zeker: ik ga niet tientallen campings aandoen. Ha ha. Totaal oninteressant. Het is voor ons een vrijetijdsbesteding en geen wedstrijd.
Maar het zullen er genoeg zijn om ervaring met die oppomptent op te doen.
En dat geldt ook voor onze auto als trekauto. Want ondanks dat we hem een klein jaar geleden gekocht hebben heb ik eigenlijk pas deze week de eerste kilometers er met onze caravan mee gereden toen ik hem van de vaste standplaats ophaalde en naar de TüV reed voor de tweejaarlijkse keuring. Ondanks dat de kogeldruk voor geen meter klopte voelde de combinatie desalniettemin goed aan en reed het, afgezien van de gevolgen van te lage kogeldruk, probleemloos. Maar ook dat komt wel goed als we eenmaal klaar voor vertrek zijn.
Ruud

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door AadB » di 26 sep 2017 22:01

RE.gif
Veel plezier Ruud+Petra. caravan.gif
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Weinsberg
Berichten: 525
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Weinsberg » wo 27 sep 2017 10:14

Wij hebben nog een Kampa Fietsa Air PRO 350 in de verkoop. WIj zijn op zakluifel over gegaan.
Mbt het inzakken van de regen , ik denk dat er simpelweg te weinig lucht in heeft gezeten. De buizen gaan echt niet leeg door temperatuur veranderingen , mits deze bij het opzetten voldoende voorzien is van lucht. Dit weet ik uit eigen ervaring.

Ruud+Petra

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Ruud+Petra » wo 27 sep 2017 16:28

Weinsberg schreef: Mbt het inzakken van de regen , ik denk dat er simpelweg te weinig lucht in heeft gezeten. De buizen gaan echt niet leeg door temperatuur veranderingen , mits deze bij het opzetten voldoende voorzien is van lucht. Dit weet ik uit eigen ervaring.
Ja, op zich denk ik ook dat dat de oorzaak was. Maar we zullen het wel merken als we er eenmaal zijn.
Die kerels hadden denk ik haast met het opzetten om naar het circuit te gaan of om aan het bier te gaan en dachten: het is wel goed zo ....... (grapje).

nerood

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door nerood » wo 27 sep 2017 16:46

Wij hebben bij onze Kampa alleen een handpomp.
Als ik dit vergelijk met een elektrische pomp gaat het met de hand veel sneller.
Ook wij hadden de eerste keer iets te weinig lucht, waardoor we de volgende ochtend een ingezakte tent aantroffen.
Toen de manual maar eens gelezen... mrgreen.gif
Daar staat in dat je gewoon door kunt pompen tot je groen ziet.
Er zit in de pomp een soort beveiliging waardoor teveel lucht niet kan.
Opzetten, zoals mede forummers neerschrijven, gaat super simpel en snel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Micky » wo 27 sep 2017 22:58

Weinsberg schreef:Wij hebben nog een Kampa Fietsa Air PRO 350 in de verkoop. WIj zijn op zakluifel over gegaan.
Mbt het inzakken van de regen , ik denk dat er simpelweg te weinig lucht in heeft gezeten. De buizen gaan echt niet leeg door temperatuur veranderingen , mits deze bij het opzetten voldoende voorzien is van lucht. Dit weet ik uit eigen ervaring.
Als dat zo is dan is er een andere waarschuwing van kracht.... let op drukverlies door lekkage, deze tent stond er langere tijd, lijkt me sterk dat ze hem met te weinig druk opgezet hebben toch? ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door PD » wo 27 sep 2017 23:02

Micky schreef:Ik heb alleen ervaring op afstand, we waren in Monza en na het regenen en dat was veel, stonden de buren er zo bij, de temperatuur was enorm gedaald door het plotselinge slechte weer, we hebben het water eraf laten lopen, de buren kwamen de volgende dag en hebben er wat lucht bij in gedaan. Dus wellicht een kleine tip denk om sterke temperatuurdalingen.
De basis gaswet voorspelt een dergelijk gedrag, dus wanneer de uitgangspositie marginaal is, kan dit zeker voorkomen... kwestie van wat extra druk erin brengen, lijkt me niet onoverkomelijk.

Boyle Gay-Lussac.... Druk x Volume / Temperatuur is een Constante mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met opblaasbare voortenten

Bericht door Micky » do 28 sep 2017 09:49

RE.gif dat bedoel ik ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”