Hobby 460 Ufe gestolen

KIJK NAAR ZE UIT!!!
Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door PMT » vr 9 dec 2016 11:39

graaf schreef:Knappe vent die vindt waar ik deze "Tracker" in mijn caravan en auto verstopt heb. Knoopcel batterij houdt het een jaar.
Helaas hoef je geen knappe vent te zijn om die dingen te vinden. Het gilde dat er op uit is om dure auto's en/of andere dure voer-vaartuigen te jatten werkt meestal wel met zender detectoren en gps jammers. Ook kunnen ze steeds vaker met software auto's zonder braak openen en starten.

Op een camping verwacht je niet dat je caravan weggenomen wordt en zou ik er niet aan denken om een wielklem erop te zetten. Helaas zullen er altijd wel personen blijven bestaan die het verschil tussen mijn en dijn niet kennen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Mariandel
Berichten: 436
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 11:04
Locatie: Midden-Limburg

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door Mariandel » vr 9 dec 2016 11:42

graaf schreef:
Henksit schreef: Mijn volgende caravan heeft een gps tracker ingebouwd..... ;-(
Tip: Deze "Trackers" werken in heel Europa. Zo groot als een ouderwetse rijksdaalder! Heb ze in de auto, caravan, aanhanger en elektrische fietsen. O.a. met je telefoon te traceren, ook melding als het voertuig verplaatst wordt. Had er net weer 3 besteld voor Kerstcadeautjes. Maar $29,00 dollar per stuk (nu actie 3 voor 2), wel een maandje wachten, want deze zendingen worden steevast door de douane geopend.
Knappe vent die vindt waar ik deze "Tracker" in mijn caravan en auto verstopt heb. Knoopcel batterij houdt het een jaar.
Goede tip, bedankt! [kerstduim.gif]
Ik vlieg a.s. maandag naar de VS en neem er een paar mee voor de caravan en electrische fiets. Voor die prijs hoeft je het niet te laten.
Hyundai Tucson 2.0 | Burstner Belcanto 455TS 2007 | Hypercamp Prestige Mover 2015

Gebruikersavatar
Cor63
Ban
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 17 feb 2016 21:27

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door Cor63 » vr 9 dec 2016 14:30

Jan van Vijven schreef:Over beveiliging,
Het stikt van zulke campings! Ik zie niets fout.
Of wil je dat elke boeren camping gewapende bewaking heeft?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jan je begrijpt toch wel als deze camping beter beveiligd was,dit niet gebeurt was of niet ?
Fendt Diamant 495 SFB 2013 en Tiguan R-Line 2.0 TDI 205 PK .

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door Jan van Vijven » vr 9 dec 2016 14:37

Dit is een normale camping, ik verwacht niets meer of minder....
Auto's, caravan's, enz worden ook gestolen op bewaakte parkings.
Deze camping treft geen blaam!

Wat verwacht je nu eigenlijk zelf? Wil je nu echt overal hekken omheen, camera's, gewapende beveiliging, enz...???


Btw, op elke willekeurige camping rij je zo met andermans caravan weg, mocht er elektronische kenteken check voor een slagboom zijn is het altijd de auto die gecontroleerd wordt nooit de caravan.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door Daphne » vr 9 dec 2016 15:09

Cor63 schreef:
Jan van Vijven schreef:Mis ik nu iets of hoe zit dat, wie heeft het over een camping?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

FF research gedaan [kerstduim.gif]
Heb je ook het openingsbericht goed gelezen? [kerstknipoog.gif
Henksit schreef:Hoi allemaal, gisteren (7-12-2016) is op klaarlichte dag onze Hobby caravan gestolen van ons terrein.
Is Henk mogelijk de (nieuwe) eigenaar van de camping? Want in jouw research heb je natuurlijk ook gezien dat Schouteveld 1, Gilze in augustus dit jaar, inclusief camping, is verkocht.
[kerstrolleyes.gif]

Wat de omstandigheden ook waren, een diefstal is alleen de schuld van de dief zelf. Die heeft van andermans spullen af te blijven. Ik hoop dat TS verzekerd is en schadeloos wordt gesteld voor het verlies.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door Hobby Linka » vr 9 dec 2016 15:21

RE.gif

Helemaal juist. De vraag is: Meekijken en meedenken wordt op prijs gesteld.

Alle verwijten en beschuldigingen aan het adres van de camping worden vanaf nu dus zonder opgaaf van reden verwijderd.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door Hobby Linka » vr 9 dec 2016 17:52

Opmerking verwijderd.
Bezem.jpg
Bezem.jpg (11.46 KiB) 9915 keer bekeken
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door Nimma » vr 9 dec 2016 18:53

Mary schreef:
graaf schreef:
Henksit schreef: Mijn volgende caravan heeft een gps tracker ingebouwd..... ;-(
Tip: Deze "Trackers" werken in heel Europa. Zo groot als een ouderwetse rijksdaalder! Heb ze in de auto, caravan, aanhanger en elektrische fietsen. O.a. met je telefoon te traceren, ook melding als het voertuig verplaatst wordt. Had er net weer 3 besteld voor Kerstcadeautjes. Maar $29,00 dollar per stuk (nu actie 3 voor 2), wel een maandje wachten, want deze zendingen worden steevast door de douane geopend.
Knappe vent die vindt waar ik deze "Tracker" in mijn caravan en auto verstopt heb. Knoopcel batterij houdt het een jaar.
Goede tip, bedankt! [kerstduim.gif]
Ik vlieg a.s. maandag naar de VS en neem er een paar mee voor de caravan en electrische fiets. Voor die prijs hoeft je het niet te laten.
Zie dat ze ook hier te koop zijn: http://www.marktplaats.nl/a/telecommuni ... =mympBuyer
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
twijland
Berichten: 94
Lid geworden op: di 3 feb 2015 22:16
Locatie: Zoetermeer

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door twijland » vr 9 dec 2016 21:42

Zoals knaapios al heeft aangegeven enkele berichten terug heb je aan die TrackR.Bravo geen moer. Denk je echt dat je met dit ding je caravan gaat terug vinden? Koop liever een echte tracker waar een sim kaart in zit. Alhoewel een beetje dief natuurlijk een GMS Jammer in zijn bezit heeft. Die Trackr.Bravo dingen kunnen alleen informatie doorgeven als iemand in de buurt is met zo'n App op zijn Smartphone.
Hobby 450 Uf 1997 | Ford Kuga PHEV 2022

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door Nimma » za 10 dec 2016 00:00

Ik ga ze niet kopen hoor [kerstmutszwaai.gif]
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door ycv » wo 21 dec 2016 17:52

Wij moeten van de verzekering goedgekeurde sloten hebben voor op de dissel en op het wiel. T mag wat kosten.
De campingbeheerder kan wel wat raar kijken maar dat boeit niet.
Ik maak er zelfs een foto van zodat ik altijd kan bewijzen dat ie afgesloten stond in geval van diefstal. [kerstzwaai.gif]

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door Thei Luijten » do 12 jan 2017 23:38

Op alle campings waar ik kom, meestal kleine tot middelgrote campings, staan een aantal caravans zonder disselslot en zelden een met wielklem.
Verleden jaar heb ik een U-vormige koppeling gebouwd die ik door middel van 2 opblaaskussentjes (denk aan de airbag-levelers) bijna om elke caravankoppeling mét slot kan schuiven en opgepompt kan worden met 2x 10 fietspompslagen. Als ik nog enkele hulpstukjes toevoeg en enkele kleine verbeteringen toepas kan hij zonder veel lawaai met 2 personen in 10 minuten gemonteerd worden en van het terrein af gereden worden, netjes met aangekoppelde stekker. Er zijn nog veel campings zonder slagboom waar je zo op en af kunt rijden en ook waar je bij het vertrek zonder transponder het terrein af kunt. Zelfs de oplooprem van de caravan blijft werken.
Overigens weet niemand of de dieven ook hufters zijn, het kunnen keurige criminelen zijn. Als je zoals Trump reageert op de kritiek die Maryl Streep had op hem, dan ben je hufter en mogelijk ook nog crimineel.
Groet,
Thei

JaapB

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door JaapB » vr 13 jan 2017 06:54

@Thei.
Ik heb hier vorig jaar al eens over geschreven dat we in Z-Spanje deze praktijken al gezien hebben.
Welliswaar niet van een camping af gestolen, maar van (bij huis) geparkeerde caravans.
Caravans waar een disselslot op zit.
De heren hadden twee U-vormige kokers, aan de voorzijde scharnierend, zo over de disselkoppeling.
Achterzijde zaten twee lippen gelast waar even (handvast) een bout ging.
Voorzijde zat in het verlengde van één U-koker een disselkoppeling gelast.
Disselslot of zo'n bal in de koppeling maakt dan niets uit.
En dat het een beetje rammelt maakt hun natuurlijk ook niet uit.

Nu kreeg ik laatst van een collega slotenmaker een bericht uit Italië van een ietsie andere methode.
Nog simpeler.
Iedere caravan heeft een neuswiel.
Een ronde koker ( ong 60cm) waar een disselkoppeling met de gewone bevestiging op vast zit.
Aan het einde een neuswielsteun, voila klaar.
Kijk, ze hoeven er geen honderden kilometers mee te rijden.
Tot ze uit het zicht zijn of in een schuur om het "gekeurde" slot eraf te slijpen.
Bijlagen
IMG_2140.JPG

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door Jan van Vijven » vr 13 jan 2017 09:09

Voorkomen is beter dan genezen.
Maar zolang er vliegtuigen, zeeschepen, kranen, vrachtauto's, bulldozers, enz. spoorloos verdwijnen maak ik me geen illusie dat mijn caravan of auto nooit gepikt zal worden, ga me er dan ook niet te veel zorgen over maken.

Edit:
Bij ons is er ooit een anker van een ton of 10 gepikt, wel het anker wat op de zeebodem lag! Gewoon de ketting doorgezaagd.
Later terug gevonden bij een schrootbedrijf in Batam.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door Micky » vr 13 jan 2017 09:58

RE.gif

Je vergeet wagons mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door perry » vr 13 jan 2017 10:38

Onvoorstelbaar dat het gebeurt maar het gebeurt.
Zullen altijd mensen zijn die niet op een nette manier aan hun spullen willen komen.
Met me oude caravan maakte ik me er niet zo druk om.
Nu met de nieuwe wel iets meer ondank dat deze goed verzekerd is.
Maar distelslot wielklem noem het maar op als ze hem willen krijgen ze hem toch wel.
stom.gif stom.gif

Hoop voor TS dat alles afgehandeld word.
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door Vadervan3 » wo 21 jun 2017 10:18

Je kunt het niet voorkomen, hoeveel voorzorgsmaatregelen je ook neemt.

Neemt niet weg dat ik mijn caravan inderdaad ook wegzet met een wielklem en disselslot, moeten ze in elk geval nog iets van moeite doen om mijn pareltje mee te nemen.

blastaway
Berichten: 622
Lid geworden op: di 28 mei 2013 08:53
Locatie: Uiterste zuiden van het land

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door blastaway » wo 21 jun 2017 10:36

JSlot heb ik ook, maar bij ons staat die achter het huis. Knappe jongens als ze hem onbeschadigd langs het huis krijgen. Ik heb 4 cm aan weerszijde ruimte om te manoeuvreren. Das nog de beste anti-diefstal mrgreen.gif
Volvo v70 2.4 2004 (170 pk) of Volvo xc60 2.4d (240 pk 490Nm) summum met Hymer Eriba Nova 540SE

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door Jan van Vijven » wo 21 jun 2017 14:31

Hier gewoon op de oprit, drie auto's er voor.....


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door BertJan » wo 21 jun 2017 18:43

:lol: kunnen ze het beste met 3 personen komen, hebben ze 3 auto's en 1 caravan

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door deusjevo » wo 21 jun 2017 19:19

Jan van Vijven schreef:Hier gewoon op de oprit, drie auto's er voor.....
Wel vervelend dat je dan steeds op de fiets of lopend weg moet voor je boodschappen als je je beveiliging intact wilt houden scratch.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door Jan van Vijven » wo 21 jun 2017 20:20

Ik gebruik maar één auto voor de boodschappen. En dan staat de hut nog steeds geblokkeerd


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

pilsfan
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 apr 2017 00:05

Re: Hobby 460 Ufe gestolen

Bericht door pilsfan » wo 21 jun 2017 23:13

Onderstaand bericht las ik net op www.1limburg.nl

Auto's ontsnappen aan marechaussee na dumpen caravans

Door twee caravans los te koppelen, hebben de bestuurders van twee auto's woensdagmorgen vroeg hun achtervolgende marechaussees afgeschud.
Dat gebeurde rond 4:00 uur, toen de marechaussee de auto's met caravan op de A67 wilde controleren. Bij het zien van de stoptekens stoven de auto's er vandoor, waarop de marechaussee de achtervolging inzette.
Blokkade
Bij de afrit naar de Weselseweg zetten de twee automobilisten hun voertuigen met caravan naast elkaar stil. Daarmee blokkeerden ze het asfalt over de volledige breedte en sneden ze hun achtervolgers de pas af. Twee bijrijders sprongen uit de auto's en koppelden de caravan los. De inmiddels ook uitgestapte marechaussees probeerden hen daar aan te houden, maar na wat klappen over en weer ontkwamen de mannen.
Bijna-aanrijding
In hun voertuigen, een rode en een witte personenauto, vluchtten ze weg richting Venlo. Tijdens hun vlucht misten ze op het nippertje nog een motorrijder. De caravans met Britse kentekens blijken te zijn gestolen in Duitsland.
Hobby 460 Exclusive 2004 met Ego Titanium + X20 accu / Ford Kuga 1.5 120 PK 2017 caravan.gif

Plaats reactie

Terug naar “Gestolen caravans”