Voortent Burstner Belcanto 455TS

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
lsierdsma
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 30 jul 2017 10:26
Locatie: Langezwaag

Voortent Burstner Belcanto 455TS

Bericht door lsierdsma » zo 30 jul 2017 21:47

Hallo

Zoekend naar een juiste voortent kan ik wel wat advies gebruiken. De omloopmaat is 12

We zoeken een voortent met luifel en een uitbouwtent als slaapacabine voor de kids, Ons oog valt op diverse Dorema tenten, deze zien er degelijk en betaalbaar uit.

Voorlopig zijn onze vakanties in het binnenland, maar willen later naar zonnige oorden. Op onze vorige caravan hadden we een Walker Pioneer easy, deze past zo op de Burstner, maar heeft helaas niet de mogelijkheid voor het aanritsen van een uitbouwtent.

Voordat wij ons blind staren op één merk, hoor ik graag voor welke merken ik ook kan uit kijken, of niet. Budget voor nieuwe 1000-1500euro

Een knappe 2e hands set mag ook!

Gebruikersavatar
djanssen
Berichten: 418
Lid geworden op: ma 21 sep 2015 07:12
Locatie: Deventer

Re: Voortent Burstner Belcanto 455TS

Bericht door djanssen » zo 30 jul 2017 21:54

Voor dat je je blind staart op vastritsen; kan de uitbouw ook niet met koppelstrips aan de Walker tent bevestigd worden?
VW Passat 1.9 TDI met Adria Forma 495TD

Volvodriver

Re: Voortent Burstner Belcanto 455TS

Bericht door Volvodriver » zo 30 jul 2017 21:56

RE.gif
Zeker weten kan dat niet

Volvodriver

Re: Voortent Burstner Belcanto 455TS

Bericht door Volvodriver » zo 30 jul 2017 22:00

Een budgettent? En hecht je niet teveel aan pasvorm? Ga voor een Hypercamp of Goldcamp. (Hypercamp wordt alleen voor Obelink gemaakt. Goldcamp is het vrije merk.)

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Voortent Burstner Belcanto 455TS

Bericht door RichTrip » ma 31 jul 2017 11:02

Onze ervaringen met Dorema en een uitbouw waren verre van positief boos.gif
De Walker Pioneer Easy is echter een zeer mooie en handige tent en luifel in een mrgreen.gif
Hij zat bij onze tweede caravan en hebben een nieuwe gekocht bij onze derde caravan.

Denk er nog eens over na of je dit wel echt wilt en of er geen andere opties zijn voor die uitbouw scratch.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

lsierdsma
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 30 jul 2017 10:26
Locatie: Langezwaag

Re: Voortent Burstner Belcanto 455TS

Bericht door lsierdsma » di 1 aug 2017 20:31

Kan je met mij je slechte ervaringen delen?

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Voortent Burstner Belcanto 455TS

Bericht door RichTrip » di 1 aug 2017 20:39

RE.gif
Ritsen welke stuk gingen door inferieure zippers. Kreeg daarna door Dorema zippers van YKK toegestuurd.
Opzetten van de uitbouw was een drama. Was er langer mee bezig dan de tent zelf.
Voorr de rest is het ook persoonlijke ervaring. De Walker was gewoon veel prettiger in gebruik en opzetten. Wellicht dat een duurdere Dorema wel beter is. Ik had niet zo'n dure.
Bottomline: als je bespaart op een nieuwe tent, dan kan het je tegen gaan vallen!

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Volvodriver

Re: Voortent Burstner Belcanto 455TS

Bericht door Volvodriver » di 1 aug 2017 21:01

Dat ritsen verhaal kan ik beamen met mijn twee eerste Dorema's. De huidige deeltent Dorema Mistral die wij in het naseizoen gebruiken heeft gelukkig YKK. Deze tent bevalt ons goed.

Voor de rest: Geef liever wat meet geld uit aan een voortent die je bevalt of minder aan een echte budgettent. Die ook gewoon doet waar ie voor gemaakt is. Namelijk je spulken drooghouden en ruimte creëeren.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Voortent Burstner Belcanto 455TS

Bericht door MarcoC » di 1 aug 2017 21:48

Wij hebben een voortent van Hypercamp met luifels en al.... prima spul moet ik zeggen. Het opzetten ervan duurt net zolang als met andere merken. Ritsen zijn prima en de naden idem... we kunnen de tent net zo strak afspannen zonder dat je de naden ziet scheuren oid.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”