Aanbouw caravan

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Volvodriver

Re: Aanbouw caravan

Bericht door Volvodriver » wo 24 feb 2016 06:44

RE.gif betreffende ophoepelen
Ik weet niet hoe het in België is geregeld maar op de Veluwe moet je op sommige campings, met stacaravans, je caravan elke 25 jaar vervangen. Doe dat niet (en de leeftijd wordt bijgehouden.) dan kan je ophoepelen.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Aanbouw caravan

Bericht door MarcoC » za 27 feb 2016 18:19

Mijn ouders hebben jarenlang op een camping gestaan, nou ja camping..... stacaravanpark zeg maar, en daar hebben we nog nooit enige controle gezien. Ook niet in de jaren dat ze zelf de kantine van de camping onder pacht hadden! Die controle krijg je denk ik alleen als er een vermoeden van permanente bewoning is o.i.d., ik zou gerust die aanbouw plaatsen!
Onlangs nog een site gevonden die erg goedkoop terrasoverkappingen plaatst. www.douglasfabriek.nl
Voor een overkapping van 3x3.50 vragen ze 999,= incl. montage. zonet zelf een offerte aangevraagd voor thuis! thumbup.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

vincent
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 10 aug 2015 14:01

Re: Aanbouw caravan

Bericht door vincent » ma 21 mar 2016 13:00

Volvodriver schreef:RE.gif betreffende ophoepelen
Ik weet niet hoe het in België is geregeld maar op de Veluwe moet je op sommige campings, met stacaravans, je caravan elke 25 jaar vervangen. Doe dat niet (en de leeftijd wordt bijgehouden.) dan kan je ophoepelen.
Dat is bij ons niet zo, wel is het zo dat je volgens de regels je een caravan van 25+ jaar niet meer mag verkopen. Dat vonden wij nogal vervelend toen wij die van ons kochten vorig jaar (want uit 1992) maar in overleg die regel uit het contract laten halen. Met heldere uitleg van de campingbaas erbij, dat het erinstaat om zo geen oude lijken op de camping te krijgen. Aangezien in onze caravan net een nieuwe vloer lag, en verder altijd netjes onderhouden is vond hij het geen probleem om die regel te schrappen. Aardige man, onze campingbaas thumbup.gif

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Aanbouw caravan

Bericht door Cheke » wo 1 jun 2016 20:48

Aanbouw of losse overkapping ?? daar zit veel verschil in. Zijn er thermische onderbrekingen, isolatie? Welke dakplaten liggen erop? 16 mm of 32 mm polycarbonaat. Zijwanden met spie, vast-stuk ,opendraaiende delen, schuifwanden.. rolscreens, zijwanden van transparante soepel materialen zijn ook wel winddicht, echter niet om de winter door te brengen als woondeel bv.... Goed overdenken wat je wensen zijn en je daarop afstemmen.. Vergelijken in prijs is moeilijk zonder details. Ik heb overkappingen open en gesloten zonder en met isolatie en ramen en deuren verkocht. Als je handig bent kun je zeker zelf veel terugverdienen. Als je niet alleen uit de wind wil zitten , lees je je best in over thermische onderbrekingen, vloeren al dan niet met isolatie, en wanden , profielen hout, pvc ,aluminium met thermische onderbreking. dubbelglas gelaagd of dichte isolatiewanden..AG plastics is ook een bedrijf die overkappingen levert. goed materiaal ook voor de DHZ, geschikt.
Ik heb geen connecties meer met de verkoop van deze producten.

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”