handleiding TABBERT baronesse 570

Instructieboekje nodig? Reisgenoten gezocht? Plaats hier je oproep.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
michelvb
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 13 feb 2017 09:24

handleiding TABBERT baronesse 570

Bericht door michelvb » ma 13 feb 2017 10:13

Beste kampeerliefhebbers,

Na enige tijd hier niet geweest te zijn zijn we na de aankoop van een tweedehands TABBERT baronesse 570 hier terug met al direct een vraag.
We hebben deze caravan aangekocht via een particulier maar zonder gebruiksaanwijzing. Nu spreekt merendeel voor zich maar toch had ik graag geweten op iemand e handleiding / technische informatie / bedrading ed heeft?
Ik ben bereid er voor te betalen.

We hebben nl geen verlichting binnen maar de stopkontakten werken wel ...

Mvg en dank,
Michel

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: handleiding TABBERT baronesse 570

Bericht door JPGeetje » ma 13 feb 2017 10:33

Een handleiding specifiek voor de Baronesse 570 zal je waarschijnlijk niet vinden.
De handleidingen die de caravanleveranciers meeleveren zijn vaak heel algemeen en stellen niet veel voor.
Van alle technische onderdelen in de caravan wordt weer door de onderscheidende fabrikanten zelf handleidingen meegeleverd waarvan je bij een nieuwe caravan dan ook vaak een heel pakketje meegeleverd krijgt.
Deze handleidingen kun je over het algemeen via internet bij de leveranciers downloaden.
Jouw verlichtingsprobleem!
Werkt die verlichting wel als de caravan achter de auto hangt?
Zo ja, dan zit het probleem waarschijnlijk bij de voeding/omvormer die in de caravan zit.
Deze zorgt ervoor dat onderdelen die zijn gemaakt voor 12v. (voor gebruik achter de auto) ook werken als je op de stroompaal bent aangesloten.
Hij maakt dus van 230v, 12v.
Ook andere stroomverbruikers zoals pompjes en een evt. aanjager op de verwarming werken op 12v.
Is er wel een deel van die 12v. zaken die wél werken als je aan de stroompaal hangt, dan is er waarschijnlijk een zekering kapot in de voeding.
kijk die zaken eerst maar eens na.
O ja, welkom nog op ons forum knipoog.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
michelvb
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 13 feb 2017 09:24

Re: handleiding TABBERT baronesse 570

Bericht door michelvb » ma 13 feb 2017 11:51

Beste Jan, je hebt gelijk. Ik vind wel informatie als ik google op de losse componenten ...
Zal het eens uitmeten met de multimeter de volgende keer. Bedankt voor de tip!
Michel

Gebruikersavatar
michelvb
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 13 feb 2017 09:24

Re: handleiding TABBERT baronesse 570

Bericht door michelvb » ma 13 feb 2017 15:34

Even een fotootje, ook even als test als nieuweling hier....
IMG_20170212_165514444_HDR.jpg
Baronesse 570
Moet wel nog een poetsbeurt hebben want gaat hier vast staan, we reizen er niet mee rond.

Gebruikersavatar
michelvb
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 13 feb 2017 09:24

Re: handleiding TABBERT baronesse 570

Bericht door michelvb » zo 19 feb 2017 09:04

Na een grondige check bleek er een zekering stuk te zijn maar na vervanging sprong die opnieuw en ik merk ook dat er al brandsporen zijn op de electronika.
Ik ga het dus over een andere boeg gooien en een losse aparte 12 voeding installeren, eventueel zelf 2 ( aan die prijs..)
Ik zou deze overwegen: Jiawen AC110V / 220v naar dc 12v 30a 360W

Is dit een goed alternatief?

Plaats reactie

Terug naar “Ik zoek...”