Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
BertvD
Berichten: 377
Lid geworden op: ma 26 jul 2010 12:46

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door BertvD » di 27 jul 2010 12:59

Bij ons ligt hij onder het bed (is voorkant caravan) het frame in de hartlijn en de rest ernaast. Daarboven op de stoelen. Nu is onze panoramaluifel met voorwanden wel wat lichter dan de gemiddelde voortent (geen petluifel en niet zo diep)
Hobby 460 Ufe, Fiamma omnistore, Dorema panoramaluifel met voorwanden, Subaru Legacy 2.0 CVT met G3.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door JanPunne » di 27 jul 2010 18:51

Zowel de voortent als de stokken in de auto.

Kater

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Kater » wo 28 jul 2010 09:35

Voortent, luifel en stokken in de koffer van de auto, vóór de achteras.
Mening: zware gewichten horen in de auto love.gif

Gebruikersavatar
BertvD
Berichten: 377
Lid geworden op: ma 26 jul 2010 12:46

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door BertvD » wo 28 jul 2010 09:49

Daarom zit ik zelf ook in de auto weenie.gif

En dat kippennet wat om de caravan staat ligt dus wel in de auto (tussen voorstoelen en achterbank) dat is zwaarder dan een frame van de tent.
Hobby 460 Ufe, Fiamma omnistore, Dorema panoramaluifel met voorwanden, Subaru Legacy 2.0 CVT met G3.

pd0bao

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door pd0bao » wo 28 jul 2010 11:34

Bert neem jij je kippen altijd mee op vakantie ? Zelf vraag ik iemand ze te voederen Maar jij doet het slimmer :steeds verse eieren onderweg. Gr.Jaap

Gebruikersavatar
BertvD
Berichten: 377
Lid geworden op: ma 26 jul 2010 12:46

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door BertvD » wo 28 jul 2010 11:45

mrgreen.gif mrgreen.gif

Dat is om de honden bij ons te houden, vinden we prettiger dan ze aan een lijn te leggen die steeds overal en met 2 honden om elkaar heen vaszitten.
Het net is 50 meter lang en zetten we om de hele caravan heen zodat de honden ook onder de caravan kunnen gaan liggen (koelste plek 24 uur geen zon) als ze dat willen. Voorkomt tevens dat er mensen tussen jouw stoel en tafel door willen lopen omdat dat de kortste weg naar het toiletgebouw is.
We gebruiken het al meer dan 6 jaar, eerst wordt er vaak raar opgekeken maar daarna alleen maar complimenten, niemand heeft last van onze honden.
Hobby 460 Ufe, Fiamma omnistore, Dorema panoramaluifel met voorwanden, Subaru Legacy 2.0 CVT met G3.

Gebruikersavatar
BertvD
Berichten: 377
Lid geworden op: ma 26 jul 2010 12:46

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door BertvD » wo 28 jul 2010 16:56

Ik heb het even nagezocht, onze luifel met voorwanden weegt totaal 20 kg, dus wat is zwaar, kan beter het leesvoer in de auto leggen dat zet meer zoden aan de dijk en neemt minder ruimte in de auto in. mrgreen.gif
Hobby 460 Ufe, Fiamma omnistore, Dorema panoramaluifel met voorwanden, Subaru Legacy 2.0 CVT met G3.

Kater

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Kater » wo 28 jul 2010 17:52

Tja, als ik carbon of aluminium stokken zou hebben ipv de metalen stokken, was mijn keuze ook snel gemaakt en vlogen die in de caravan. Maar voorlopig ben ik nog niet toe aan een nieuwe voortent en apart stokken gaan kopen lijkt me weggegooid geld.

Bij het opzetten scheelt dat ook wat tijd, de meeste carbonframes zijn met touwtjes en veren aan elkaar vastgemaakt.
De voortent van mijn schoonouders staat op 15 minuten.
De mijne op een uurtje. Eén voordeel, bij warm weer ben ik sneller toe aan een verfrissing. Een frisse pint wordt me door mijn vrouwtje met medeleven snel gegeven. mmm.gif

Belissing voor de toekomst = de volgende caravan/voortent/luifel wordt uitgerust met carbonstokken en ik doe alsof het een zware inspanning blijft.
love.gif

Gebruikersavatar
BertvD
Berichten: 377
Lid geworden op: ma 26 jul 2010 12:46

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door BertvD » wo 28 jul 2010 18:46

eh, ik heb gewoon staal hoor mrgreen.gif
Hobby 460 Ufe, Fiamma omnistore, Dorema panoramaluifel met voorwanden, Subaru Legacy 2.0 CVT met G3.

gimmick

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door gimmick » wo 28 jul 2010 22:30

BertvD schreef:mrgreen.gif mrgreen.gif

Dat is om de honden bij ons te houden, vinden we prettiger dan ze aan een lijn te leggen die steeds overal en met 2 honden om elkaar heen vaszitten.
Het net is 50 meter lang en zetten we om de hele caravan heen zodat de honden ook onder de caravan kunnen gaan liggen (koelste plek 24 uur geen zon) als ze dat willen. Voorkomt tevens dat er mensen tussen jouw stoel en tafel door willen lopen omdat dat de kortste weg naar het toiletgebouw is.
We gebruiken het al meer dan 6 jaar, eerst wordt er vaak raar opgekeken maar daarna alleen maar complimenten, niemand heeft last van onze honden.
wat een goed idee! Ik ga op zoek naar zoiets, lijkt me heel handig!

Bolleke

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Bolleke » za 31 jul 2010 20:10

De tent en stokken(carbon) liggen onder het bed van de caravan(hobby 460UFE) zo dicht mogelijk naar de as toe. Daarbij ligt er nog 2 alu stoelen, de tafel, de caravanlevelers en de skottlebraai. We hebben geen aparte luifel We gebruiken de voortent als luifel indien gewenst. In de dissel de gasfles, gereedschap houten plankjes voor onder de pootjes, reservewiel met krik( 800 kg hefgewicht) en wat opblaasspul voor de kinderen. In de auto ( A6 avant) hebben we de vloerzeilen die best zwaar zijn de koelbox en ander spul. Op zich geen rare indeling en bij een controle op de A16 bij Breda was het gewicht links en rechts nagenoeg gelijk (8 kg verschil) en gewicht van de koppeling was 78kg, al met al een nette belading en mooie verdeling.

barb

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door barb » za 31 jul 2010 21:48

Kater schreef:Tja, als ik carbon of aluminium stokken zou hebben ipv de metalen stokken, was mijn keuze ook snel gemaakt en vlogen die in de caravan. Maar voorlopig ben ik nog niet toe aan een nieuwe voortent en apart stokken gaan kopen lijkt me weggegooid geld.

Bij het opzetten scheelt dat ook wat tijd, de meeste carbonframes zijn met touwtjes en veren aan elkaar vastgemaakt.
De voortent van mijn schoonouders staat op 15 minuten.
De mijne op een uurtje. Eén voordeel, bij warm weer ben ik sneller toe aan een verfrissing. Een frisse pint wordt me door mijn vrouwtje met medeleven snel gegeven. mmm.gif

Belissing voor de toekomst = de volgende caravan/voortent/luifel wordt uitgerust met carbonstokken en ik doe alsof het een zware inspanning blijft.
love.gif
Als je je stokken 1 keer merkt staat je tent een stuk sneller hoor!

pd0bao

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door pd0bao » za 31 jul 2010 22:10

Hallo Barb, mag ik hier even inhaken waar je schrijft over het merken van het frame ? Doe dit zelf al jaren maar welke tape ik ook gebruik op mijn Isabella kunststofframe onder de invloed van,denk ik ,de warmte laat dat altijd weer los.Iemand een betere oplossing van dit probleem(pje) ? Bvd. Jaap.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door JanPunne » zo 1 aug 2010 12:18

pd0bao schreef:Hallo Barb, mag ik hier even inhaken waar je schrijft over het merken van het frame ? Doe dit zelf al jaren maar welke tape ik ook gebruik op mijn Isabella kunststofframe onder de invloed van,denk ik ,de warmte laat dat altijd weer los.Iemand een betere oplossing van dit probleem(pje) ? Bvd. Jaap.
Een kloddertje verf doet ook wonderen.

Kater

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Kater » zo 1 aug 2010 12:24

Alcoholstift/permanente stift en buisjes nummeren 1/5R, 2/5R, ...
:wink:

barb

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door barb » zo 1 aug 2010 13:03

Wij hebben gewoon gekleurde tape, vaak in de aanbieding bij Karwei e.d. en die zit nog prima, zit wel een paar maal om de buis heen gedraait. Geen enkel probleem hier en mocht het door gebruik toch een beetje losgaan of beschadigd zijn, we hebben het altijd bij om eventueel te vervangen, maar in de 5 jaar dat we het nu hebben is het nog niet nodig geweest.

Peter1379
Berichten: 616
Lid geworden op: di 29 mei 2007 15:17
Locatie: Duiven

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Peter1379 » zo 1 aug 2010 20:18

Alleen het doek van de voortent ligt in het gangpad van de caravan en gebruik ik om de kogeldruk mee te beinvloeden. De rest van de voortent, uitbouw en luifel ligt onder de bedden aan de voorkant van de caravan.
Een paar zakken met haringen liggen achter het service luik en de tenttapijten liggen voorin de disselbak.
Fendt Topas 560 TG, Mercedes Benz E-klasse Estate 280 CDI Avantgarde Special Edition

Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Amber » ma 2 aug 2010 08:34

De stokken en voortent liggen onder het bed. De voortent wel op volgorde gestapeld. De bak met haringen en scheerlijnen staat aan het voeteneinde van het bed. We moeten wel, anders is de kogeldruk te laag.(75 kg ) scratch.gif

Het lijkt wel of wij veel te weinig mee nemen. weenie.gif
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Nordicman
Berichten: 867
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 12:10
Locatie: Dichtbij Dordt

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Nordicman » ma 6 sep 2010 17:12

Tentstokken kan je het beste merken met gekleurde krimpkous, bij sommige electra zaken te verkrijgen, ringetje afknippen van 1 a 2 cm, om de tentstok en even de föhn er op.
Krimpkous blijft ook op carbon en Alu goed vastzitten.

En de juiste hoogte / plaats voor je quicklock blokjes markeer je op de caravanwand met een dun strookje Dymotape of lettertape.
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.

Kater

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Kater » ma 6 sep 2010 17:46

Dan heb ik jou (Nordicman) of een gelijkgestemde vermoedelijk gezien in Frankrijk.
Ik heb nog staan kijken naar de streepjes op de caravan en de markeringen op de palen en vond het een uitstekend idee.

Peter1379
Berichten: 616
Lid geworden op: di 29 mei 2007 15:17
Locatie: Duiven

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Peter1379 » ma 6 sep 2010 18:52

Ook nog een mogelijkheid is het om met een stift een streepje te zetten op de binnenste pees.
Fendt Topas 560 TG, Mercedes Benz E-klasse Estate 280 CDI Avantgarde Special Edition

Nordicman
Berichten: 867
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 12:10
Locatie: Dichtbij Dordt

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Nordicman » ma 6 sep 2010 19:13

Kater,

Dat zou kunnen als het een Volvo S60 met Fendt geweest is, met kleine gekleurde driehoekjes.
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.

Kater

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Kater » ma 6 sep 2010 19:16

't Was in de Dordogne - Périgord Noir - Saint Avit Loisirs. 't Was inderdaad een Fendt, maar streepjes ter hoogte van de quicklocks.
De wereld zou anders wel héél klein zijn hé. blij.gif

BDoets

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door BDoets » di 7 sep 2010 00:04

Ik ben nogal verbaast dat zovelen hier de voortent in de caravan leggen. Bij ons ligt-ie in de auto. Niet alleen omdat het een redelijk zwaar pakket is, en zware dingen wegliggingstechnisch beter in de auto kunnen; maar ook omdat onze vakantiebestemming meestal wel twee of drie dagreizen van huis ligt, en bij die overnachtingen zetten we geen voortent op. Dan wil ik ook geen voortentzooi in de caravan... die ligt in de auto tot we 'm nodig hebben. Net als de skottelbraai (ook zwaar & onderweg niet nodig).
Andere dingen die voor mij typisch in de auto horen: de krat met boeken, en de buiten-ijskast (die kan trouwens niet door de caravandeur).

Peter1379
Berichten: 616
Lid geworden op: di 29 mei 2007 15:17
Locatie: Duiven

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Peter1379 » di 7 sep 2010 07:55

RE.gif
Nou, om wellicht even iets van die verbazing weg te nemen, onze voortent past niet in de auto want die ligt vol, daarbij ligt het grootste gedeelte van alle spullen die we in de caravan hebben gewoon opgeborgen in de ruimtes die daarvoor bestemd zijn en dus is er geen sprake van zooi in de caravan. We kunnen er gewoon doorheen lopen. By the way, ook onze boeken liggen gewoon in de caravan, heb onderweg toch geen tijd om te lezen knipoog.gif
Fendt Topas 560 TG, Mercedes Benz E-klasse Estate 280 CDI Avantgarde Special Edition

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”