Caralevel automatisch waterpas zetten

Hier gaat het om nieuws, noviteiten en de laatste ontwikkelingen in caravanland.
Plaats reactie
Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door Ralf » do 10 sep 2009 21:03

Voor de zeer luie en behoeftige mensen onder ons
Een systeem wat de caravan waterpas zet de poten uitdraaid op basis van de orginele uitdraaisteunen.
http://www.caralevel.nl
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door FWalraven » do 10 sep 2009 21:35

Wat komt er als extra gewicht bij?

heuvelman60

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door heuvelman60 » do 10 sep 2009 21:38

Ik kan alleen niet vinden wat het systeem dan gebruikt om de boel waterpas te zetten..?
Ik denk namelijk te begrijpen uit deze tekst: "Het caralevel systeem is een geavanceerd computergestuurd 12 volt systeem,welke de vier orginele uitdraaisteunen laat zakken d.m.v het om draaien van de sleutel waarbij het tevens de caravan waterpas zet ." dat het hiervoor de steunen gebruikt en dat schijnt eigenlijk niet te kunnen???

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door Ralf » do 10 sep 2009 21:58

met de steunen kan je ca 600kg per stuk dragen . Tevens kan je met de steunen je caravan wel liften je moet er alleen niet in gaan lopen
als je dit met de hand doet dan draai je eerst de poten uit 1 voor 1 waarna je gaat aandraaien . Als je rechts achter omhoogdraait moet links voor ingdraaid word anders word de druk te hoog en gaat de caravan schranken dit is niet goed . Tevens tilt het systeem altijd met 2poten tegelijk en trekt op dat moment de ander poten in .Waardoor alles altijdvrij kan kantelen dit kan je alleen niet doen daar heb je een paar handen tekort voor.Daarna draai je evt een bokje onder het chassis zodat je kan lopen in de caravan en je bent klaar .
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Hobby Max

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door Hobby Max » do 10 sep 2009 22:01

Kennissen gebruiken al jaren Level & Lock Plus http://www.brugginkcampers.nl/accesoire ... ysteem.pdf
Ze hebben dit zelfs over laten zetten van de oude op de nieuwe caravan.
Zo kun je als je reuma hebt, toch nog langer van je caravan genieten.

Vliedje

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door Vliedje » do 10 sep 2009 22:01

:) :) De website geeft per definitie veel te weinig info en er wordt idd niet duidelijk hoe het systeem dan precies werkt. Als het via de uitdraaisteunen werkt, kan je er beter met een grote boog omheen gaan en het ouderwets met de hand doen. (banaan, krik, leveler o.i.d.) Om zekerheid te krijgen heb ik er maar een mailtje naar de leverancier aan gewaagd. Benieuwd wat het antwoord zal zijn. (overigens zou een demonstratievideo e.e.a. behoorlijk kunnen verduidelijken.)

PKing

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door PKing » do 10 sep 2009 22:32

Indien de caravan meer dan 2 cm scheefstand heeft moet je hem eerst met een leveler binnen de marge brengen:-)

Nou dan kun je die laatste 2 cm ook wel met de leveler doen lijkt me.

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door Ralf » do 10 sep 2009 22:53

dan nog moet je alle poten uitdraaien .
Een ieder die gezond is zal dit niks vinden kost alleen weer geld .
Maar stel je eens voor dat je zou moeten stoppen omdat je reuma hebt en de poten niet meer kan uitdraaien.
Leveler der onder met de mover ongeveer waterpas rijden .Sleutel omdraaien en de rest gebeurt vanzelf.

Dus bij beoordeling en mening van dit soort systeemen ook de kant bekijken van iemand die op deze manier nog een paar jaar kan blijven kamperen.
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Vliedje

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door Vliedje » vr 11 sep 2009 01:33

:) :) De leverancier van dit systeem reageerde erg snel. Zie hieronder zijn reactie.

Goedenavond
Het systeem werkt inderdaad met de uitdraaisteunen.En zal zich optillen
binnen de toegestaane marge's Staat de caravan te scheef blijft een leveler
raadzaam . Juist in combinatie met een mover welke deze groep vaak al heeft
is het een handig systeem en hoeft de caravan niet precies waterpas te staan
voordat de poten worden uitgedraaid.

Het waterpas zetten vlak bij de as is een veiligheid omdat niemand het in
zijn eentje het voorelkaar krijgt om de caravan met 2 uitdraaisteunen
tegelijkerijd over zijn lengte of breedte as kan laten kantelen. Als men dit
zou doen per poot zou doen dan gaat dit niet goed .En zet men verkeerde
krachten op de caravan

Het systeem is al eens in Nederland geweest ca 15 jaar geleden en bestaat al
20 jaar in Engeland op deze manier het is dus niet nieuw ook de claims van
alle kapotte caravans blijven uit .waar de tijd toen nog niet rijp voor was
Nu is er steeds meer vraag naar door de vergrijzing. Als men gezond is van
lijf en ledenen dan zal men het niet zo snel aanschaffen is ook niet nodig
maar de mensen met een handicap of rugklachten die zouden moeten stoppen met
kamperen kunnen op deze manier nog een paar jaar doorgaan

Dus uw sugestie om er met een groote boog omheen is wat voorbarig .
Toch vind ik uw reactie prettig hierdoor kan ik de dingen die ik als
vanzelfsprekend vind proberen aan te passen in iets wat anderen begrijpen
Ook de video zal binnen kort komenm vr gr

Of dit inderdaad binnen de marges is kan ik niet beoordelen, maar mijn voorkeur zou toch uitgaan naar andere rugsparende systemen zoals de level & lock. Overigens is het zelfs voor een rugpatiënt als ik tot nog toe geen enkel probleem gebleken om de caravan waterpas te krijgen. Het systeem met de schaarkrik op 12 volt, werkt ook uitstekend, is aanzienlijk voordeliger, en brengt nauwelijks extra gewicht met zich mee.

Patrick

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door Patrick » vr 11 sep 2009 08:39

Wij hebben er één van een ander merk, niettegenstaande wij nog alles perfect met de hand zouden kunnen doen.
Eerst met de mover op zijn plaats en dan knopje van het levelsysteem indrukken "AUTO" en klaar is K... :wink: nietwaar Walter (Signmaker)? :lol:
Staat pas en stevig vast, geen gewaggel meer als je erin rondloopt. Kost wel wat geld, maar ik had het er wel voor over.
Bij een volgende aankoop komt hij er zeker terug onder.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door graaf » vr 11 sep 2009 10:00

@ Vliedje en Ralf

Ik denk dat je met dit systeem : "Een poot uitgedraaid wordt".

Rechtzetten via de uitdraaisteunen......................Pfffff

Graaf

PS. In Zuid-Frankrijk stonden wij 3 jaar geleden naast een man uit Maasstricht die het "Level & Lock" systeem zelf nagebouwd had met hydraulische componenten aan een electronisch waterpas. Uiteraard demonstratie gehad; werkte perfect!
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

JohnDoe

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door JohnDoe » vr 11 sep 2009 10:04

Patrick schreef:Wij hebben er één van een ander merk, niettegenstaande wij nog alles perfect met de hand zouden kunnen doen.
Eerst met de mover op zijn plaats en dan knopje van het levelsysteem indrukken "AUTO" en klaar is K... :wink: nietwaar Walter (Signmaker)? :lol:
Staat pas en stevig vast, geen gewaggel meer als je erin rondloopt. Kost wel wat geld, maar ik had het er wel voor over.
Bij een volgende aankoop komt hij er zeker terug onder.
Inderdaad Patrick, ik wil nooit geen andere meer blij.gif, die pakt hem tenminste ook nog bij de as op

Peter1379
Berichten: 616
Lid geworden op: di 29 mei 2007 15:17
Locatie: Duiven

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door Peter1379 » vr 11 sep 2009 10:33

Ik gebruik maar gewoon de meest geavanceerde computer die er bestaat en houd die € 1500, - gewoon in de zak.
Maar wellicht als het allemaal niet zo makkelijk meer gaat en men toch wil blijven kamperen, ooit.
Fendt Topas 560 TG, Mercedes Benz E-klasse Estate 280 CDI Avantgarde Special Edition

Gebruikersavatar
Bert64
Berichten: 252
Lid geworden op: wo 6 jul 2005 19:45
Locatie: Overijssel

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door Bert64 » vr 11 sep 2009 10:49

Wat te denken van een accuboormachine? Werkt perfect :wink:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bert64 op vr 11 sep 2009 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert
BMW X1 sDrive 20i High Executive, VDL Nedcar Edition
Hymer Eriba Nova 495 Luxus Line

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door DVDGuy » vr 11 sep 2009 13:21

Welke boormachine gebruik je dan; die van mij kan niet waterpas stellen :wink:
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

Gebruikersavatar
Bert64
Berichten: 252
Lid geworden op: wo 6 jul 2005 19:45
Locatie: Overijssel

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door Bert64 » vr 11 sep 2009 13:37

SORRY: stom.gif

Afbeelding + Afbeelding

:lol: blij.gif haphop.gif
Bert
BMW X1 sDrive 20i High Executive, VDL Nedcar Edition
Hymer Eriba Nova 495 Luxus Line

heuvelman60

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door heuvelman60 » za 12 sep 2009 04:29

Ralf schreef:met de steunen kan je ca 600kg per stuk dragen . Tevens kan je met de steunen je caravan wel liften je moet er alleen niet in gaan lopen
als je dit met de hand doet dan draai je eerst de poten uit 1 voor 1 waarna je gaat aandraaien . Als je rechts achter omhoogdraait moet links voor ingdraaid word anders word de druk te hoog en gaat de caravan schranken dit is niet goed . Tevens tilt het systeem altijd met 2poten tegelijk en trekt op dat moment de ander poten in .Waardoor alles altijdvrij kan kantelen dit kan je alleen niet doen daar heb je een paar handen tekort voor.Daarna draai je evt een bokje onder het chassis zodat je kan lopen in de caravan en je bent klaar .
En als dan de hele rechter- of linkerzijde omhoog moet? In de lengte waterpasstellen doe ik namelijk zelf ruim binnen de 150 seconden met het neuswiel. Maar voor de breedte heb ik een leveller en dat is idd meer werk, en niet geschikt voor de steunen. Anders had Al-Ko zich de moeite kunnen besparen van de krik en de daarbij behorende steunen denk ik zo, of is dat ook al een verkooptruuk?
Oh, Bert ook jij stelt dus waterpas mbv de steunen scratch.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door Ab » za 12 sep 2009 14:31

gallery/image_page.php?album_id=32&image_id=26

Toch eerst maar effe zoiets zeker ? :wink:

Mijn broer heeft reuma. Die zet de caravan ook volledig automatisch waterpas. Er is dus zeker een markt voor.
Maar omdat ie soms (en hij weet van tevoren nooit wanneer) zijn handen bijna niet kan gebruiken, heeft ie het andere systeem met 2 cylinders bij de as er op laten zetten.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

JohnDoe

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door JohnDoe » za 12 sep 2009 16:06

Ik heb geen reuma, ben wel maagpatient, daardoor kan ik niet zonder er later last van te hebben bukken en mezelf inspannen, daarbij komt ook dat zodra ik vacantie heb last krijg van lammerietus :wink:
De oplossing heb ik gevonden in de kwikee level en lock +, idd het kost een paar centen, maar wat is nou € 2000.00 op een caravan van € 25000.00 en dat over een tijdperiode van tien jaar (hoopt mijn vrouw :roll: ) en nooit geen maagpijn op vacantie (tenminste niet hiervan :D )

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door Leentje » za 12 sep 2009 16:42

Gave foto Ab! Laat ik morgen an mijn zoon zien, mag zo op mijn wensen lijstje.

Discussie volg ik met grote belangstelling, ook hier reuma bij mijn man en nooit bekend wanneer hij wel/niet vooruit kan.

De accuboormachine ging dit jaar voor het eerst mee, maar ik schaamde mijn ogen uit mijn hoofd bij het gebruik ervan. Wat een herrie maakt dat ding. En het staat zo als niet-kamperen. Bij vertrek om 05.00 uur dacht ik de hele straat te wekken. Daarna om de beurt pootjes uitgedraaid, ieder twee ;-) Daarbij voel ik me bekeken met de accuboormachine. We hebben dus ook tussen de oren nog een weg te gaan voor reuma en hulpmiddelen geaccepteerd zijn......
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

heuvelman60

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door heuvelman60 » zo 13 sep 2009 04:02

Vind het wel geweldig dat "kamperen" nu ook bereikbaar wordt/blijft voor als het lichamelijk allemaal wat minder gaat.
Zelf mankeer ik gelukkig (nog) niets (tenminste, volgens mijzelf) en gebruik die ene MK die ik heb voor het een en ander.

Gebruikersavatar
Bert64
Berichten: 252
Lid geworden op: wo 6 jul 2005 19:45
Locatie: Overijssel

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door Bert64 » ma 14 sep 2009 14:22

heuvelman60 schreef:Oh, Bert ook jij stelt dus waterpas mbv de steunen scratch.gif
Nee, dat lijkt me niet zo goed voor de caravan :?
Ik gebruik Levelers van Fiamma en/of een ouderwetse schep om de caravan recht te zetten en aangezien ik geen timmermansogen heb, het waterpas om het te controleren. (meten is weten)
De accuboormachine gebruik om m'n rug te sparen (die had helaas een korte houdbaarheid... :cry: )

Leentje schreef:De accuboormachine ging dit jaar voor het eerst mee, maar ik schaamde mijn ogen uit mijn hoofd bij het gebruik ervan. Wat een herrie maakt dat ding. En het staat zo als niet-kamperen. Bij vertrek om 05.00 uur dacht ik de hele straat te wekken. Daarna om de beurt pootjes uitgedraaid, ieder twee ;-) Daarbij voel ik me bekeken met de accuboormachine.
Als ik de caravan gebruik heb ik vakantie en dan sta ik dus niet zo vroeg op :wink: Bovendien heb ik de slinger ook altijd bij me (stel je voor dat de accu leeg is). Ook maakt mijn accouboormachine van 14,4 volt weinig geluid (hoe sterker, hoe minder lawaai).
Bert
BMW X1 sDrive 20i High Executive, VDL Nedcar Edition
Hymer Eriba Nova 495 Luxus Line

Charles Ronson

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door Charles Ronson » di 22 sep 2009 21:46

pfff jongens, ze spreken over twee cm scheefstand. Volgens mij staan er dan geen drie caravans op de wereld waterpas. (wel zo goed als ...) Al ooit waterpassen vergeleken? Klopt ook maar voor 99 procent hoor.

JohnDoe

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door JohnDoe » wo 23 sep 2009 07:25

Je hoeft geen waterpas te vergelijken, je kunt je eigen waterpas in enkele seconden gewoon controleren of deze nog goed is of dat hij een dreun heeft opgelopen

mafdaf

Re: Caralevel automatisch waterpas zetten

Bericht door mafdaf » wo 23 sep 2009 09:27

Waterpas is simpel. Als je iets waterpas gesteld hebt en je draait de waterpas 180° en hij geeft dan nog hetzelfde aan dan is hij goed.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw in caravanland”