Vraagje aan de camperaars.

Alles wat betrekking heeft op campers
Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Vraagje aan de camperaars.

Bericht door Diny » zo 9 okt 2016 16:36

Afgelopen week 3 pogingen gedaan om op je bericht op dit forum te reageren Jaap. Mislukte iedere keer. De gratis wifi op de camping was de meeste tijd ontoereikend.
Toevallig lukte het in een keer op het camperforum. Zegt niets over bereikbaarheid van de forums maar over de wisselende sterkte van het signaal en mogelijk de leeftijd van mijn tablet i.c.m. het intensieve gebruik.
Overigens bevind je je op het camperforum in het gezelschap van nogal wat caravan - forummers, die geen camper hebben.
Niks mis mee knipoog.gif

Je hebt gelijk als je stelt dat het totaal gewicht van een camper zeer belangrijk is en dat verkopers daar best wat meer aandacht aan mogen besteden.
Als het rijklaar gewicht op het kentekenbewijs al 3100 kg. is, dan blijft er maar 400 kg. over voor 'bagage'.
Komt er een setje langs dat al garant staat voor een 200 kg. dan kun je, naast een tank diesel, wat water en de hond niet veel meer aan potten, pannen, voedsel en kleding meer meenemen.
Sommige verhalen lezend vermoed ik dat niet alle (particuliere) verkopers dat 'hun pakkie aan' vinden om daarop te wijzen.
Vind ik minstens zo belangrijk als die 7 mtr. en rijbewijs B.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Vraagje aan de camperaars.

Bericht door eurotrotter » zo 9 okt 2016 19:55

RE.gif

Aan een rijklaar gewicht op het kenteken heb je niks,je moet weten wat het maximale gewicht is voor je rijbewijs,+ of - 3500 kg.
En het maximale gewicht wat t voertuig mag wegen( dat hoeft niet altijd 3500kg te zijn ,soms is dat minder)
Hoeveel je bij mag laden kun je alleen maar afleiden uit een relaas van weging, op naar de weegbrug dus.
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op zo 9 okt 2016 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten verwijderd. Zie de spelregels m.b.t. quoten.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Vraagje aan de camperaars.

Bericht door Diny » zo 9 okt 2016 21:31

RE.gif
Op je kentekenbewijs staan o.a.het rijklaargewicht en het totaalgewicht wat de camper mag wegen. Heb je zelf geen invloed op.
Het gaat over campers die ongeveer 7mtr. lang zijn.
Dan kom je in de meeste gevallen uit op een die met rijbewijs B gereden mag worden met een totaalgewicht van 3500 kg. De limiet voor rijbewijs B.
Natuurlijk mag de camper dan minder dan 3500 kg. wegen, maar geen kg. meer want dan ben je in overtreding.
Vermeldt je kentekenbewijs dat het totaalgewicht 3250 kg. is dan is dat de limiet.
Als het rijklaargewicht dan bijv. 2850 kg. is zou dat voor mij einde verhaal betekenen.
Dat een weegbrug daar uiteindelijk aan de pas kan komen is evident.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Vraagje aan de camperaars.

Bericht door eurotrotter » zo 9 okt 2016 22:46

RE.gif

Dat bedoel ik,tussen het moment dat een kenteken afgegeven word en dat een camper(of caravan) gebruikt te koop aangeboden word kunnen er een hoop dingen veranderen aan de uitrusting; een uitdraailuifel word gemonteerd,of een satellietschotel,wat te denken van een dakairco?

Allemaal dingen die van invloed zijn op het totaalgewicht,maar die wel van het"laadvermogen "af gaan.
Daarom als je een camper( of caravan),gebruikt of nieuw,wilt aanschaffen: ga eerst even langs een weegbrug en je weet het onherroepelijke gewicht van wat er op straat staat.
Een serieuze verkoper zal hier geen moeite mee hebben,en zo n weging kost je hooguit 10 euri,doen ze er wel moeilijk over: bye bye,zwaai zwaai,wegwezen dus.

Mijn caravan staat niet te koop,maar als ik m te koop zou zetten zou ik eerst langs de weegbrug gaan zodat een eventuele koper een recente weegbon heeft,en weet waar ie ,gewichtsmatig ,aan begint,een soort"meerwaarde "dus.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Campers”