Laat je voortent zien!

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door MarcoC » zo 13 mei 2018 18:37

Stigter schreef:
zo 13 mei 2018 18:23
Staat inmiddels wel wat beter gespannen maar nieuw uit de zak gaat dat niet. Mijn luifel twee jaar geleden nieuw gekocht past dus die gaan we op maat maken.
Hier testopstelling losse zijwanden (niet deze oude) worden aangepast en voorzien van ritsen. Of het luifel met ritsen aan de voorwand bevestigd word weet ik nog niet. Snel kunnen opruimen van het doek voor vertrek is misschien wel beter. Staat dat de volgende keer wel strak Chris.

Afbeelding
Ziet er goed uit Arnold thumbup.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Diny » zo 13 mei 2018 18:42

Jan Br schreef:
do 10 mei 2018 11:07
Gisteren bij 29 graden warmte onze nieuwe Kampa voortent opgebouwd. Was al met al toch nog wel een klus, alles zat heel goed verpakt, maar alle delen moesten nog wel ingeritst worden en er zitten heeeel veeeel ritsen in, dus soms de verkeerde gebruikt. Oppompen is een makkie, gaat echt heel snel, maar wel veel geleerd van deze eerste keer, dus volgende keer gaat alles in ieder geval een stuk sneller. Tent zit uitstekend in elkaar, afgewerkt met dubbele slikranden, éém naar binnen en de andere naar buiten, binnen blijft alles keurig droog (vannacht hier in Otterlo flink geregend).
Even een paar foto’s ter illustratie, nog niet helemaal strak, dat komt de volgende keer:
IMG_5391.JPG
De Kampa staat er prima bij! Grijze scheerlijnen, een hele verbetering vergeleken met die gif-groene thumbup.gif

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Jeffr » zo 13 mei 2018 19:33

De onze
Bijlagen
IMG_20170826_112051.jpg
thumbup.gif
Geen Caravan.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Jan Br » zo 13 mei 2018 19:55

RE.gif los van het feit dat het niet die gifgroene zijn, de huidige scheerlinnen zijn grijs, maar meer scheerbanden, dus breed materiaal, echt steviger dan alleen scheerlijnen
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Diny » zo 13 mei 2018 20:11

RE.gif
Klopt dat ze breder zijn, wist zo snel geen andere benaming.
De Kampa is al langere tijd in beeld bij mij; aanschaf zal, gezien de laatste investering in de camper, nog even op zich laten wachten.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Jan Br » zo 13 mei 2018 20:15

Het is vooral een heel gezellige voortent, door z’n diepte ook een heel royale. Wat echt byzonder opvalt is de kwaliteit van afwerking, echt heel mooi afgewerkt.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 637
Lid geworden op: di 21 jun 2011 10:49
Locatie: Daar waar mijn bed staat

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Robert » za 19 mei 2018 16:13

Zoals altijd staat onze Capri coal mooi strak. De komende dagen zal het zonnetje gaan schijnen dan haal ik de eclipse luifel nog tevoorschijn.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
Afbeelding

Ferdi

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Ferdi » za 19 mei 2018 19:58

Ziet er inderdaad strak uit, netjes hoor.
Nu nog de föhn op de ramen en het is helemaal superstrak. ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Laat je voortent zien!

Bericht door Williamr » za 19 mei 2018 21:06

Stigter schreef:Wij hebben dit jaar een voorseizoenplaats geboekt en dat bevalt heel goed daarom besloten om een 3 meter diepe voortent te kopen van Reda.

Afbeelding
Je hebt iig genoeg ruimte op het veld. En dicht bij het toiletgebouwtje, fijn hoor zo’n grote tent met een voorseizoensplaats Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Abve

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Abve » zo 20 mei 2018 08:55

900x600.jpg
Een fotootje van onze luifel, de Fortex Aronde uit Enschede.
Kan nog worden voorzien van een een staander in het midden.
Verder aan beide zijden en voorzijde stormbandbevestigingen maar ivm het rustige weer, niet in gebruik.
Het grondtapijt is van het Deense merk Jolax, lengte 7 meter, rot en schimmelwerend en (thuis) gemakkelijk schoon te maken met een hoge drukspuit.
Bij de inloop heb ik zeilklemmen bevestigd, waarmee je struikelpartijen of opwaaien voorkomt.
De slikranden zijn met klittenband bevestigd en separaat te verwijderen.
De driehoeken aan de voorzijde zijn uitritsbaar. Die kun je dus ook weglaten, evenals (deels) beide zijkanten.
Ik vind het ideaal dat er niet meer met scheerlijnen wordt gewerkt.

We hebben de luifel nu 7 x opgezet ( 5 campings en 2 x oefenen, thuis in de achtertuin mrgreen.gif) en het gaat nu vlotjes.
Toch ben je een klein uurtje bezig... dus voor één of twee nachtjes niet aanlokkelijk zucht.gif
Het afbreken gaat een stuk sneller.

Voorheen hadden we een Omnistore dakluifel, ideaal in de zomer, maar met zijkanten bevestigd, niet fraai (vinden wij)
De Fortex is dan toch een stuk knusser, ook omdat we ook vroeg en laat in het seizoen kamperen ( maart-november)
Ondanks dat het opzetten wat langer duurt, zijn we zeer tevreden.
Ook kwalitatief komt deze luifel erg robuust over.
Op de campings krijgen we overigens diverse complimenten over de boogluifel.

We gaan deze zomer, als we 4 weken onderweg zijn en veelal max 2- 4 nachten op één plek staan, ervaren óf en hoe vaak we de luifel gaan gebruiken.
Het zou mij niet verbazen als we voor seizoen 2019 in Winterswijk nog een simpele dakluifel aanschaffen..... knipoog.gif

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 637
Lid geworden op: di 21 jun 2011 10:49
Locatie: Daar waar mijn bed staat

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Robert » zo 20 mei 2018 09:03

Ferdi schreef:Ziet er inderdaad strak uit, netjes hoor.
Nu nog de föhn op de ramen en het is helemaal superstrak. ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat mag de zon vandaag doen ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
Afbeelding

Ferdi

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Ferdi » zo 20 mei 2018 09:12

Abve schreef:
900x600.jpg
Het zou mij niet verbazen als we voor seizoen 2019 in Winterswijk nog een simpele dakluifel aanschaffen..... knipoog.gif
Ik voel een Torinootje aankomen ;-)



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Abve

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Abve » zo 20 mei 2018 09:19

RE.gif

Nee...
‘Simpel’ schrijf ik. Dus goedkoop....

Ferdi

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Ferdi » zo 20 mei 2018 09:26

Oke, ik versta onder simpel wat anders. ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Abve

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Abve » zo 20 mei 2018 10:05

RE.gif

Haha.
Ik snap het.
Maar dan zou ik de evenknie van de Torino nemen, nl die van Fortex.
Dan kan ik deels gebruik blijven maken van hetzelfde geraamte.

Ferdi

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Ferdi » zo 20 mei 2018 10:07

Dan zou ik dat overwegen, als deze simpel en snel is op te zetten.
Goedkoop krijg je spijt van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door willianv » zo 20 mei 2018 10:28

Ben ik dan de enige, of in ieder geval een van de weinige, die vind dat dat Unico spul helemaal niet zo snel op te zetten is?

Ik heb een Verona gehad voor de vorige caravan. Bij onze nieuwe caravan kon ik via via goedkoop aan een echt bijna nieuwe Milaan 320 komen.

Maar ook van deze Milaan wordt ik niet zo gelukkig, vind het zo een gedoe met opzetten. Voorheen altijd Isabella's gehad i.c.m. carbon frame, die stonden bij no-time.
De Isabella Eclipse luifel heb ik zowel aan de voortent als rechtstreeks aan de caravan gehad, maar ook dat vond ik al een heel werk met al dat klitteband..

Als de Milaan eenmaal goed staat is het wel een mooie tent met veel ruimte, maar wat vind ik het een gedoe... (boogstokken, gordijnbevestiging etc).

Voor ons ook de reden geweest om een cassette luifel te laten monteren en niet voor een ander soort luifel te gaan of om de Milaan als luifel te gebruiken.

Maar zoals al eerder gezegd door me, zoveel mensen, zoveel wensen...
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Volvodriver

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Volvodriver » zo 20 mei 2018 10:40

RE.gif
Tja ik zet de Torino in mijn eentje in 10 minuten strak op. Dat zie ik mijzelf met een zakluifel niet doen. Daar moet je met zijn tweeën zijn. Dan staat ie met 5 minuten. Maar wij vinden ze lelijk. Dat is één. Een simpel doekluifeltje met frame moet ook altijd met zijn tweeën. De enige dakluifel die daarnaast alleen en snel opgezet kan worden is een casette luifel. En ook die vinden wij lelijk.

Ook de Milaan zet ik in mijn eentje op. Wel eerst goed voorbereiden maar dan lukt dat, mede door de boogstok, gewoon simpel. Met een tent met "normaal" frame is ons dat nog nooit gelukt, we moesten dat altijd met zijn tweeën doen. Daarnaast worden de luifels gewoon aangeritst,, waardoor ook dat simpel alleen te doen is. En ja, omdat het een voortent is ben je altijd bezig met afspannen. En dat kost altijd tijd. Net zoals bij elke andere tent.

Maar het allerbelangrijkste is. WIJ viinden de tentvorm gewoon mooi. WIJ worden er blij van. En dat hebben we niet bij de "standaard" vormen.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Jan Br » zo 20 mei 2018 13:03

RE.gif RE.gif

Ik ben het helemaal met je eens. Wij hadden ooit een Isabella met Carbon frame en afgelopen jaar een Fortex boogvoortent, inmiddels weer verkocht, vond het helemaal niks. Wel mooi om te zien trouwens, maar kleiner dan het lijkt. Door de boogvorm is het vrije loopgedeelte kleiner dan je zou verwachten.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Micky » zo 20 mei 2018 13:47

RE.gif

Hij is bij ons juist veel groter, omdat hij aan de voor en achterkant van de caravan bijna een meter doorloopt tov de Dorema die we hadden, we hebben dan ook een veel groter kleed moeten kopen.

Ben maar 1,76 lang en kan dus overal staan :)


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

poorbeek
Berichten: 245
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door poorbeek » zo 20 mei 2018 16:58

Ja wij hebben met de Fortex boog tent ook veel meer ruimte.
Zowel in de breedte alsook in de hoogte. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Sent from my LG-H990 using Tapatalk

Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Abve

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Abve » zo 20 mei 2018 19:12

Snel of langzaam opzetten van de booglufel.
Het is ook maar net wat je er onder verstaat.

Wij werken samen en dan versta ik onder het opzetten van de luifel:

Het uitladen van de bags met het luifelmateriaal uit de auto of caravan, het uitpakken en op volgorde leggen van de stokken en daarop het uitrollen etc van het tentdoek. 5 - 10 minuten.
De onderdelen van de boogstok inelkaar bevestigen als ook de 5 dwarsliggers: 5-10 minuten
Dan moet de luifel via de pees aan de caravan bevestigd worden.

Vervolgens de dwarsliggerwandsteunen (scrabble...) aan de 2e pees bevestigen, tentdoek aan de boogluifel ritsen, dwarsliggers bevestigen en opspannen: 15 minuten.
De tochtstrook aan de onderzijde vd caravan bevestigen samen met het op maat gemaakte zeil over de 2 wielen, tentdoek afspannen met de haringen: Ook 15 minuten, want alles staat zelden in één keer goed; de grond loopt scheef af of verzin het maar.
Ik heb wel het voordeel dat de caravan exact horizontaal staat door het E&P-systeem thumbup.gif

Daarna het grondtapijt uitpakken, netjes leggen en zeilklemmen bevestigen: 10 minuten

Totaal ca 60 minuten.
Als we zeer ervaren zijn geworden in het opzetten van de luifel denk ik hooguit 5 minuten te winnen.
Maar dan heb ik ook zin in een koud biertje...

Wie het beter weet of kan, mag het zeggen mrgreen.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door PD » zo 20 mei 2018 19:26

RE.gif
Wij zetten de Torino samen op, ieder zijn rol. Dat duurt totaal echt niet langer dan 10 minuten incl. het uit de caravan halen van hamer, doek en stokkenzak thumbup.gif

Breng maar een stopwatch mee awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Abve

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door Abve » zo 20 mei 2018 21:02

RE.gif
En de luifel die je voor je eerdere caravan had?
Hoe lang duurde dat?
Want nu vergelijken we niet allebei de appels of de peren mrgreen.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Laat je voortent zien!

Bericht door PD » zo 20 mei 2018 21:09

RE.gif
Ingeleerd binnen 20-30 minuten "functioneel" opgezet. Ik maakte me geen zorgen om een enkele plooi want na een dag of 3 zat ie toch weer in de zak mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”