Aankoop stacaravan/chalet tips gevraagd

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
Schuitje
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 19 jul 2017 16:15

Aankoop stacaravan/chalet tips gevraagd

Bericht door Schuitje » wo 19 jul 2017 17:42

Goedemiddag,
Ik ben nieuw hier. Ik heb een stacaravan cq chalet op het oog.
Ik ga letten op vocht, schimmel, ventilatie en isolatie uiteraard.
Heeft iemand nog andere nuttige tips waar ik op kan letten?
Alvast dank.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Aankoop stacaravan/chalet tips gevraagd

Bericht door Knaus440 » wo 19 jul 2017 21:03

Staat de stacaravan al op een vaste plek?
Zo ja, kijk dan ook even naar de omgeving van je stacaravan, spreek eens wat toekomstige buren aan.
Lees de voorwaarden en het "huisreglement"van de camping.
Afvoer een aanvoer water goed dicht?
Douchebak dicht?
Inderdaad schimmel en geurtjes.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Schuitje
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 19 jul 2017 16:15

Re: Aankoop stacaravan/chalet tips gevraagd

Bericht door Schuitje » wo 19 jul 2017 22:45

Ja, gehuurde jaarplaats.
Enige ideeën over waarde van een chalet van 20 jaar oud met houten aanbouwtje?(slaapkamer). (Ik weet t, glad ijs)

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Aankoop stacaravan/chalet tips gevraagd

Bericht door stronk » wo 19 jul 2017 22:49

RE.gif
Van oud vrouwtje geweest en altijd in de garage gestaan? Ik doe een gok: 3.000 euro.

Schuitje
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 19 jul 2017 16:15

Re: Aankoop stacaravan/chalet tips gevraagd

Bericht door Schuitje » wo 19 jul 2017 22:56

Tot 2 jaar geleden inderdaad van oma geweest, daarna opgeknapt voor kleindochter die er twee jaar in gewoond heeft en nu gaat samenwonen. In hoeverre opgeknapt ga ik nog zien.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Aankoop stacaravan/chalet tips gevraagd

Bericht door Knaus440 » do 20 jul 2017 10:30

Tja, inderdaad. Wat is opgeknapt?
Op het forum staat een horror verhaal van iemand die een oude stacaravan kreeg. Gezond verstand en technische know how is belangrijk. Voor aa schaf en ook voor zelf sleutelen.
Is het goef opgeknapt of vooal "plamuur".
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Aankoop stacaravan/chalet tips gevraagd

Bericht door stronk » do 20 jul 2017 11:05

Er zitten hier 5.347 forummers (misschien meer of minder) die enorm veel ervaring hebben en je van alles kunnen vertellen en belachelijk veel weten maar met deze sumiere informatie kan niemand hier op dit forum wat. Enig advies is: neem foto's, ga naar een gerenomeerde stacaravanbouwer en ga met hem overleggen en maak desnoods een vervolg afspraak en neem hem mee.

koning

Re: Aankoop stacaravan/chalet tips gevraagd

Bericht door koning » do 20 jul 2017 13:37

Welkom op het forum, qua boodschap heeft Stronk gelijk, neem hem dat niet kwalijk (hij is ook nog niet zo lang lid van het forum) en laat je hierdoor niet ontmoedigen om toch wat meer info te geven. Dus wees welkom en geef gerust wat meer info.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Aankoop stacaravan/chalet tips gevraagd

Bericht door Knaus440 » do 20 jul 2017 19:55

Schuitje,
Wij hebben zowel een Knaus "sleurhut" als een Willerby stacaravan van 370 bij 1100.
En ik sleutel zelf veel aan beiden, als dit nodig is uiteraard.
Onze stacaravan is bv beter tegen de winter bestand omdat ik hem geïsoleerd heb aan de onderkant.
In de kamer en keuken een gedeeltelijke ringverwarming in het gebouwd. En thermolint om alle waterleidingen gemaakt.
Bij een -4 -5 graden krijg ik het binnen 19 - 20 graden. Slaapkamers met elektrische kachels uiteraard.

Wanneer je specifieke vragen hebt is het inderdaad handig als je meer info geeft, of foto's bijvoegd.
Ik vatte je vraag nu als algemeen op, niet merk specifiek of gericht op bv tekenen van slechte ventilatie of lekkage.
Of een vraag over je vloer, bv spaanplaat of multiplex. Bij een spaanplaten vloer moet je anders naar eventuele
lekkage, die verholpen is, kijken.
Een algemene indruk of verhaal geven wordt eindeloos of niks, gewoon ook een moeilijke vraag.
Dus inderdaad graag meer info.
Waar staat je stacaravan/chalet/ Wat is het, een chalet of stacaravan?
Is het van aluminium of hout?
Omgeving Utrecht wil ik best eens met je mee kijken.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

het goede leven
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 20:31

Re: Aankoop stacaravan/chalet tips gevraagd

Bericht door het goede leven » do 20 jul 2017 20:01

het kan natuurlijk meevallen, maar de kans is Heel groot dat je hier spijt van gaat krijgen 20 jaar betekend enkel glas , kachel met weinig warmteafgifte , groot risico op lekkage in het watersysteem enz.
of alles moet reeds Goed zijn gerenoveerd door de kleindochter. zo niet dan kan hij gratis nog wel eens duur zijn !
Mercedes Sprinter 211 CDI , Fendt Diamand 650 TF , Stacaravan/Chalet 8.50 x 3.30 Mtr.

Schuitje
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 19 jul 2017 16:15

Re: Aankoop stacaravan/chalet tips gevraagd

Bericht door Schuitje » do 20 jul 2017 23:42

Dank allemaal voor jullie respons!
Vandaag met eigen ogen kunnen aanschouwen en geconcludeerd dat er wel "heul veul" aan moet gebeuren. Hoewel van lekkage of vocht weinig te bespeuren viel, is dit niet of maar wanneer t fout gaat. Dak moet vernieuwd, veel houtrot en alles los en vast aan mekaar gebouwd. 3000,- euro zou nog teveel zijn t.o.v. wat je er in zou moeten investeren, naast de maandelijkse lasten.
Ik ga daarom mijn vraagstelling aan jullie bijstellen in een nieuw topic met de titel: wie weet voor mij tijdelijke woonruimte in een grote straal rond Oosterhout (NB) waar n hond is toegestaan. Vanwege werk wil ik er ma t/m vr kunnen verblijven.

Nogmaals dank voor reply's, van ieder van jullie leer ik weer wat!

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Aankoop stacaravan/chalet tips gevraagd

Bericht door Knaus440 » vr 21 jul 2017 09:17

Dat klinkt als: NIET AAN BEGINNEN!!!!!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”