Aanbouw caravan

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
San72
Berichten: 6
Lid geworden op: za 23 jan 2016 16:43
Locatie: Belgie

Aanbouw caravan

Bericht door San72 » za 23 jan 2016 20:51

Ik zou willen weten of iemand ervaring heeft met een aanbouw aan een sta caravan
Het gaat niet om een tent of luifel,wil er gewoon een soort van veranda bijbouwen die moet dienen als zitruimte waar je vrienden ontvangt
Heb al 2 offertes binnen gehad voor de afm 4m50 op 3m50 en telkens komen ze uit op rond de 5000 euro en dan is het nog niet helemaal af..dat vind ik toch abnormaal duur
Was dus voor een aanbouw in hout
Iemand hier een goedkopere oplossing? Raad ? Want wil die ruimte zeker extra erbij hebben

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Aanbouw caravan

Bericht door MarcoC » za 23 jan 2016 21:50

Dat is inderdaad veel geld, maar ligt er ook aan hoe het gebouwd moet worden? Welk materiaal e.d.
Voor een open veranda is het veel, voor een dichte valt het wel mee. Als het ook nog van hardhout wordt gemaakt, vindt ik het niet duur.
Goedkoopste oplossing zal zijn om het zelf te maken. Wellicht kun je kijken wat het scheelt om het van composiet te laten maken.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aanbouw caravan

Bericht door Micky » za 23 jan 2016 22:19

San72 schreef:Ik zou willen weten of iemand ervaring heeft met een aanbouw aan een sta caravan
Het gaat niet om een tent of luifel,wil er gewoon een soort van veranda bijbouwen die moet dienen als zitruimte waar je vrienden ontvangt
Heb al 2 offertes binnen gehad voor de afm 4m50 op 3m50 en telkens komen ze uit op rond de 5000 euro en dan is het nog niet helemaal af..dat vind ik toch abnormaal duur
Was dus voor een aanbouw in hout
Iemand hier een goedkopere oplossing? Raad ? Want wil die ruimte zeker extra erbij hebben
Bij 1 druk op de knop via google kom ik op hele andere bedragen: https://www.fonteyn.nl/veranda/fonteyn- ... ApcX8P8HAQ
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Volvodriver

Re: Aanbouw caravan

Bericht door Volvodriver » za 23 jan 2016 23:56

RE.gif
Toevallig ken ik dat bedrijf en weet uit het verleden dat de service heel goed is.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Aanbouw caravan

Bericht door MarcoC » zo 24 jan 2016 00:05

Denk alleen niet dat TS iets soortgelijks bedoeld. weenie.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Aanbouw caravan

Bericht door blefke » zo 24 jan 2016 09:57

Huh 5000 euro lijkt mij ook een ferm bedrag.
Hangt er natuurlijk vanaf wat je hiervoor krijgt.

Als je de mogelijkheid hebt om deze met vrienden zelf te maken scheelt dit enorm
De optie van micky is natuurlijk een prima oplossing.
Als je de zij en voorkant dicht wilt hebben is dat niet zo heel moeilijk.
Dit zou je dan van bijvoorbeeld tentdoek of dikke plastic ( wordt ook gebruikt om tenten van te maken) kunnen maken en vast zetten met bijvoorbeeld een peesverbinding.
Ziet er mooi en professioneel uit, mists het goed gemaakt wordt.

Wellicht overbodig, maar houd ook rekening met de voorschriften van de camping.
Veel campings hebben hier duidelijke voorschriften voor wat wel en niet mag.

Blefke

Gebruikersavatar
Camino
Berichten: 72
Lid geworden op: za 31 okt 2015 23:05
Locatie: Eindhoven

Re: Aanbouw caravan

Bericht door Camino » zo 24 jan 2016 10:06

Ik zou deze klus eens een keer op werkspot.nl zetten en eens afwachten wat voor aanbiedingen je krijgt. Er zijn talloze (werkloze) timmermannen die zo' n klus graag doen voor volgens mij veel minder geld. En zij kennen vaak de weg naar aanbieders voor goed gebruikt hout. Hier in het Zuiden heb je bijv. een bedrijf als Van der Vleut in Best wat goed gebruikt hout aanbiedt.
Swift Toscane 460-Dorema voortent-Caravantrekker Volvo V50 2.4 benzine aut.

blastaway
Berichten: 622
Lid geworden op: di 28 mei 2013 08:53
Locatie: Uiterste zuiden van het land

Re: Aanbouw caravan

Bericht door blastaway » ma 25 jan 2016 16:08

JE zult wel wat verder weg zitten, maar weet dat deze toko echt goedkoop is en zelf doen is echt heel easy! Ik ben iemand die 100 adressen afgaat. Deze was prijs / kwaliteit de beste en goedkoopste!

https://www.facebook.com/Plexilux/
Volvo v70 2.4 2004 (170 pk) of Volvo xc60 2.4d (240 pk 490Nm) summum met Hymer Eriba Nova 540SE

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aanbouw caravan

Bericht door Micky » di 26 jan 2016 18:15

blefke schreef:Huh 5000 euro lijkt mij ook een ferm bedrag.
Hangt er natuurlijk vanaf wat je hiervoor krijgt.

Als je de mogelijkheid hebt om deze met vrienden zelf te maken scheelt dit enorm
De optie van micky is natuurlijk een prima oplossing.
Als je de zij en voorkant dicht wilt hebben is dat niet zo heel moeilijk.
Dit zou je dan van bijvoorbeeld tentdoek of dikke plastic ( wordt ook gebruikt om tenten van te maken) kunnen maken en vast zetten met bijvoorbeeld een peesverbinding.
Ziet er mooi en professioneel uit, mists het goed gemaakt wordt.

Wellicht overbodig, maar houd ook rekening met de voorschriften van de camping.
Veel campings hebben hier duidelijke voorschriften voor wat wel en niet mag.

Blefke
die voor- en zijwanden zijn gewoon te bestellen in het geheel, heb even snel een linkje gestuurd, maar de campings staan er inmiddels al vol mee.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Aanbouw caravan

Bericht door blefke » di 26 jan 2016 19:56

micky schreef: die voor- en zijwanden zijn gewoon te bestellen in het geheel,
Dat is dan nog beter.
Zie je link niet, ben benieuwd hoe die wandjes er uit zien.

Blefke

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aanbouw caravan

Bericht door Micky » di 26 jan 2016 20:03

RE.gif

Blefke, zoek even op google en dan: "aluminium veranda met zijwanden" dan afbeeldingen, er zijn veel modellen en kwaliteiten/ prijsklassen. thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Aanbouw caravan

Bericht door blefke » di 26 jan 2016 21:10

RE.gif
Heb net gekeken knipoog.gif
Zal zeer zeker goedkoper zijn, benieuwd wat de TS uiteindelijk gaat doen.
Wellicht laat san72 nog iets weten.

blefke

San72
Berichten: 6
Lid geworden op: za 23 jan 2016 16:43
Locatie: Belgie

Re: Aanbouw caravan

Bericht door San72 » za 20 feb 2016 18:21

Veel reacties waarvoor dank ! Ik ga het even allemaal opzoeken
Ivm die 5000 euro is zonder isolatie,gewoon de bouw ,geen vloer etc ...
Ik vond het wat veel en helaas doet de campingeigenaar er bizar over want we willen het wettelijk en hij blijft rond de pot draaien,dan mag het dan weer niet ...dan zou hij de papieren eens zoeken wat wel en niet mag..ik denk dat ik gewoon maar eens naar de gemeente daarvoor ga wat wel en niet kan want dan heb ik zekerheid!

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: Aanbouw caravan

Bericht door primera » za 20 feb 2016 18:36

Zou hem toch maar te vriend houden. Tenslotte heeft hij het hoogste woord.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aanbouw caravan

Bericht door Micky » za 20 feb 2016 21:32

San72 schreef:Veel reacties waarvoor dank ! Ik ga het even allemaal opzoeken
Ivm die 5000 euro is zonder isolatie,gewoon de bouw ,geen vloer etc ...
Ik vond het wat veel en helaas doet de campingeigenaar er bizar over want we willen het wettelijk en hij blijft rond de pot draaien,dan mag het dan weer niet ...dan zou hij de papieren eens zoeken wat wel en niet mag..ik denk dat ik gewoon maar eens naar de gemeente daarvoor ga wat wel en niet kan want dan heb ik zekerheid!
Hij heeft te maken met afstand tot de buren enz. de campingbaas moet dat wel weten, ik zou voorzichtig zijn met de gemeente, voor dat je het weet komen ze kijken, klopt er van alles niet en heb jij een probleem met de campingbaas, je wordt er dan gewoon afgezet, probeer hem een ultimatum te stellen, wanneer je uiterlijk wilt dat hij jullie antwoord geeft thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

San72
Berichten: 6
Lid geworden op: za 23 jan 2016 16:43
Locatie: Belgie

Re: Aanbouw caravan

Bericht door San72 » za 20 feb 2016 22:49

Dat is de bedoeling hem te vriend te houden natuurlijk
Ik hou er alleen niet van als ze zolang rond de pot draaien want tenslotte kunnen wij geen kant op! We moeten ook mensen vragen voor te helpen en de materialen aankopen
Ik weet intss hoeveel grond ik heb en dat ik gerust een bijbouw mag zetten,maar er zijn er zoveel die een aanbouw hebben en die zijn dan bewerkt met van die plastieke klikplankjes
Als zij dit mogen wat is dan bij ons het probleem ? Hoort een camping uitbater niet op de hoogte te zijn van het hoe en wat ?
Eerst zie hij dat het kon en nu begint hij te twijfelen..moet hij de papieren eens gaan nakijken en dat duurt al weken ..heb liever dat ze direct zijn

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: Aanbouw caravan

Bericht door primera » za 20 feb 2016 23:31

Heeft u geen contract getekend waarin dit staat vermeld.
De regels betrekking tot de camping moet anders in het kantoor liggen.

De zogenaamde huisregels.

Hier zou u recht toe moeten hebben om deze in te zien.

Wie zegt hij dat hij echt eigenaar is.
Mischien pacht hij de grond wel van de gemeente.
En is hij alleen maar uitbater.

Marxl

Re: Aanbouw caravan

Bericht door Marxl » zo 21 feb 2016 13:22

Meestal zit een campingbaas tussen 2 vuren.
Dat wat wettelijk mag en hij moet de gemeente te vriend houden (hij wil ze ook niet elke week op bezoek voor controles) en hij wil z´n gasten ook niet te moeilijk maken.
Mijn ervaring is dat als je dat wil wat wettelijk mag, dat er niet zo veel mag, maar dat als je je eigen gang gaat de campingbaas niet zo heel moeilijk zal doen.
Tenzij je het heel erg bont maakt natuurlijk.
Alleen... da camping baas zal jou niet vertellen dat hij dingen wel toestaat als ze volgens de vergunning niet mogen. Als de gemeente ooit controle komt houden kun je hem dan ook niet aansprakelijk stellen (onder het mom van " jaaaa, maar jij zei dat het mocht") als je iets moet afbreken.

Een goed voorbeeld is het permanent bewonen op een camping. Er zijn weinig gemeentes in Nederland waar dit is toegestaan en veel campings zullen in de reglementen hebben staan dat het niet is toegestaan. Maar een campingbaas zal waarschijnlijk niet optreden als hij ziet dat het toch gebeurt. Maar hij zal ook geen toestemming geven als iemand hem vraagt of het mag.

Ik zou m´n eigen plan trekken.

San72
Berichten: 6
Lid geworden op: za 23 jan 2016 16:43
Locatie: Belgie

Re: Aanbouw caravan

Bericht door San72 » zo 21 feb 2016 16:10

Ik heb geen contract getekend,ook wilde hij het staangeld cash maar dat heb ik niet gedaan,heb het per overschrijving via bank gedaan
Hij is de camping eigenaar !
Mij gaat het erom dat ik vooruit wil en al meer als een maand vraag wat kan en niet kan .. is het dan zo moeilijk om even de wettelijke papieren in te kijken? En als camping eigenaar zou je het moeten weten wat kan en niet kan .
Ook al zou hij toestemming geven en zeggen héé doe maar hoor ,nee sorry als dan een controle komt ben ik verder van huis als ik het moet afbreken
Het enige wat ik wil is een aanbouw,zou de caravan als privé gebruik willen voor gezin en de aanbouw om eens vrienden te ontvangen wanneer we op de camping zijn
Een bijbouw waar je winter en zomer heerlijk gezellig kan samen zitten zonder tocht of koude ,nu in de zomer vertoef je wel buiten maar je weet noooit wat weer er is scratch.gif
En ook iets wat je goed kan afsluiten omdat er toch wel wat gerief in komt staan ,want als we er niet zijn ...ze hebben er al zoveel gestolen op die camping...weet niet of dit op andere plaatsen ook zo is ?

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Aanbouw caravan

Bericht door Jan van Vijven » ma 22 feb 2016 14:29

Eigenlijk had je dit moeten bespreken voor je betaalde....zonder contract betalen is al vreemd, en dan ook nog niet weten wat je mag is nog ietwat bizarder.
Volgens mij moet je dit soort dingen bespreken / bekijken voor je betaald....

Edit,
Ik hou wel van een beetje "rommelen" maar besef wel: geen contract is geen recht!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

San72
Berichten: 6
Lid geworden op: za 23 jan 2016 16:43
Locatie: Belgie

Re: Aanbouw caravan

Bericht door San72 » ma 22 feb 2016 15:05

Voor ik betaalde waren er mondelinge afspraken..oke daar heb je niets aan
Vandaag kreeg ik contract en reglement,hij zei dat we gerust een aanbouw mogen zetten mits alles in plastieke klikplankjes word afgewerkt
Ik ben dan toch even naar stedenbouw gegaan,die verwezen me naar vakantietoerisme..en vakantietoerisme zegt dat ik enkel een luifel of voortent,achtertent mag plaatsen en voor de rest niets anders,zelfs geen houten vloer of een verhoogje voor een trap ...tja dan weet ik voldoende en kan ik geen aanbouw plaatsen,alhoewel het hier stikt van aanbouw op de camping
Maar als je ze plaatst en dan nog de onkosten en als ze dan komen kijken en zeggen afbreken ben je veel verder van huis helaas ...

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Aanbouw caravan

Bericht door blefke » ma 22 feb 2016 15:15

RE.gif
Dan maak je toch een aanbouw die lijkt op de overige camping bewoners

Marxl

Re: Aanbouw caravan

Bericht door Marxl » ma 22 feb 2016 20:29

San72 schreef:Voor ik betaalde waren er mondelinge afspraken..oke daar heb je niets aan
Vandaag kreeg ik contract en reglement,hij zei dat we gerust een aanbouw mogen zetten mits alles in plastieke klikplankjes word afgewerkt
Ik ben dan toch even naar stedenbouw gegaan,die verwezen me naar vakantietoerisme..en vakantietoerisme zegt dat ik enkel een luifel of voortent,achtertent mag plaatsen en voor de rest niets anders,zelfs geen houten vloer of een verhoogje voor een trap ...tja dan weet ik voldoende en kan ik geen aanbouw plaatsen,alhoewel het hier stikt van aanbouw op de camping
Maar als je ze plaatst en dan nog de onkosten en als ze dan komen kijken en zeggen afbreken ben je veel verder van huis helaas ...
Je geeft precies dat aan wat ik al zei : als je alles volgens de regels wilt doen dan mag er niks.
En anderen willen het risico wel nemen (dat ze niet zullen worden gecontroleerd) en jij wil dat risico niet nemen. Ieder z´n ding.

San72
Berichten: 6
Lid geworden op: za 23 jan 2016 16:43
Locatie: Belgie

Re: Aanbouw caravan

Bericht door San72 » wo 24 feb 2016 00:07

Zou wel willen maar als er dan controle komt...zou niet graag afbreken
We zullen zien naar de toekomst toe,moet het misschien eens allemaal ontdekken daar weenie.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Aanbouw caravan

Bericht door Jan van Vijven » wo 24 feb 2016 00:34

Voor je een plek bespreekt of een contract aangaat lees je meestal eerst de voorwaarden, ik weet het: is mosterd na de maaltijd....
Ga gewoon eens aan je buren vragen hoe zij dat hebben opgelost, waarschijnlijk is er een gedoogbeleid.
En zelfs stacaravans hebben blijkbaar ook geen permanente status, soms na 20 jaar of meer mogen ze zomaar ophoepelen omdat er andere plannen met die camping zijn....
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”