Voortent voor Lander 474 Pierre Cardin

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Dobbelo
Berichten: 3
Lid geworden op: za 29 jul 2017 21:30

Voortent voor Lander 474 Pierre Cardin

Bericht door Dobbelo » zo 30 jul 2017 09:55

Sinds vorige jaar zijn wij de eigenaar van een Lander 474 Pierre Cardin. De vorige eigenaren hadden daar een standaard Obelink voortent, omloopmaat 10 bij gekocht, maar deze vinden wij niet mooi, niet passend bij de caravan en bovendien is hij kwalitatief niet zo goed (lijkt mij). Wel vonden we het prettig dat hij net zo breed is als de caravan.
Nu zijn we aan het uitkijken naar een andere voortent en gelukkig hebben we de tijd om alles rustig op een rijtje te zetten.
Bij mijn vorige Lander 340 had ik een orginele voortent die ik later verving door mijn bustent Vango- air (die ook op mijn bus past) en daarbij vond ik mn het vaste grondzeil heel prettig. Maar deze past niet op mijn huidige caravan. Want de 340 heeft een lage rail en bij de Pierre Cardin is er een hoge rail die niet zichtaar is aan de voorkant: hij ligt a.h.w. óp het dak.

Voor de huidige voortent zijn dan ook wat aanpassingen gemaakt: de bevestigingsblokjes (die ik aan de rail vast zet) zijn ahw verlengd waardoor ze over de bocht steken en dus toch op de verticale wand van de caravan steunen. Omdat de stokken niet helemaal daar op aansloten hebben ze van de li en re ligger ook een aanpassing gemaakt met een bocht erin, die vlgs mij de tent iets naar buiten drukt want maatje 10 is misschien net iets te breed. Al met al staat de tent goed en met extra dwarsliggers en extra pallen en stormbanden durf ik een vakantie aan zee ook wel aan.

Maar enfin: we willen toch een nieuwe tent en hebben gekeken naar een tent van Unico, maar volgens de verkoper (zo op het eerste gezicht) zal die niet passen..En om nu een dure tent te kopen en dan nog met knip en plakwerk de tent op te zetten, vind ik ook geen fijn idee.

Daarom dan maar: een tent op maat laten maken. Het liefst zou ik óf een tent laten maken met de uitstraling van het bouwjaar óf een tent met een meer " de Waard" -uiterlijk/ Gerjak BB-design tent. Opzet-gemak speelt ook een rol en graag niet heeeeel zwaar en het hoeft geen seizoenstent te zijn

En daarover heb ik enkele vragen:
- met welke tentatelier hebben jullie goed ervaring? Liefst in het zuiden/ midden van het land
- heeft iemand enig idee wat dat zou kosten, en dan bedoel ik een zeer ruime, grove schatting
- heeft iemand enig idee wat er ooit voor voortent bij deze Lander heeft gehoord?
Bijlagen
IMG_8234.JPG
IMG_8234.JPG (20.26 KiB) 1834 keer bekeken

Volvodriver

Re: Voortent voor Lander 474 Pierre Cardin

Bericht door Volvodriver » zo 30 jul 2017 10:01

Ik zou in jou geval eens bij Fortex (Enschede) kijken. Die maken tenten echt op maat.
En wil je een "De Waard" gevoel. Esvo (Volendam) levert ook doek in die kleur en kan mogelijk ook een voortent of luifel voor je naaien met die uitstraling. Anders Reda in Barneveld.
Voor een kwalitatief goede op maat gemaakte tent reken dan al gauw op een €2.000,-

Dobbelo
Berichten: 3
Lid geworden op: za 29 jul 2017 21:30

Re: Voortent voor Lander 474 Pierre Cardin

Bericht door Dobbelo » zo 30 jul 2017 18:41

Dank je wel

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Voortent voor Lander 474 Pierre Cardin

Bericht door Micky » zo 30 jul 2017 18:43

handwerk wordt idd echt het mooiste kan ik vertellen met een Kip uit 1989 en een Fortex voortent, alles zit als gegoten zonder 1 enkele vouw in het doek.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Dukcer
Berichten: 162
Lid geworden op: za 11 mar 2017 10:41
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Voortent voor Lander 474 Pierre Cardin

Bericht door Dukcer » zo 30 jul 2017 22:24

Atomatent in Uden maken tenten op maat en hebben geen standaard uiterlijk.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”