Welke led strip kan je het beste onder je luifel plaatsen

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 414
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

Welke led strip kan je het beste onder je luifel plaatsen

Bericht door Cdebruin » za 13 mei 2017 22:45

Welke ledstrip kan je het beste onder je luifel plaatsen ,zonder dat het een soort kermis verlichting wordt
Ook zou het mooi zijn als het dimbaar was.
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke led strip kan je het beste onder je luifel plaatse

Bericht door Chris » za 13 mei 2017 22:57

Waterdichte warm witte dimbare plak-ledstrip.
Je kan alles in losse onderdelen kopen en helemaal zelf maken zoals je wilt.
Je kan het dan ook net zo duur/goedkoop maken als je wilt.
Heel toevallig net een dimmer voor LED zien staan op de site van een heel grote kampeersuper , prijs bijna 25 euro.
Exact dezelfde hier een paar van liggen die nog geen 2 euro gekost hebben....tja...wat wil je dan..

Of compleet voorgefabriceerd kopen ( en dan zonder dimmer) en veel geld voor neerleggen...
Nu weet ik wel dat ikzelf het knutselen niet kan laten, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.. scratch.gif

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke led strip kan je het beste onder je luifel plaatse

Bericht door Pino » za 13 mei 2017 22:59

Ik heb een RGBW strip geplaatst. Dimbaar warm wit licht en kleurtjes om het nog warmer te maken. Of dan toch een beetje kermis knipoog.gif
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Welke led strip kan je het beste onder je luifel plaatse

Bericht door Conradi » za 13 mei 2017 23:48

Ik zou in ieder geval een IP68-versie nemen want die is waterdicht.
Naast de RGB-leds - die altijd een kleur geven - kun je te tegenwoordig ook Dual White krijgen om een witte lichtkleur te mixen. Je kunt natuurlijk ook gewoon voor één kleur (wit) gaan. Als het om sfeerverlichting gaat, let dan op de zogenaamde kleurtemperatuur, Extra Warm Wit = 2750 Kelvin.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Tom72
Berichten: 394
Lid geworden op: di 25 aug 2015 13:59
Locatie: 020

Re: Welke led strip kan je het beste onder je luifel plaatse

Bericht door Tom72 » zo 14 mei 2017 12:25

Waterdicht natuurlijk zoals al aangegeven. Kleurtjes zijn een gimmick en ga je niet echt gebruiken. Mijn huis hangt vol met Hue-lampen die altijd hetzelfde programma draaien. In het begin is het even leuk om mee te spelen en dat gaat over naarmate de nieuwigheid eraf is. Het is wel van belang dat je de strip wat warmer wit licht kan geven in plaats van het standaard koude witte licht van led lampen. Ik overweeg mijn ledstrip nog te vervangen aangezien de mijne nu wit licht geeft. Veel licht kan handig zijn, zie foto... Op deze minicamping was helemaal geen verlichting aanweizg en dan is veel licht ineens erg handig.
Bijlagen
2017-04-29 22.07.52.jpg
Thule Led strip op 6200 Omnistore
Volvo XC60 T5 AWD 254pk/350nm (2018) | Knaus Südwind 580EU (2013/1700kg) | Alko Mammut | ATC | Unico Torino | Unico Genua 320 | TravelVision R6

Gebruikersavatar
Peter150368
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 16 apr 2017 14:48

Re: Welke led strip kan je het beste onder je luifel plaatse

Bericht door Peter150368 » ma 15 mei 2017 16:24

Je kan bij action voor 15 euro een spat waterdichte halen werkt perfect warm wit en anders bij ledkoning.nl voor 115 euro rwgb das alle kleuren plus warm wit waterdicht dus je kan het inderdaad zo duur maken als je wil

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Er is maar 1 vakantie en das een caravan vakantie haphop.gif

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Welke led strip kan je het beste onder je luifel plaatse

Bericht door Jeffr » zo 11 jun 2017 13:35

Mag ik vragen hoe je dit dan bevestigd? Vastplakken of? En is dit dan ipv het normale buiten lampje? En hoe sluit je dit aan? Dimmer komt op de plek van de Lichtknop?
thumbup.gif
Geen Caravan.

Gebruikersavatar
Peter150368
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 16 apr 2017 14:48

Re: Welke led strip kan je het beste onder je luifel plaatse

Bericht door Peter150368 » wo 21 jun 2017 10:56

Jeffr schreef:Mag ik vragen hoe je dit dan bevestigd? Vastplakken of? En is dit dan ipv het normale buiten lampje? En hoe sluit je dit aan? Dimmer komt op de plek van de Lichtknop?
Hoi jef sorry voor mijn late reactie ik had je reactie niet gezien nadeeltje van tapatalk of ok snap t niet[WINKING FACE] maar ante op jou vraag je plakt deze op de strip van thule die je los besteld zijn een soort Aliu T strips die je in je thule omnistore kan schuiven .
Daarna plak je je led er op. Geeft mooi resultaat en nee het vervangt niet mijn buitelamp. Bewust niet want led is op 24 v en 220 omvormer dus onderweg heb je de buitelamp nodig wellicht. Er zit een afstand bediening los die je van uit je luie stoel kan bedienen of net als ik met klittenband op hang ergens. Zie ook mijn how to :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Er is maar 1 vakantie en das een caravan vakantie haphop.gif

Gebruikersavatar
Peter150368
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 16 apr 2017 14:48

Re: Welke led strip kan je het beste onder je luifel plaatse

Bericht door Peter150368 » wo 21 jun 2017 10:58

Cdebruin schreef:Welke ledstrip kan je het beste onder je luifel plaatsen ,zonder dat het een soort kermis verlichting wordt
Ook zou het mooi zijn als het dimbaar was.
Ik heb me er een beetje in verdiept maar het beste is toch 24 volt systeem al dan niet rgwb of warm wit

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Er is maar 1 vakantie en das een caravan vakantie haphop.gif

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”