waterleiding

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
akinds
Berichten: 4
Lid geworden op: do 11 mei 2017 11:21
Locatie: Gistel - België

waterleiding

Bericht door akinds » do 11 mei 2017 16:42

Dag allemaal;

wij hebben een vrij oude stacaravan op de kop getikt om tijdens onze verbouwingen als leefruimte te gebruiken.
Toen mijn SP vorige zomer het water aansloot (zonder pomp - dus rechtstreeks op de kraan via een tuinslang) is er binnenin een koppelstuk losgekomen.
We willen dit graag herstellen (ik ben er nog naar op zoek, eventueel wordt het ducktape tot oneindig...), maar wat ik me afvraag is: dit gaat opnieuw gebeuren als we terug een tuinslang aansluiten rechtstreeks.
Is er een goedkope oplossing zodat "de kraan weet" dat ze geen water meer moet sturen naar onze "nieuwe woonst"?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: waterleiding

Bericht door MarcoC » do 11 mei 2017 20:57

Een aquastop? Wordt ook veel op aansluitingen voor wasmachines gebruikt, ter voorkoming van overstroming. thumbup.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: waterleiding

Bericht door Pino » do 11 mei 2017 21:01

"SP" ? Stomme Partner?
Heb je een watertank? Ik heb in de watertank een vlotter gebouwd (zoals thuis in het toillet zit). Aan de onderkant van de caravan heb ik de aansluiting voor de tuinslang. Is de tank half vol dan stopt de vlotter de watertoevoer. Het pompje in de tank zorg voor het water naar de kraantjes. Niet me de druk van de buitenaansluiting, maar gewoon een normaal caravanstraaltje
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

akinds
Berichten: 4
Lid geworden op: do 11 mei 2017 11:21
Locatie: Gistel - België

Re: waterleiding

Bericht door akinds » ma 15 mei 2017 15:54

Pino schreef:"SP" ? Stomme Partner?
Heb je een watertank? Ik heb in de watertank een vlotter gebouwd (zoals thuis in het toillet zit). Aan de onderkant van de caravan heb ik de aansluiting voor de tuinslang. Is de tank half vol dan stopt de vlotter de watertoevoer. Het pompje in de tank zorg voor het water naar de kraantjes. Niet me de druk van de buitenaansluiting, maar gewoon een normaal caravanstraaltje
SP = schoonpapa (een Belgisch woord veronderstel 'k)

Nee geen watertank

akinds
Berichten: 4
Lid geworden op: do 11 mei 2017 11:21
Locatie: Gistel - België

Re: waterleiding

Bericht door akinds » ma 15 mei 2017 15:55

MarcoC schreef:Een aquastop? Wordt ook veel op aansluitingen voor wasmachines gebruikt, ter voorkoming van overstroming. thumbup.gif
Zou dit systeem 100% waterdicht zijn?

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”