hobby voortent plaatsen

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
theo1951
Berichten: 35
Lid geworden op: do 22 sep 2016 09:57

hobby voortent plaatsen

Bericht door theo1951 » zo 7 mei 2017 15:43

Hallo ik ben pas in het bezit van een Hobby 400 uit 2014 met een dwt tent die nog niet is gebruikt heb onlangs geprobeerd deze op te zetten maar het viel mij op dat ik de pees zeer moeilijk en zwaar door de rail van de caravan kreeg weet iemand daarvan de oorzaak en eventueel een oplossing of zou het komen dat deze tent nog nieuw is en stug is
iedere oplossing is welkom
m.v.g
Theo

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: hobby voortent plaatsen

Bericht door iemand » zo 7 mei 2017 17:38

maak de rails eens schoon..
en altijd met z'n 2-en ; 1 geleiden in de rail en de ander voortbewegen.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18312
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: hobby voortent plaatsen

Bericht door deusjevo » zo 7 mei 2017 17:45

Nieuwe tent is inderdaad ook stugger
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

arnovariante

Re: hobby voortent plaatsen

Bericht door arnovariante » zo 7 mei 2017 18:10

Ik heb ook wel eens gelezen dat de tent rails van Hobby net ietsje krapper was?
Zelf geen last van iig.
Maar ik zie het me ook niet alleen doen eerlijk gezegd.
Niet omdat het een enorme lap luifel is maar ook omdat het allemaal niet zo heel erg makkelijk gaat.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: hobby voortent plaatsen

Bericht door karelV » zo 7 mei 2017 20:54

@theo1951

Even een vraag over je (nieuwe) voortent, heeft deze een dubbele pees ik neem aan van wel en daar zit waarschijnlijk het probleem van moeilijk doorvoeren.
Hobby heeft een aantal (model)jaren een verdiepte geleiderail aan de caravans gehad waardoor de binnenpees iets verder van de hoofdpees genaaid moest worden omdat deze anders te kort op elkaar zaten en dus de doorvoer niet gemakkelijk ging/gaat. Ik vrees dus dat jij ook zo'n model caravan hebt en hier dus geen rekening mee gehouden is met aankoop voortent.
Ik geloof dat dit vanaf modeljaar 2009/2010 was t/m modeljaar 2014/2015 (hang me niet vast aan de exacte jaren) en valt daar jou caravan dus waarschijnlijk ook net nog onder.

Tijdens die modeljaren die ik hierboven beschrijf moest je dus bij aankoop van een voortent of luifel met dubbele pees altijd bij het verkooppunt van tenten aangeven dat het om een Hobby caravan van modeljaar ????????? ging.
Nu is dat niet meer vanaf volgens mij 2015, want hier kwamen teveel klachten over met name van de tentenmakers, en hobby heeft dit met name gedaan om ook in de tentenbranche het alleenrecht hier een beetje in te krijgen wat betreft de hobbycaravans maar is dus (gelukkig)radicale mislukt.

Doe er je voordeel mee en mochten de pezen te dicht op elkaar staan geen paniek, om de (binnen)pees te laten verzetten kost in veel gevallen niet zo erg veel.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: hobby voortent plaatsen

Bericht door Chris » zo 7 mei 2017 21:01

Wat je ook nog kan proberen is de rail inspuiten.....
Men schrijft vaak: Siliconenspray, maar die moet je eigenlijk niet hebben.
Koop PTFTe spray, en die bestaat zelfs van Motip in een droge versie...ideaal voor jou probleem, en vlekt niet!
De pees zal er doorheen gaan als een mes door de boter...
Deze: http://www.motip.com/products/motip/aut ... /ptfe-dry/

succes
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: hobby voortent plaatsen

Bericht door karelV » zo 7 mei 2017 21:06

RE.gif

Als de pezen te dicht op elkaar staan Chris die aan een bepaald modeljaar van hobby geschoven moet worden kun je spuiten wat je wil maar die pees zal nooit soepel lopen omdat de binnenpees de rand van de caravan raakt. knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

knaapios
Berichten: 235
Lid geworden op: di 11 dec 2012 11:56
Locatie: Stad met de meeste kansen.

Re: hobby voortent plaatsen

Bericht door knaapios » zo 7 mei 2017 21:17

Ik heb een hobby van 2013,de rail was ook te krap deze met behulp van een tent rail ruimer wijder gemaakt vooral in de bochten gaat er nu goed doorheen.
Hobby 400SF / Powrmover , Hyundai IX35 2.0

Gerhard N

Re: hobby voortent plaatsen

Bericht door Gerhard N » zo 7 mei 2017 21:35

karelV schreef:@theo1951

Even een vraag over je (nieuwe) voortent, heeft deze een dubbele pees ik neem aan van wel en daar zit waarschijnlijk het probleem van moeilijk doorvoeren.
Hobby heeft een aantal (model)jaren een verdiepte geleiderail aan de caravans gehad waardoor de binnenpees iets verder van de hoofdpees genaaid moest worden omdat deze anders te kort op elkaar zaten en dus de doorvoer niet gemakkelijk ging/gaat. Ik vrees dus dat jij ook zo'n model caravan hebt en hier dus geen rekening mee gehouden is met aankoop voortent.
Ik geloof dat dit vanaf modeljaar 2009/2010 was t/m modeljaar 2014/2015 (hang me niet vast aan de exacte jaren) en valt daar jou caravan dus waarschijnlijk ook net nog onder.

Tijdens die modeljaren die ik hierboven beschrijf moest je dus bij aankoop van een voortent of luifel met dubbele pees altijd bij het verkooppunt van tenten aangeven dat het om een Hobby caravan van modeljaar ????????? ging.
Nu is dat niet meer vanaf volgens mij 2015, want hier kwamen teveel klachten over met name van de tentenmakers, en hobby heeft dit met name gedaan om ook in de tentenbranche het alleenrecht hier een beetje in te krijgen wat betreft de hobbycaravans maar is dus (gelukkig)radicale mislukt.

Doe er je voordeel mee en mochten de pezen te dicht op elkaar staan geen paniek, om de (binnen)pees te laten verzetten kost in veel gevallen niet zo erg veel.
Ts heeft deze tent niet gekocht, maar zat er (nog ongebruikt ) er bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-T280 met Tapatalk

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: hobby voortent plaatsen

Bericht door karelV » zo 7 mei 2017 22:00

RE.gif

Had ik ook al gelezen dat de tent nog nooit gebruikt was whistle.gif maar neem aan dat de vorige eigenaren van zowel de caravan alsmede nieuwe voortent dit waarschijnlijk ook niet geweten hebben van een verdiepte geleiderail van dat model(jaar) van de Hobby en dus een voortent gekocht hebben en niet gemeld bij de tentenverkoper dat het hier om een Hobby uit 2014 ging. [aschrik.gif]
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”