verzekeren stacaravan

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Franske

verzekeren stacaravan

Bericht door Franske » do 10 dec 2015 21:18

Heeft er iemand ervaring voor het verzekeren van een stacaravan op een Belgische camping?
Ik van overal bot bij de Belgische maatschappijen, en bij de Nederlands moet je in Nederland wonen.

Knaapje
Berichten: 702
Lid geworden op: di 5 jun 2007 19:44

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Knaapje » vr 11 dec 2015 11:37


fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door fendtjeplatin » vr 11 dec 2015 12:01

Kan verkeerd zijn
Maar er dient een brandpolis te worden afgesloten , eventueel kapitaal (waarde ), storm , glasbreuk enz.
Dat geen enkele maatschappij dit wil doen ??????
Er zijn aan de Belgische kust duizenden die verzekerd zijn.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Franske

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Franske » vr 11 dec 2015 14:35

RE.gif
Ja verzekeren voor de caravan zelf is geen probleem, maar een verzekering burgerlijk aanspakelijkheid tegenover derden schijnt een probleem te zijn, en dat is juist wat de camping vraagt.

Er zijn wel maatschappijen die het willen doen als ik bij hun ook een verzekering voor mijn woning en een familiale verzekering afsluit.
Laatst gewijzigd door Trina op vr 11 dec 2015 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd.

Franske

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Franske » vr 11 dec 2015 14:43

Reeds geprobeerd, gaat enkel voor inwoners in Nederland( ben Belg en woonachtig in Belgie)
Spijtign want deze bieden een voordelige verzekering aan, ook met burgerlijk aanspakelijkheid.

Vliedje

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Vliedje » vr 11 dec 2015 14:56

Informeer eens bij ANWB/Unigarant. Ons chalet staat weliswaar in Nederland, maar is verzekerd voor WA, hagel- en stormschade en brand, voor een alleszins acceptabele premie. Lijkt me, dat dat onverkort zou gelden voor het buitenland.

Knaapje
Berichten: 702
Lid geworden op: di 5 jun 2007 19:44

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Knaapje » vr 11 dec 2015 18:44

Al eens bij de camping of bij je Belgische buren gevraagd?

Franske

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Franske » za 12 dec 2015 09:27

RE.gif
4
Ja, de meesten zijn niet verzekerd, juist door hetzelfde probleem
Laatst gewijzigd door Daphne op zo 20 dec 2015 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd

Franske

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Franske » za 12 dec 2015 09:29

Vliedje schreef:Informeer eens bij ANWB/Unigarant. Ons chalet staat weliswaar in Nederland, maar is verzekerd voor WA, hagel- en stormschade en brand, voor een alleszins acceptabele premie. Lijkt me, dat dat onverkort zou gelden voor het buitenland.
Reeds geprobeerd,dien inwoner van Nederland te zijn op caravan in Belgie te verzekeren.
Ik dacht dat wij verenigd Europa waren, en men niet mag discrimineren op ras of afkomst.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

verzekeren stacaravan

Bericht door Daphne » za 12 dec 2015 09:40

Franske schreef:RE.gif
Ja verzekeren voor de caravan zelf is geen probleem, maar een verzekering burgerlijk aanspakelijkheid tegenover derden schijnt een probleem te zijn, en dat is juist wat de camping vraagt.

Er zijn wel maatschappijen die het willen doen als ik bij hun ook een verzekering voor mijn woning en een familiale verzekering afsluit.
Een stacaravan voor burgerlijke aansprakelijkheid verzekeren???? De meeste Nederlanders hebben toch een gewone persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering? Die geldt ook in het buitenland hoor.

Een losse toercaravan valt ook onder je persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering. Dan is een opstalverzekering toch voldoende?


Verzonden met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door fendtjeplatin » za 12 dec 2015 10:53

Ja verzekeren voor de caravan zelf is geen probleem, maar een verzekering burgerlijk aanspakelijkheid tegenover derden schijnt een probleem te zijn, en dat is juist wat de camping vraagt.

Er zijn wel maatschappijen die het willen doen als ik bij hun ook een verzekering voor mijn woning en een familiale verzekering afsluit.[/quote]

Als lid van een erkende vereniging hebt ge automatisch al zoiets. (alhoewel beperkte bedragen)
Dus informeer eens bij Vkt , Pasar.
En anders is het gewoon die andere verzekeringen naar die maatschappij brengen.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Franske

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Franske » zo 13 dec 2015 09:05

RE.gif
Bij VKT reeds geprobeerd, maar verzekeren niet tegen burgerlijke aansprakelijkheid.
Laatst gewijzigd door Daphne op zo 20 dec 2015 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Svp NIET onnodige quoten

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Daphne » zo 13 dec 2015 13:40

Franske, waarom moet je apart voor burgerlijke aansprakelijkheid verzekeren? Is de Nederlandse niet voldoende? Die dekt toch ook buiten de Nederlandse grenzen.


Verzonden met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door fendtjeplatin » zo 13 dec 2015 13:45

RE.gif

Wat Franske post,
Is een nieuwe trend hier in Belgenland wanneer een jaarplaats.
Namelijk de uitbaters vragen een verzekering tegen afstand van verhaal tegen de uitbater.
Het waarom nodig ???
Laatst gewijzigd door Daphne op zo 20 dec 2015 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

het goede leven
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 20:31

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door het goede leven » ma 14 dec 2015 21:09

Franske , wij hebben als Hollander ook een vaste staanplaats op een Belgische camping, een camping waar men ook regels heeft, maar niet zo'n vreemde eis voor een verzekering als U vermeld, wij hebben een Hollandse WA verzekering ( wettelijke aansprakelijkheid ) welke voor ons persoonlijk geldig is, ook in het Buitenland ( europa ).
en zijn wij verzekerd voor aansprakelijkheidstelling aan ons persoonlijk door derden .. , volgens mij is er geen burgerlijke aansprakelijkheid mogelijk voor goederen o.i.d.
Mercedes Sprinter 211 CDI , Fendt Diamand 650 TF , Stacaravan/Chalet 8.50 x 3.30 Mtr.

Franske

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Franske » di 15 dec 2015 09:17

RE.gif
Ik heb een BA verzekering, maar bij navraag dekt deze alleen lichamelijke schade, en geen schade aan bvb caravan van deburen e.d. Ik begrijk die richtregels ook niet allemaal, maar niemand kan mij duidelijkheid verschaffen, ook mijn verzeringsmakelaar niet.
De enigste oplossing is met al mijn verzekeringen bij dezelfde maatschappij gaan, en dan dure verzekeringen afsluiten, en ik laat mij dus niet echt chanteren.
Laatst gewijzigd door Daphne op di 15 dec 2015 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Daphne » di 15 dec 2015 09:39

RE.gif

Franske, kijk nu gewoon eens je eigen Nederlandse verzekeringen na! Vrijwel iedereen heeft een aansprakelijkheidsverzekering. In de volksmond WA genoemd, maar deze is niet wettelijk verplicht, dus heet het gewoon een aansprakelijkheidsverzekering. Deze is in de hele wereld geldig en afhankelijk van je premie is tot € 2.500.000,- per gebeurtenis gedekt.

Als jij een boom in jouw tuin omzaagt, en deze valt op het huis van de buren, zal deze aansprakelijkheidsverzekering de schade dekken. Ook als jij dat ipv thuis op de camping in België of Timboektoe doet en de boom op de stacaravan van de buren valt.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Daphne » di 15 dec 2015 10:03

fendtjeplatin schreef: Wat Franske post,
Is een nieuwe trend hier in Belgenland wanneer een jaarplaats.
Namelijk de uitbaters vragen een verzekering tegen afstand van verhaal tegen de uitbater.
Het waarom nodig ???
Als jijzelf of iemand anders door toedoen van de uitbater schade lijdt of hebt geleden, kan je dit niet verhalen op je eigen (burgelijke) aansprakelijkheidsverzekering. Je hebt het immers niet zelf gedaan...... En afstand doen van verhaal, welke verzekering dekt dat? [kerstscrarch.gif] Belgische campingeigenaren zullen zich toch wat beter moeten inlezen op de materie.

Uit de Belgische BA (AXA):
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (10.83 KiB) 6342 keer bekeken


@ Frankse, als ik de BA (België) vergelijk met de Aansprakelijkheidsverzekering (Nederland) is de Nederlandse verzekering veel uitgebreider en moet echt wel voldoen als er alleen maar om een BA wordt gevraagd.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Franske

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Franske » di 15 dec 2015 13:49

Daphne schreef:RE.gif

Franske, kijk nu gewoon eens je eigen Nederlandse verzekeringen na! Vrijwel iedereen heeft een aansprakelijkheidsverzekering. In de volksmond WA genoemd, maar deze is niet wettelijk verplicht, dus heet het gewoon een aansprakelijkheidsverzekering. Deze is in de hele wereld geldig en afhankelijk van je premie is tot € 2.500.000,- per gebeurtenis gedekt.

Als jij een boom in jouw tuin omzaagt, en deze valt op het huis van de buren, zal deze aansprakelijkheidsverzekering de schade dekken. Ook als jij dat ipv thuis op de camping in België of Timboektoe doet en de boom op de stacaravan van de buren valt.
Beste, ik ben wel Belg en woonachtig In Belgie, en dat is het juist het probleem, in Nederland zou ik simpel een verzekering van € 60 ,00 euro kunnen afsluiten en alles is ok.

Knaapje
Berichten: 702
Lid geworden op: di 5 jun 2007 19:44

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Knaapje » di 15 dec 2015 13:59

Dit stond al in de 5e posting:

.................. ben Belg en woonachtig in Belgie).......................

Postings worden echt aandachtig gelezen....................... [kersthaphop.gif]

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Daphne » di 15 dec 2015 16:27

RE.gif

Oeps foutje. De verwarring komt door de berichten om in Nederland te verzekeren weenie.gif Als Franske in België woont, begrijp ik het hele probleem niet [kerstscrarch.gif]

Kun je deze dan niet gewoon afsluiten?
https://www.axa.be/ab/NL/particulieren/ ... kheid.aspx

Staat nergens bij dat je ook al je andere verzekeringen daar moet onderbrengen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Franske

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Franske » wo 16 dec 2015 09:05

RE.gif
AXA was mijn eerste keuze, dekken enkel een vakantieverblijf dat men huurt, uitdrukkelijk gevraagd, geen stacaravan !
Ik vang bij elke maastchappij in Belgie Bot.
Dat is gewoon mijn vraag, hoe ander mensen in Belgie dit op lossen.
Laatst gewijzigd door Daphne op zo 20 dec 2015 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Svp NIET onnodig quoten

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

verzekeren stacaravan

Bericht door Daphne » wo 16 dec 2015 09:46

RE.gif

Als je bij de maatschappijen blijft vragen of een BA ook jouw stacaravan dekt, dan vang je inderdaad overal bot. Dat dekt ook geen enkele Nederlandse aansprakelijkheidsverzekering.

Misschien is het goed om eerst te begrijpen wanneer je welke verzekering nodig hebt. Een BA is voor schade die jij aan derden veroorzaakt. Dus niet aan je eigen stacaravan, maar wel de stacaravan van je buren of aan een gehuurde stacaravan. Eigenlijk alles behalve je eigen spullen.

Voor jouw eigen stacaravan zul je dan een opstal- of brandverzekering en/of inboedelverzekering kunnen afsluiten. Mocht de hele camping afbranden, ben je zelf verzekerd voor de schade en hoef je de campingeigenaar niet aansprakelijk te stellen. Dan heb je alles afgedekt en is het probleem opgelost.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Franske

Re: verzekeren stacaravan

Bericht door Franske » za 19 dec 2015 15:40

RE.gif

Ik wil inderdaad enkel een BA verzekering voor schade aan derden.
Mijn eigen verzekering ( AXA) verzekert geen stacaravans, en bij elke andere maatschappij die ik contacteer krijg ik hetzelfde antwoord, eerst overstappen met al mijn andere verzekeringen.( tegen woeker tarieven),( bij Ethias zelfs het drievoud van mijn bestaande woningverzekering) Wel dat weiger ik.

Er is in Belgie geen enkele maatschappij die een BA stacaravan verzekering aanbiedt.
Laatst gewijzigd door Daphne op zo 20 dec 2015 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

verzekeren stacaravan

Bericht door Jan van Vijven » za 19 dec 2015 19:50

Een WA, of bij jullie BA, is niet aan iets verbonden maar persoons verbonden, is dus voor schade aan derde. Als je bijvoorbeeld een voetbal door iemand z'n ruiten schopt.

Bij een auto ligt dit anders omdat deze tegen een ander aan kan rijden, een stacaravan staat vast, een aanhanger is ook automatisch met de trekker BA of WA verzekerd.
Voor je huis heb je toch ook geen BA of WA nodig?

Sluit gewoon een BA verzekering voor je familie af en laat die aan de camping zien!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”