Caravandiefstal bij dealer bij Kassa van de VARA

KIJK NAAR ZE UIT!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Caravandiefstal bij dealer bij Kassa van de VARA

Bericht door Ad » zo 31 jan 2016 14:42

In een uitzending van kassa zag ik het volgende filmpje http://kassa.vara.nl/media/352743
Daarin werd verteld dat iemand zijn caravan die voor een onderhoudsbeurt bij de dealer stond was gestolen De verzekering betaalt niet omdat er geen wielklem en dissselslot op zat. De dealer zet deze er niet op omdat dit lastig is. Uiteindelijk betaalt de verzekering van de dealer, maar als dat niet gebeurt heb je een probleem. Als ik hem bij de dealer breng staat hij altijd even voor de deur en doe ik het disselslot erop, niet de wielklem, hier zit dan toch een zeker risico aan. Bij het ophalen komt hij achter het beveiligde hek vandaan. Hoe doen andere forumleden die ook verplicht zijn een wielklem en disselslot te plaatsen?
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 336
Lid geworden op: di 7 sep 2010 23:18
Locatie: IJmond

Re: Caravandiefstal bij dealer bij Kassa van de VARA

Bericht door Storm » zo 31 jan 2016 16:06

Mijn voorgaande verzekering had ik ook de plicht voor beiden. Ik had op het polisblad laten opnemen dat uitgezonderd hier op was de tijd dat hij onder de hoede was van de stalling. Daar werd hij door de stallingbaas in en uit de stalling gehaald en op een terrein, wel achter zijn huis maar toch toegankelijk voor ieder, geplaatst in afwachting op mijn komst, kompleet zonder beide zloten.

Nooit stilgestaan wat de dealer aan ging, tot ik mijn huidige caravan daar voor wat "aflever" puntjes moest brengen. Maar de huidige verzekering gaat akkoord met 1 goedgekeurde slot, dus gaat daar alleen het disselslot erop.

Als je het niet meer trekt, moet je duwen.


Subaru Forester 2.0i Comfort, Hobby de luxe 460 lu, Unico Torino en Bologna.
Reich EasyDriverPro 1.8 mover met Mobility Power Pack.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Caravandiefstal bij dealer bij Kassa van de VARA

Bericht door VIP » zo 31 jan 2016 17:35

Ad,

Daar heb je idd een punt.

Onze staat nu bij de dealer en kreeg geen bewijs mee dat ie is ingeleverd. (daar was ik op voorbereid, en had zelf al een brief opgesteld (in 2-voud) met alle gegevens van de caravan en dat ie helemaal schadevrij is).

Deze heb ik ze laten tekenen, enthousiast waren ze niet, heb ze het uitgelegd waarom en na enig aandringen hebben ze getekend.

Koppelingsslot erop en een sleutel achtergelaten.

Als er nu iets gebeurd heb ik voor de verzekering een bewijs dat ik mijn best heb gedaan.
Porsche + Tabbert

Plaats reactie

Terug naar “Gestolen caravans”