polyester voortenten

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

polyester voortenten

Bericht door nicolaas » ma 10 jul 2017 17:22

twee jaar geleden hebben wij een polyester voor(achter) tent gekocht van Outwell. Het model "Country Road" is gemaakt van outtex 4000, en volgens de advertentie een degelijk materiaal.
Nu, twee jaar later en 9 weken gebruik, is het tentdak echter compleet vergaan, en valt letterlijk uit elkaar.
Volgens de leverancier in winterswijk is dit kennelijk normaal.

Quote: " Ik heb bericht van mijn collega's ontvangen, zij zeggen het volgende:

Deze tent is niet geschikt voor seizoensgebruik. Polyester heeft een levensduur van 10 tot 20 gebruiksweken, in een gunstig geval misschien 25 gebruiksweken. Als je de tent een seizoen gebruikt dan gaan die gebruiksweken wel erg snel voorbij en heeft de tent simpel gezegd zijn levensduur verstreken. Van garantie is dan geen sprake meer."

pas dus op met het kopen van een lichtgewicht polyester voortent!
microhome 370 luxe

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: polyester voortenten

Bericht door Jan Br » ma 10 jul 2017 18:05

Mijns inziens is het antwoord van O te W niet terecht. Als deze tent in twee jaar 9 weken is gebruikt moet je niet gaan antwoorden dat deze tent niet geschikt is voor seizoensgebruik. Als je daarna stelt dat de normale levernsduur tussen de 10 en 20 weken is, dan geeft hij eigenlijk aan dat de tent nog maar halverwege is.

Als een tent echt maar een gebruiksduur van 10 weken zou hebben dan mag de leverancier er zeker wel voor waarschuwen!

Los van het bovenstaand had je natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken dat het geen kwaliteitstent was, maar ik vind dat O te W echt wel een tegemoetkoming verplicht is aan je en omdat je in NL 2 jaar garantie hebt zou ik nog even goed kijken of die nog niet verlopen is.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: polyester voortenten

Bericht door Micky » ma 10 jul 2017 19:03

Persoonlijk vind ik het echt belachelijk, ik zou het niet accepteren, echter bewijzen dat hij maar 9 weken gestaan heeft is natuurlijk lastig. zou hij idd 2 seizoenen gebruikt zijn, dan snap ik het, het blijft een goedkope oplossing voor katoen, wat overigens ook niet lang meegaat als je de fabrikant ten Cate mag geloven :(
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Volvodriver

Re: polyester voortenten

Bericht door Volvodriver » ma 10 jul 2017 19:15

Ik ken het merk tent en type niet. Ik heb wel ervaring met polyester tenten. En die zijn niet al te best. Inderdaad na twee seizoenen intensief buitengebruik totaal een kleine 20 weken snel scheurend.
Daarnaast ook op onze camping een keer zo'n polyester voortent na nog geen 20 standweken uitelkaar zien vallen. Ze zijn zeer gevoelig voor sterk zonlicht volgens mij.

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: polyester voortenten

Bericht door nicolaas » di 11 jul 2017 17:13

Jan Br schreef: Als een tent echt maar een gebruiksduur van 10 weken zou hebben dan mag de leverancier er zeker wel voor waarschuwen!
Los van het bovenstaand had je natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken dat het geen kwaliteitstent was,
de tent is gekocht omdat die achter de caravan past en er geen andere modellen zijn van betere kwaliteit. als je van te voren weet dat hij maar 10 weken kan meegaan, dan koop je geen polyester tent. rare is dat we nog een 16 jaar oud polyester koepeltentje hebben, dat na intensief gebruik en vaak nat inpakken, heel veel zon en zand, dik onder de vlekken zit maar nog steeds goed en waterdicht is.
mede door deze ervaring, is er weer voor een polyester tent gekozen. helaas is niet alle polyester van dezelfde kwaliteit of het doek van onze tent is omgekeerd ingenaaid met de uv bescherming aan de onderzijde.
de twee jaar periode is pas in october verlopen, doch dat schijnt niets uit te maken. de leverancier vindt het geen garantie en heeft de zaak afgedaan.
voor ons heeft het merk outwell en leverancier obelink dus nu ook afgedaan, en zit er niets anders op, dan zelf een tent te maken of laten maken van goed materiaal. alle suggesties en ervaringen met tentdoek zijn welkom!
microhome 370 luxe

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: polyester voortenten

Bericht door RichTrip » di 11 jul 2017 17:26

Je hebt twee jaar garantie, punt!
Er staat nergens dat je de tent maar een bepaald aantal weken per jaar kunt/mag gebruiken. Het is gewoon een productfout waar Obelink een oplossing voor moet vinden.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: polyester voortenten

Bericht door Jan Br » di 11 jul 2017 17:28

Ik zou me er toch niet zomaar bij neerleggen.

Ik heb drie jaar terug mijn caravan voor 1 jaar niet mee terug naar huis genomen, maar gestald in Kroatie en om hem te beschermen heb ik zo'n caravanhoes gekocht.
Bij vertrek de caravan ingepakt in die hoes en toen ik het jaar daarop terug kwam was de caravan prima afgedekt gebleven, echter de hoes was op sommige plaatsten nagenoeg vergaan. de hele handel ingepakt en teruggebracht bij de leverancier die het oordeel heeft gevraagd van de fabrikant en die besloot om de afdekhoes te vernieuwen zonder bijdrage van mijn kant.

Je moet soms wel even blijven aanhouden hoor. Sommige leveranciers zijn wel erg makkelijk met afschuiven.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: polyester voortenten

Bericht door Jan Br » di 11 jul 2017 17:29

RE.gif RE.gif thumbup.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: polyester voortenten

Bericht door nicolaas » wo 12 jul 2017 08:54

RichTrip schreef:Je hebt twee jaar garantie, punt!
Er staat nergens dat je de tent maar een bepaald aantal weken per jaar kunt/mag gebruiken. Het is gewoon een productfout waar Obelink een oplossing voor moet vinden.
ik heb naar zowel de fabrikant als de leverancier gemaild met foto's en copieen van de staanplaats rekeningen ( 2 x 4,5 wk), hun reactie is echter duidelijk.
ben wel van plan nog een demofilmpje te maken, over het opzetten van deze tent, in de huidige toestand. mijn youtube kanaal ( https://www.youtube.com/channel/UCm7dtC ... PyhQ3hqisw) heeft ruim 3 miljoen weergaves op de teller, dus ik kan in ieder geval een hoop anderen waarschuwen.


reactie obelink:
"Wij hebben uw e-mail in behandeling. Het nummer is 102638 aangemaakt op Jul 10 2017, 04:03 PM uur.
Ik heb bericht van mijn collega's ontvangen, zij zeggen het volgende:
Deze tent is niet geschikt voor seizoensgebruik. Polyester heeft een levensduur van 10 tot 20 gebruiksweken, in een gunstig geval misschien 25 gebruiksweken. Als je de tent een seizoen gebruikt dan gaan die gebruiksweken wel erg snel voorbij en heeft de tent simpel gezegd zijn levensduur verstreken. Van garantie is dan geen sprake meer.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u verdere vragen hebben met betrekking tot deze support ticket dan kunt u deze in een antwoord op deze mail stellen. Uiteraard zijn wij ook telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur en zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur. Wij verzoeken u bij telefonische navraag altijd naar bovenstaand ticketnummer te verwijzen.
Met vriendelijke groet,
Obelink Distributie
.Afdeling Nederlands , B3,Bryan"


reactie fabriek:
"Dear nick,
Thank you for your e-mail.
Giving a lifespan for a material is impossible, as the outer circumstances, as sun or salt have a significant effect on the lifespan. Also storage, maintenance and reproofing will affect this by a lot.
Have a nice day.
Best regards
Team Outwell"
microhome 370 luxe

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: polyester voortenten

Bericht door Jeroen123 » wo 12 jul 2017 09:01

Al er niks over in de garantie voorwaarden staat zou ik het lekker uit handen geven aan een rechtsbijstand bijv.
Lekker makkelijk van een winkelier om het zo af te doen
Met een hamer past alles

Gebruikersavatar
richard112
Berichten: 151
Lid geworden op: do 27 mar 2014 20:22

Re: polyester voortenten

Bericht door richard112 » wo 12 jul 2017 09:04

voordat je video's e.d. gaat plaatsen, zou ik het eerst eens voorleggen (als je dit hebt) aan je rechtsbijstand? Ik denk zeker dat zij hier wel een zaak in zien.
Citroen C5 2.016v + Swift Challenger 500SE + Van der horn voortent

Gebruikersavatar
richard112
Berichten: 151
Lid geworden op: do 27 mar 2014 20:22

Re: polyester voortenten

Bericht door richard112 » wo 12 jul 2017 09:05

RE.gif RE.gif

jeroen was mij net voor....
Citroen C5 2.016v + Swift Challenger 500SE + Van der horn voortent

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: polyester voortenten

Bericht door Jan Br » wo 12 jul 2017 09:07

Als je echt druk wil uitoefenen, dan moet je berichten schrijven op de Facebook pagina's van Outwell en Obelink en een review plaatsen op de website van obelink bij de tent.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: polyester voortenten

Bericht door RichTrip » wo 12 jul 2017 09:23

4,5 week per jaar is geen seizoensgebruik. In ons geval zou dat ongeveer een zomervakantie en een meivakantie betreffen. Seizoensgebruik is zoiets als van 1 april tot 30 september.

Ik lees met open mond die mail van Obelink scratch.gif Dat iemand dat met droge ogen durft te typen stom.gif

Als je voor zo'n tentje nu 50 euro betaald, dan verwacht je dat ie wellicht niet zo lang meegaat. Maar bijna 400 euro.....

Voor de beide kids hebben we zo'n 2-seconds Quechua tentje gekocht, iets van 4 jaar terug. Kosten iets van 40 euro per stuk. Maar die gaan nu dus al gemiddeld zo'n 4x 4 weken mee = 16 weken. Ze zijn nog als nieuw thumbup.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: polyester voortenten

Bericht door nicolaas » wo 12 jul 2017 18:02

Heb net bij de vrijbuiter een Dorema challenger besteld, van ten cate all seizons doek, waar ze in iedfer geval zo twee jaar garantie op geven.
Obelink heeft voor mij afgedaan, en iedere review mogelijkheid voor het beoordelen van outwell, is er een voor mij.
touw trekken met eind en oeverloos email geneuzel gaat mij de zomer niet bederven. gaan volgende week onze nieuwe achter tent passen in de tuin, en ons verheugen op de volgende vakantie
met een echte tent.
bedankt voor de reacties.
microhome 370 luxe

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: polyester voortenten

Bericht door Jan Br » wo 12 jul 2017 18:04

ziet er mooi uit en zal zeker langer meegaan dan 2 seizoenen.

thumbup.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: polyester voortenten

Bericht door evr66 » wo 12 jul 2017 18:17

succes er mee! gaat vast goed komen :)
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gerrie
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: polyester voortenten

Bericht door Gerrie » wo 12 jul 2017 21:02

Wij hebben sinds dit voorjaar een mistral all season van Dorema met ten Kate doek. Een bijna vergelijkbare voortent en we zijn er erg blij mee. Opzetten is een fluitje van een cent. Veel plezier met jullie nieuwe tent.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

BertJan
Berichten: 2697
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: polyester voortenten

Bericht door BertJan » wo 12 jul 2017 22:13

met een kleiner bedrijf waar je makkelijk langs kan is vaak makkelijker praten als je garantie vraagt is mijn ervaring.

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: polyester voortenten

Bericht door nicolaas » za 15 jul 2017 18:14

dorema 2.JPG
dorema 3.JPG
vandaag de tent binnen gekregen en opgezet. mooi stevig doek en netjes afgenaaid, alleen de ritsen schuiven niet echt lekker, maar dat moet nog inlopen
duidelijk een klasse beter dan een polyester tent. De ruimte valt wat tegen, maar twee stoelen, een tafel en een kastje gaat wel lukken.
volgende keer met mooi weer ook de caravan er achter plaatsen.
nu nog op zoek naar een mooi tenttapijtje van 2,5 x 3,5m.
microhome 370 luxe

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: polyester voortenten

Bericht door iemand » za 15 jul 2017 20:53

mooi theehuisje,
laat maar staan thumbup.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: polyester voortenten

Bericht door nicolaas » zo 16 jul 2017 08:43

is geen polyester obelink tentje, deze mag langer dan 4,5 wk staan.maar heb ik dan niet een vergunning nodig als seizoenwerker? scratch.gif
iemand schreef:mooi theehuisje,
laat maar staan thumbup.gif
microhome 370 luxe

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: polyester voortenten

Bericht door Jeffr » zo 16 jul 2017 09:42

Of topic: maar pfff beste tuin. Mooi hoor.
Ontopic : veel plezier met je nieuwe tent.
thumbup.gif
Geen Caravan.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”