boekje hobby

Instructieboekje nodig? Reisgenoten gezocht? Plaats hier je oproep.
Plaats reactie
keeslaura

boekje hobby

Bericht door keeslaura » za 16 mei 2015 12:10

Hallo, wij hebben net een 2e handscaravan gekocht .een hobby 450ub de luxe maar ik zoek nu een boekje weenie.gif over alle in en outs van de caravan . Een handleiding/gebruiksaanwijzing. scratch.gif Iemand enig idee waar ik dit kan krijgen of heeft iemand een copie ervan . Alvast bedankt

Knaapje
Berichten: 702
Lid geworden op: di 5 jun 2007 19:44

Re: boekje hobby

Bericht door Knaapje » za 16 mei 2015 13:01

Welkom op het forum.
Niet om je gelijk af te z..ken, maar al eens gegoogled.
Afhankelijk van bouwjaar kan je van alles vinden, zoals bijv dit hier:

.http://www.hobby-caravan.de/fileadmin/u ... -nl-12.pdf

Van alle inbouwapparatuur en chassis kan je op de sites van de betreffende fabrikanten heel veel handleidingen vinden.
Bij een nieuwe caravan wordt n.l. niet "un " handleiding geleverd, maar meestal een map met losse boekjes per onderdeel.
Schrik niet als je bijv. van een Al-ko chassis zomaar 5 a 6 boekjes krijgt, van de koppeling, as, kopstuk van het chassis en over het chassis en misschien zelfs van het neuswiel en het koppelingslot.
Google ze, en als je daarna nog vragen heb stel ze gerust hier op het forum.

keeslaura

Re: boekje hobby

Bericht door keeslaura » ma 25 mei 2015 08:55

Hoi. Ik had idd al gezocht n op google en ook info gevonden maar ik had t idee dat er ook een boekje zou bestaan. En niet dus ,dus pluk ik alles van internet . Maar in elk geval bedankt voor t mee denken.

Gr laura

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18925
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: boekje hobby

Bericht door Hobby Linka » ma 25 mei 2015 09:08

RE.gif

De link van knaapje geeft aan waar je de gebruikshandleiding kan vinden en downloaden. Als je hier klikt hoef je enkel nog maarhet jaartal aan te klikken en je hebt je gebruikshandleiding digitaal (pdf).

Gewoon op je laptop of tablet in een mapje plaatsen en je hebt de gebruikshandleiding altijd bij je. Ik heb op deze manier alle handleidingen via google opgezocht en digitaal opgeslagen. Scheeld echt ruim 5 kilo aan papier wat je niet meer mee hoeft te slepen.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

mischa72
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 17 dec 2014 22:31
Locatie: Munstergeleen

Re: boekje hobby

Bericht door mischa72 » za 13 jun 2015 18:26

Ja, en mocht je een caravan gekocht hebben die niet in het lijstje staat (ouder dan 2006), want je hebt het jaartal er niet eens bij staan, kun je ook een mailtje naar Hobby sturen. Ik kreeg een folder en prijslijst van onze 495 UF de luxe toegestuurd (digitaal), waar ik al veel aan heb gehad :lol:

Groeten,
Mischa
Happy is the man who has never faced what he is truly capable off.

Plaats reactie

Terug naar “Ik zoek...”