Verven van oud houten caravan

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
Caravanwolf

Verven van oud houten caravan

Bericht door Caravanwolf » wo 22 apr 2015 09:21

Wij hebben een goed onderhouden houten caravan sinds een paar jaar. Hij moet nu echt weer een keer opnieuw in de beits gezet worden. De oude kleur beits vind ik niet mooi , dus wil ik een dekkende nieuwe beits erop. Beits is toch het beste ??
De caravan is ongeveer 3,5 meter breed en 10 meter lang.
Stel dat ik het laat schuren en verven/lakken. Hoelang zal je daar dan mee bezig zijn en als je zoiets zou laten doen hoeveel kost dit dan aan arbeid , dus los van de kosten van de verf?

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Verven van oud houten caravan

Bericht door Knaus440 » wo 22 apr 2015 09:38

Ik kom dit weekend bij onze stacaravan op een park.
Daar wonen enkele timmermannen/schilders die dit soort klussen regelmatig doen.
Zal ze eens vragen wat zij er voor rekenen.
Uiteraard met slagen om de arm, want hoe is de staat van het huidige werk, etc etc.
Laat nog even weten;
is het een houten stacaravan, dus van planken?
Zijn het panelen?
Zit er een geplastificeerde laag op?
Foto misschien?

Je hoort van me.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: Verven van oud houten caravan

Bericht door HarrieK » wo 22 apr 2015 10:19

Je zou dan een dekkende beits van Wijzonol kunnen nemen dit is een kwaliteits merk. Wat betreft het schuren maak van te voren de caravan
goed schoon (ontvetten werkt goed met ammonia maar stinkt, je kan ook heel goed StMarc gebruiken) voor een goede hechting en vergeet vooral de kopse kanten niet, deze goed afborstelen. De arbeidsuren zijn moeilijk in te schatten plaats een paar foto`s dan is het inschatten wat makkelijker.

Caravanwolf

Re: Verven van oud houten caravan

Bericht door Caravanwolf » wo 22 apr 2015 12:43

Ik heb zo even geen foto, maar hij zit nog prima in de beits. Geen rotte stukken. Ben reuze benieuwd wat die schilders zeggen
Hij lijkt erg op deze caravan, moet je wel rechts op de fotos klikken :
http://kamperen.tweedehands.net/stacara ... ravan.html

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Verven van oud houten caravan

Bericht door Knaus440 » wo 22 apr 2015 16:04

Beits of lak?
Glimt de stacaravan of niet?
Heb je geen zin om het zelf te doen?

Een snel telefonisch overleg heeft als resultaat dat wanneer de ondergrond ideaal is, dus niks herstel, of intensief schuren etc,
het met 2 man een paar dagen werk zal zijn.
Ideale wagen en ondergrond, reken snel richting de 2000 a 2500 euro.
En dan is het allemaal goed, en willen ze de wagen eerst zien voor je een echte offerte krijgt uiteraard.
Kan dan meer of minder zijn. Goed schuren kost bv veel tijd, vooral als de basis lastig is.

Welk deel van het land sta je, dan weet ik of uitwisselen van telefoonnummers oid zin heeft.
Ik zie ze dit weekend, bij ons hebben ze een deel van de vloer vervangen. En alle wanden weer strak terug gezet.
Adresje wat ik dus graag doorgeef.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Caravanwolf

Re: Verven van oud houten caravan

Bericht door Caravanwolf » wo 22 apr 2015 22:22

Thankx dat geeft al een richtlijn van hoeveel je ongeveer kwijt zou zijn. Ik zit op de veluwe.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verven van oud houten caravan

Bericht door Micky » do 23 apr 2015 14:12

Ja, dat kost het wel en dan zit er idd weinig tot geen voorwerk aan, kortom dan is het ook makkelijk zelf te doen in een paar dagen, maar als er echt werk aan zit schrik.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Verven van oud houten caravan

Bericht door Knaus440 » do 23 apr 2015 17:36

Ik heb het enkele buren zelf zien doen, inderdaad een kwestie van de mouwen opstropen,
weer-on-line, of buienradar, goed bekijken en plannen.
Hou een groot stuk zeil, en enige balken om dit op het dak vast te kunnen leggen bij regen, klaar.
Dan is het zelf te doen, mits je eigen fysieke conditie dat toelaat natuurlijk!!!

Ik heb vorig jaar ons schuurtje op de camping opnieuw in de beits gezet.
Ook verder geen beschadigde planken, moeilijke kozijnen van deuren of ramen.
Middagje gezellig verven met mijn vrouw samen. Inclusief koffie/fris/zonnetje genieten in de pauzes.
Zeker een kwalitatieve dekkende beits is goed te verwerken.

Maar ja, fysiek moet het kunnen, en je moet er zin in hebben!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”