Fiamma F65 versus Thule 6200 cassetteluifel

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Ferdi

Fiamma F65 versus Thule 6200 cassetteluifel

Bericht door Ferdi » zo 23 jul 2017 12:53

Voor onze nieuwe Adria Altea 542PH willen we meteen overstappen op een cassette luifel voor dakmontage. De exacte maat welke we maximaal kunnen toepassen weten we nog niet maar dat zal minimaal 4 meter zijn en maximaal 4,50m.

Ik probeer aan de hand van specificaties en prijzen en toepasbare accesoires in de markt eruit te komen wat de beste keus is.
De cassette gaan we zelf plaatsen.
Waar we ook nog niet helemaal uit zijn is de benodigde adapters welke we het beste kunnen gebruiken bij onze Adria.

Het gewicht van de Thule is een paar kilo lager.
De prijs van de Fiamma is bij Obelink het laagste wat ik tot nu toe gezien heb.

Iemand enig idee welke argumenten er zijn voor de Fiamma of Thule. scratch.gif

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Fiamma F65 versus Thule 6200 cassetteluifel

Bericht door Barreman » zo 23 jul 2017 13:49

Wij hebben een Thule en zijn er erg content mee. Je kunt er ook allerlei tentjes van klussen ( van aanelkaargemaakte rainblockers tot echte tenten. Voor op onze Hobby hebben ze speciale beugels zodat ie strak geplaatst kon worden ( laten doen ).

Ik moet zeggen, nu ik dit forum zo eens lees, er zijn mensen die 25 keer per seizoen een Unico Torino gebruiken. Dat zou ik denk ik bij de volgende caravan ook doen.
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Ferdi

Re: Fiamma F65 versus Thule 6200 cassetteluifel

Bericht door Ferdi » zo 23 jul 2017 14:04

De Unico Verona of Torino hebben we ook bekeken en is wel een hele mooie luifel, voordeel daarvan is meer effectieve ruimte onder het doek en een lager totaal gewicht, maar wel weer meer werk dan een cassetteluifel. Een ander optie bij een cassetteluifel is de mogelijkheid van een Sunblocker en dat is ons bij de zakluifel ook goed bevallen en ik zie daar geen vergelijkbare mogelijkheid bij de Unico in.

FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Re: Fiamma F65 versus Thule 6200 cassetteluifel

Bericht door FWalraven » zo 23 jul 2017 14:07

Uitval zal bij Thule vermoedelijk 25 cm meer zijn en dat is toch behoorlijk wat meer schaduw.

Frans

Ferdi

Re: Fiamma F65 versus Thule 6200 cassetteluifel

Bericht door Ferdi » zo 23 jul 2017 14:17

uitval is van beide 2,50m bij een lengte van 4m of meer.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”