Omnistor luifel (Thule) voor Eriba Troll 550 (bjr. 2017)

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
JohnH
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 24 jul 2017 22:48
Locatie: Goor

Re: Omnistor luifel (Thule) voor Eriba Troll 550 (bjr. 2017)

Bericht door JohnH » vr 4 aug 2017 22:52

Wij hebben het exact hetzelfde. Ik dacht even dat ik onze eigen caravan zag. We moeten toch nog wat verzinnen om de eigen caravan tussen al die Trolls te kunnen halen.
Wij hebben de caravan gewoon besteld met luifel , mover en fietsendrager. Is geleverd door Jan van Schaffelaar uit Barneveld.
Bijlagen
IMG_3593.jpg

Pamela
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 15 aug 2016 09:30

Re: Omnistor luifel (Thule) voor Eriba Troll 550 (bjr. 2017)

Bericht door Pamela » zo 13 aug 2017 19:26

Ziet er mooi uit! Luifel is op het dak gemonteerd, was bij ons niet mogelijk. Bij de beugels, die dus steun hadden in de goot......bleef het lekken, ondanks extra kit ed gedaan bij de dealer. Uiteindelijk luifel eraf laten halen en we hebben nu een unico verona luifel. Niet zo handig in gebruik als een omnistor maar wel heerlijk ruim. En vor onderweg hebben we een simpel reisluifeltje, een zogeheten deurleuifel van Reda, gekocht bij de vrijbuiter

JTG

Re: Omnistor luifel (Thule) voor Eriba Troll 550 (bjr. 2017)

Bericht door JTG » za 13 jan 2018 23:18

Deze Eriba Troll is voorzien van een Omnistore 6002 en bevestigd op het dak op 2.05 mtr hoogte, vrij strak tegen de kachelpijp aan (als je de kachel gebruikt kan je deze verlengen met een Truma verlengstuk) Wij gebruiken de gaskachel niet meer daar er tegenwoordig keramische kacheltjes bestaan die weinig stroom verbruiken en de caravan in een mum van tijd heet stoken (zijn zelfs voorzien van een regelthermostaat en kosten zeer weinig) Bovendien is er op deze manier warm stoken van de caravan geen mogelijkheid van CO2 gevaar.......!
20160707_151647.jpg
Troll 550 uit 2005

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18815
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Omnistor luifel (Thule) voor Eriba Troll 550 (bjr. 2017)

Bericht door Hobby Linka » zo 14 jan 2018 08:07

JTG schreef:
....... Bovendien is er op deze manier warm stoken van de caravan geen mogelijkheid van CO2 gevaar.......
Klopt helemaal wat je schrijft. Als je de gaskachel niet gebruikt heb je geen gevaar dat daarvan CO2 gevaar ontstaat.

Maar hoeveel caravans rijden er in Nederland en Europa rond? Hoe vaak hoor je nog dat er een CO2 slachtoffer is gevallen?

Wij kamperen best wel veel, ook in het voor- en najaar. En dan brand de gaskachel 24/7. Voor de veiligheid wel een CO2 melder in de caravan opgehangen. Ik zou me niet druk maken over de gas kachel en je veiligheid. Die gas kachels zijn gewoon heel veilig hoor. Zeker in een caravan uit 2017. Anders zouden ze echt niet verkocht mogen worden.

Veel plezier ermee.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Omnistor luifel (Thule) voor Eriba Troll 550 (bjr. 2017)

Bericht door troapel » zo 14 jan 2018 09:04

Even voor de duidelijkheid gaat het hier niet om CO2, maar CO. CO (koolmonoxide) is gevaarlijk, CO2 niet(minder).


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Omnistor luifel (Thule) voor Eriba Troll 550 (bjr. 2017)

Bericht door Cara-Fan » zo 14 jan 2018 10:22

RE.gif RE.gif Koolmonoxide ontstaat bijna altijd door een defect. Een defect kan altijd ontstaan door technisch falen van een apparaat en is dus altijd aanwezig. De kans is klein net als de kans klein is dat dit thuis gebeurd. Toch was er afgelopen week alweer in het nieuws dat er een serie cv ketels niet in orde waren met kans op CO vergiftiging.

Een paar jaar geleden de zolder vol gas gehad omdat een monteur de knelkoppelingen van de CV ketel handmatig had vastgedraaid en niet nog daarna met gereedschap had vastgezet. Ik ontdekte het op tijd.. ook menselijk falen licht altijd op de loer.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18815
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Omnistor luifel (Thule) voor Eriba Troll 550 (bjr. 2017)

Bericht door Hobby Linka » zo 14 jan 2018 10:52

RE.gif

Klopt, het kan altijd gebeuren. Vandaar dat ik een CO melder in mijn caravan heb.

Maar ik lees hier toch heel vaak dat eigenaren van caravans de gaskachel niet durven te gebruiken omdat ze bang voor CO zijn. Maar nogmaals, hoe vaak komt het voor dat er slachtoffers vallen door gebruik van gaskachels in een caravan?
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Omnistor luifel (Thule) voor Eriba Troll 550 (bjr. 2017)

Bericht door Cara-Fan » zo 14 jan 2018 11:05

RE.gif

meten is weten thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”