Kip Kompakt 300 achtertent monteren met pees????

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Willem12
Berichten: 14
Lid geworden op: za 5 aug 2017 19:16

Kip Kompakt 300 achtertent monteren met pees????

Bericht door Willem12 » ma 7 aug 2017 13:42

Wij hebben een Kip Kompakt 300 met hefdak uit 1985 overgenomen inclusief een originele Kip achtertent.
Nu lukt het ons niet om de achtertent zowel aan de rechter-, boven-, en linkerkant met de pees door de aluminium goot te rijgen. Je moet met de stugge pees en het bijbehorende stugge dikke tentdoek 2x een open haakse bocht om. Hoe doen jullie dat?
Nu zit ik te denken om de tent alleen met de pees aan de bovenzijde door de goot te leiden en daarna de linker en rechtkant maar stevig vast te zetten met haringen.
De tent is in goede staat. alleen wat zijn de (stalen) buizen zwaar, daar moet ik een lichter alternatief voor zoeken.

O ja het wordt wel een kluscaravan want wij willen de binnenkant grondig aan gaan pakken.

ik ben benieuwd naar de reacties, alvast bedankt.

m.v.g.
Jan-Willem

Anoniem

Re: Kip Kompakt 300 achtertent monteren met pees????

Bericht door Anoniem » wo 6 sep 2017 21:56

Het mag dan wel een Kip-achtertent zijn, maar ben je er zeker van dat deze geschikt is voor de Kip Kompakt 300?
Lijkt mij onwaarschijnlijk, een haakse hoek nemen met een pees en zwaar tentdoek lijkt mij bijna onmogelijk. Wij hadden een Kip Shelter (de opvolger van de Kompakt 300) daar kregen we via de haakse hoeken geen schuifluifel doorheen. Wel een De Waard luifel met een los bovenstuk en twee losse zijstukken, die met riempjes aan het bovendeel werden vastgezet.

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Kip Kompakt 300 achtertent monteren met pees????

Bericht door nicolaas » wo 6 sep 2017 22:31

als je eerst de bovenkant er in schuift kun je daarna de twee zijkanten van boven naar beneden erin schuiven. alleen het laatste stukje gaat dan wat zwaar.
succes!
microhome 370 luxe

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Kip Kompakt 300 achtertent monteren met pees????

Bericht door sailor wim » do 7 sep 2017 12:21

Hoi.
Ik heb bij mijn Kip K37 de rails voor de vakantie voorzien van tefloncoating droogsmeerspray van WD40 scheelt echt. Maar wie weet is van de K37 ook de 90 graden bocht wel groter als bij de 300
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”