Coleman Event Shelter, ervaring?

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Coleman Event Shelter, ervaring?

Bericht door nonblond » do 11 jan 2018 16:23

Mijn skeelerclub heeft een Event Shelter. We gebruiken deze bij wedstrijden om uit de zon, wind of evt. regen te zitten. Hij wordt 's morgens opgezet voor de jeugd en 's middags als de oudere rijders klaar zijn weer afgebroken. Hij is goed op te zetten en af te breken. In verband met het gewicht hebben we de tent en het ijzerwerk niet meer in een zak, zodat hij voor iedereen beter mee te nemen is, want soms moeten we ver lopen van de auto naar de wedstrijdbaan en zo past hij ook beter in de kofferbak. Het is een prima verzamelpunt voor clubleden, ouders en soms ook leden van andere clubs. We gebruiken afhankelijk van de omstandigheden zijwanden 0 tot maximaal 3 stuks en indien nodig worden deze in de loop van de dag soms verplaatst of alsnog er in gezet. Hij wordt van april t/m oktober doorgaans iedere 2 weken gebruikt en heeft nog geen gebruiksschade opgelopen, dit ondanks dat het vaak verschillende mensen zijn die hem opzetten of afbreken. Tot nu toe ook geen problemen bij regen gehad. Wordt als hij nat is opgeborgen doorgaans wel de eerst volgende training uitgepakt en opgezet door de dan aanwezige leden. Kortom hij bevalt goed. Hiervoor hadden we een partytent met een paraplusysteem en die was veel zwaarder en duurder. Die beviel ook, maar de shelter is praktischer.

Jollyhobby
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 14 sep 2020 10:34

Re: Coleman Event Shelter, ervaring?

Bericht door Jollyhobby » di 15 sep 2020 10:25

Hallo

Ik heb de Coleman shelter pro 4.5 x 4.5
Vorig jaar Voortrekker het eerst gebruikt in Spanje en toen nog heel enthousiast gewicht vanwege het staalen frame wet Zwaar
De pro is dubbed gestickt en heft geen problemen met de regen goed water dicht

Dus 4 weeken er plezier van gehad

Nu voor de 2e keer in het naseizoen opgezet, en alles ging goed tot we eerst veel regen had den,maar hier geen probleem
En de volgende dag wat Meer wind, iets van 30 a 35 km/uur toen opeens mijn vrouw zag dat er op 2 plaatsen scheuren ontstonden op de plea waar de klitten de klittenband aan het frame zit bevestigd
Ondanks de wind die echt niet zo hard was dat ik problemen had verwacht toch de shelter maar afgebroken

Even mail/klacht naar coleman gestuurd, en telefonisch contact gehad met de klantenservice,maar née meneer het is even evenement shelter en dus niet voor langere duur gebruik en wind Ja dat is je eigenprobleem

Dus repareren doen ze niet en kan wel nieuw doek kopen voor 142Euro en dat voor een shelter van bijna 300 euro
Als ik ook op andere forums lees is dit een zwakte van deze shelter door het type doek wat ze gebruiken .

Dus ik Ben van 100% fan nu terug bin een negatief gevoel over de service en zeker hoe weinig wind de shelter kan hebben
Beter Dan volgende keer maar een minder mooie maar wel degelijke shelter kopen, en niet Meer een Coleman

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Coleman Event Shelter, ervaring?

Bericht door Morgoth » di 15 sep 2020 11:54

Hm. Nooit gezien zo'n ding. Of niet op gelet. Maar wel heel gaaf. Alleen is de kwaliteit dus niet om over naar huis te schrijven, begrijp ik.
Iets voor Fortex om zoiets te maken. Maar dan een goeie met alu boogstokken en Ten Cate doek. Kunnen ze vast. En dan wel goede service.

Edit: Ik zie dat ie van Bax komt? Aha. Vandaar dat de service niet geweldig is kus.gif
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Coleman Event Shelter, ervaring?

Bericht door Daphne » di 15 sep 2020 12:22

Van een event shelter kun je ook niet de eigenschappen van een voortent of caravanluifel verwachten. Wij laten thuis ook ons zonnescherm niet weken aaneen uit staan omdat onze Thule caravanluifel daar toevallig tegen kan.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Coleman Event Shelter, ervaring?

Bericht door Morgoth » di 15 sep 2020 12:27

Dat is zo.
Ik vind ze trouwens niet allemaal even mooi. Die met de rechte pootjes aan de onderkant zijn zelfs helemaal niet mooi. Met die bogen vanaf de grond wel.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Coleman Event Shelter, ervaring?

Bericht door freekvo » di 15 sep 2020 14:36

Wij hebben een van de eerste modellen zeker 3 jaar achter elkaar zo'n 6 weken per jaar op onze 'vaste' camping in Frankrijk gebruikt als extra leefruimte en schaduwplek. Ideaal, en geen last van kapotte naden of zo. Wel is het plastic kruis midden boven een keer gebroken. Dat kon ik ter plekke repareren met duct-tape en later is me gewoon een nieuwe toegezonden.
Ik zou zeggen: niet twijfelen, gewoon kopen. Je zult er veel plezier van hebben.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Robertolini
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Coleman Event Shelter, ervaring?

Bericht door Robertolini » di 15 sep 2020 14:59

Wij hebben er ook een gehad. Toevallig zaterdag verkocht.
We hadden een 3.65x3.65..
Moet zeggen dat we er weinig onder hebben gezeten.. en inderdaad niet waterdicht...maar dit losten we op door over het doek een 4x4 zeiltje te doen.

Ik zou er niet weer een kopen, ook gezien het gewicht
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Coleman Event Shelter, ervaring?

Bericht door Paul » di 15 sep 2020 18:01

Ik heb vorige week een Coleman event shelter fastpitch xl gekocht van 4.5 x 4.5 en 2.80m hoog met 4 zijwanden.

Afgelopen weekend voor het eerst gebruik en goed bevallen.
Heb het idee dat dit de opvolger is van de normale xl aangezien die bijna niet voorradig is.
Deze is ook meer waterdicht dan de gewone.
Ik denk overigens wel dat bij stevige wind dat ding kapot waait, het blijft lichtgewicht doek dus heel veel kan het niet hebben.

Vind die event shelters veel mooier dan een standaard partytent.Afbeelding
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”