Unico Torino of de Unico Verona

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
DFlip
Berichten: 57
Lid geworden op: di 14 apr 2015 20:42

Re: Unico Torino of de Unico Verona

Bericht door DFlip » za 27 mei 2017 17:42

Vandaag toch de Unico Verona gekocht, in de kleur Carbon/grey.
Voor de korte trips kunnen we hem verkort neerzetten en in de zomervakantie wat
meer mogelijkheden.

De genua al via marktplaats verkocht.
Hobby 540 kmfe excellent met Unico Verona luifel,Volvo S60 2.0 D3

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Unico Torino of de Unico Verona

Bericht door Scout15 » zo 31 dec 2017 16:00

Aankomende vrijdag voor een caravan kijken. Vooruitlopend op de mogelijke aanschaf kijk ik al langere tijd rond naar de verschillende extra opties welke wij willen gebruiken. De Thule Omnistor staat eigenlijk sinds het begin al op mijn lijst, maar bij minder weer en een mogelijk wat langer verblijf op een camping is een caravanluifel misschien toch wel de beter optie. Unico Verona vind ik al te groot om elke keer op te zetten, maar de Torina lijkt mij een perfecte middenweg.

@Premiumdiscovery, hoe goed werkt het gebruik van 1 wand aan linker of rechterzijde? Zijn beide kanten gelijk water- en vuilafstotend?
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Volvodriver

Re: Unico Torino of de Unico Verona

Bericht door Volvodriver » zo 31 dec 2017 18:25

RE.gif
Ik kan hier ook wel op reageren. Zelfs voor één nacht zetten wij de Torino wel op.
Niet altijd met zijwand (alleen met wat slechter winderig weer) De zijwanden links en rechts zijn niet gelijk maar wel aan beide kanten van het doek gecoat. Dus wij hebben een linkerwand die wij af en toe ook aan de rechterkant gebruiken. Wel even op letten met afspannen want dat gaat net even iets anders.
En alleen een kenner ziet direct dat het niet klopt.

En hier komt op zeker geen cassettrluifel of zakluifel aan de caravan. Het opzetten van de Torino gaat met wat oefenen haast net zo snel.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Unico Torino of de Unico Verona

Bericht door PD » zo 31 dec 2017 18:31

De zijwand is inderdaad aan beide zijden probleemloos te gebruiken; het gebruikte materiaal is tweezijdig identiek. Alleen de "kenner" zal zien dat de stiksels en biesjes aan 1 kant zitten.

Ook wij zetten de Torino evt. voor één dag op, probleemloos en snel. Ik heb het eerder geschreven: een cassetteluifel, zeker met zijwand, vinden wij echt niet mooi. Na wat oefening staat de Torino razendsnel.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Unico Torino of de Unico Verona

Bericht door Scout15 » ma 1 jan 2018 11:32

RE.gif

Heren, bedankt! De cassetteluifel laten we dan voor wat het is en gaan wij, als de koop van de caravan doorgaat, voor een Unico Torino. kerstduim.gif
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Unico Torino of de Unico Verona

Bericht door PMT » ma 1 jan 2018 16:23

Volvodriver schreef:RE.gif
Ik kan hier ook wel op reageren. Zelfs voor één nacht zetten wij de Torino wel op.
Het opzetten van de Torino gaat met wat oefenen haast net zo snel.
Sinds augustus hebben wij ook een Torino eenvoudigweg omdat we geen cassetteluifel op onze nieuwe caravan kwijt konden omdat het dak een knik heeft. Hiervoor 17 jaar en cassette gehad en die staat echt in een minuut uit.
Ondanks dat zijn we toch erg tevreden over de Torino, ook qua snelheid van opzetten ook al haalt ie het niet bij de cassette. Bijkomend voordeel is dat de Torino vele malen koeler is om onder te zitten als je in de schaduw wilt zitten, dan is zo'n pvc doek van een cassette vele malen warmer
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”