2018 Hobby met hefbed

Hier gaat het om nieuws, noviteiten en de laatste ontwikkelingen in caravanland.
Plaats reactie
tomski
Berichten: 80
Lid geworden op: do 21 apr 2016 11:32

2018 Hobby met hefbed

Bericht door tomski » do 13 jul 2017 11:21

Hobby wordt 50 en viert dat met een aantal, meer dan, volgepakte modellen. Het echte nieuws dat we in Fockbeck ophaalden was echter Hobby’s eerste caravan met hefbed. De uit de kluiten gewassen Hobby De Luxe 515 UHK bergt in totaal wel 8 slaapplaatsen. Meer dan genoeg ruimte voor twee gezinnen met kinderen. Of oma en opa een weekeindje mee.


Hobby De Luxe 515 UHK vol slaapplaatsen
Een grote rondzit die is om te bouwen naar een tweepersoonsbed, een kleine treinzit die je kunt ombouwen tot twee slaapplaatsen voorin. Er tegenover het stapelbed en als kers op de slaapplaatsentaart een hefbed boven de rondzit. Tel je even mee?

De ‘De Luxe’ serie is sowieso op gezinnen gericht en de Hobby De Luxe 5151 UHK spant de kroon als het gaat om aantal slaapplaatsen. De caravan is daarbij niet breder dan 2.30 meter. In het interieur het nieuwe meubeldecor in de kleuren “Olmo Pavarotti/Beige” met bekledingskleur “Patch”.

Van huis uit zijn Hobby caravans compleet uitgerust. de “De Luxe” serie is daarop geen uitzondering. Je vindt er ondermeer een grote 150 liter slimline koelkast en een keuken met voldoende ruimte om die 8 personen van een maaltijd te voorzien.

Afbeelding

Afbeelding

tomski
Berichten: 80
Lid geworden op: do 21 apr 2016 11:32

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door tomski » do 13 jul 2017 11:26

Afbeelding

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door p_vingerhoets » do 13 jul 2017 11:34

Yes, daar zit iedereen op te wachten een caravan voor min 8 personen slaapplek en een keukenblok voor eeen 2 persoons caravan.

Er zullen echt wel klanten zijn die dit willen maar toch ik heb het idee dat het er niet veel zullen zijn.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Weinsberg
Berichten: 525
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door Weinsberg » do 13 jul 2017 11:39

Geweldige caravan, zou hem zo willen omruilen met wat we nu hebben! Een vast bed is makkelijk, maar neemt overdag veel plek in welke nu gebruikt kan worden voor mooie rondzit als je hefbed er boven hebt. Ook de indeling van stapelbed met zit ernaast is perfect!

tomski
Berichten: 80
Lid geworden op: do 21 apr 2016 11:32

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door tomski » do 13 jul 2017 11:39

ik zou het wel willen :oops:

grote speel/slaaphoek voor de kindjes, geen ombouw van het bed voor papa en mama 's avonds. En indien gewenst kan er nog familie mee op een tripje...

en dat alles in een vrij complete en goed smoelende caravan voor wat ik hoor een competitieve prijs.
Als ik moet kiezen tussen dit of de Burstner met 7 slaapplaatsen, dan weet ik het wel.

JaapB

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door JaapB » do 13 jul 2017 12:02

Zo'n hefbed zit al jaren in de campers, ook in die van Hobby.
Net als (zoals eerder gezegd werd) dat kleine keukenblad waar je nog geen tomaat kan snijden,
ook dat komt uit de camperwereld.
Ik mag aannemen dat ze bij Hobby daar marktonderzoek naar gedaan hebben,
dus zal er wel vraag naar zijn.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door PD » do 13 jul 2017 12:19

Die kleine keukenbladen blijken inderdaad geen obstakel....... Heel veel caravans hebben maar zo'n beperkt keukenblad; Dethleffs heeft het zelfs in zijn 760 DR en Fendt in de 650 TF Brillant, dus dat zal wel geaccepteerd zijn :( Voor ons is zo'n klein keukenblad wel een struikelblok; waar laten we de Nespresso, melkopschuimer en waterkoker ?

Ik denk dat deze nieuwe Hobby vooral praktisch is voor gezinnen met 3 a 4 kinderen waardoor max. 6 slaapplaatsen gebruikt zullen worden; dan kun je ofwel de treinzit ofwel de rondzit intact laten voor dagelijks gebruik thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door Chris » do 13 jul 2017 12:56

En dan nog eens...
Heb je wel eens een hele vakantie op de tafel geslapen?
Nou.. ik wel, een paar jaar in onze vorige hut, een 420KB.
Een van de belangrijkste redenen dat het onze vorige is geworden.
Beter matras en opdekmatras nog geprobeerd..het sliep alsof je op een plank lag....gek he.
Prima voor jongelui, maar niet meer voor mij dus.
Dus...leuk maar de bruikbaarheid.... scratch.gif
Ooo ik snap het al, het tafelbed is voor opa en oma, zijn ze snel weer weg..
Het idee alleen al, Pa en ma, 4 kids en opa en oma in de hut...
Lekker fris s'morgens,,, na een lekkere maaltijd gisteren awhoea.gif awhoea.gif
Wat gezellie mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif
De grote keuken is al besproken...

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door p_vingerhoets » do 13 jul 2017 14:21

Het hefbed an sich is geen slecht idee zo boven de zithoek als ze dan aan de andere kant van de caravan dan eens een grotere keuken plaatsen en een grotere natte ruimte blijft er ook plek over voor een koelkast e.d.

inderdaad hebben wij aan 1 bed al voldoende als die maar groot is. Kamperen met meerderen kan maar dan regelen ze zelf maar een slaapplek buiten of zo.. schoonouders hebben een camper dus die zijn al voorzien mijn ouders zie ik niet op een camping komen.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door dieseltijger » do 13 jul 2017 14:51

Prachtig concept dat hefbed!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Ferdi

2018 Hobby met hefbed

Bericht door Ferdi » do 13 jul 2017 16:32

Leuk een hefbed, geeft veel ruimte, Burstner heeft ze al wat jaren in het programma.
Nadeel is dat de caravan wel een stuk zwaarder is door de versterkte constructie die nodig is in met name de wanden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door PD » do 13 jul 2017 18:27

RE.gif
Gewicht valt mij reuze mee, 1.600 kg voor een wagen van 7,53 m lang thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door dieseltijger » do 13 jul 2017 19:17

Hoe is het hefbed opgehangen? Hoe bedien je het?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Ferdi

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door Ferdi » do 13 jul 2017 20:03

PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Gewicht valt mij reuze mee, 1.600 kg voor een wagen van 7,53 m lang thumbup.gif
scheelt toch 100 kg met een vergelijkbare lengte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door BertJan » do 13 jul 2017 20:36

maximaal toelaatbaar gewicht zegt niets, leeg gewicht is interessant om te vergelijken, de meeste hobbys met een standaard as hebben veel te weinig laadvermogen.

JaapB

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door JaapB » do 13 jul 2017 21:15

dieseltijger schreef:Hoe is het hefbed opgehangen? Hoe bedien je het?
Zo te zien op de foto wordt het handmatig bediend.
Ik schat dat het aantal bij campers 50-50 is, electrisch of handbediend.
En electrisch gebeurd over het algemeen met een sleutelschakelaartje (kinderbeveiliging)

dreamfox
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 13 feb 2015 13:23

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door dreamfox » za 15 jul 2017 13:47

hebben nu al 3 jaar de burstner Averso 510tk plus met hefbed dus.
Is gewoon perfect en zou zeker niet meer zonder willen als je dit vergelijkt met een tafel ombouwen om te gaan slapen.
Je kan gewoon lekker aan tafel blijven en alles laten staan om dan het bed naar beneden te klappen. Dit gebeurd overigens manueel met zware tegenveren om het zo licht mogelijk te maken. Bij ons blijven gewoon de lakens/donsdekbed liggen behalve de kussens als we het naar boven dicht klappen.
Door gebruik van dit systeem vergroot je je caravan virtueel met meter lengte. Ook hebben we nog een 2de tafel treinzit die ideaal is voor de kindjes...

Kwa gewicht weet ik niet of dit hefbed zoveel scheelt. Wij hebben in ieder geval toch al de verzwaarde caravan assen genomen met 1800kg max gewicht wat ok is...

Met dit bed systeem stop je gewoon wanneer je wilt in frankrijk op weg naar spanje en kan je binnen de minuut je bedje in.
We hebben overigens ook de tafel verstevigd zodat deze ook gewoon blijft staan tijdens transport. Na de eerste 4.000 km heen en terug naar spanje terug komend in belgie, was de tafel bij de laatste 10 km door het slechte wegdek losgebroken...Belgische wegen zijn een ramp!

Gebruikersavatar
mienventie
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 27 jun 2016 10:45

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door mienventie » za 15 jul 2017 16:10

RE.gif misschien scratch.gif het bed op de laagste stand als je rijdt.
Bij ons thuis heeft mijn man de broek aan maar ik bepaal welke

tomski
Berichten: 80
Lid geworden op: do 21 apr 2016 11:32

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door tomski » zo 27 aug 2017 18:22

Vandaag het ding gaan checken in Düsseldorf. Rijtje schuiven om binnen in de caravan te gaan, wat een massa volk bij hobby :o

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door Kingpin1966 » zo 27 aug 2017 18:35

Hier het plaatje bij het praatje:

Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door Conradi » zo 27 aug 2017 19:07

Bürstner heeft al heel lang een serie caravans met zo'n hefbed, nu is dat de Averso Plus.

De oplossing oogt leuk maar heeft een berg practische bezwaren:
- Extra gewicht achter tegen het plafond;
- Bed moet worden afgehaald voordat het naar boven kan, en dus steeds weer opgemaakt worden;
- Bed is alleen via een los trapje te bereiken;
- Geen daklicht achter, alleen als het bed naar beneden is;
- Kleine bovenkastjes.

Afbeelding
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door Kingpin1966 » zo 27 aug 2017 19:11

RE.gif
Bovenkastjes lijken bij deze Hobby ook niet denderend groot te zijn.
En hoeveel ruimte zit er tussen de omgebouwde rondzit en de onderkant van het neergelaten hefbed?
Denk niet dat je last van een zwakke blaas moet hebben als je op de rondzit ligt.
Of misschien een helm opzetten? mrgreen.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door Ab » zo 27 aug 2017 23:22

Er komt nog wel een keer een echt goede oplossing.
Eigenlijk is het bed in een caravan of camper een ruimteverslinder van jewelste.
Je bent maar zo ruim 2 meter kwijt waar je alleen in de nacht iets aan hebt.
Het zou handig zijn als het complete bed met een druk op de knop weggetoverd werd.
Afgelopen vakantie hebben we daar bij Hymer een perfecte oplossing van gezien.
Weliswaar in een camper..maar ook in een caravan zou het goed kunnen.
En dan net als bij Hymer niet om veel meer slaapplaatsen te maken, maar gewoon gericht op 2 personen.
Je hebt wel een verhoging in het dak nodig in een caravan vind ik, om toch overal stahoogte over te houden.
Denk je eens in hoeveel ruimte je zou hebben in een caravan van 5 meter opbouw op deze manier..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7067
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door karelV » ma 28 aug 2017 00:23

RE.gif

Is idd een ruimte verslindend geheel een bed dat je alleen maar s' nachts nodig hebt maar als ik iedere keer weer in de hut stap en ik zie dan de bedden zo opgemaakt leggen dan vind ik het toch ook wel weer iets hebben van gezelligheid zeker toen we nog een caravan (de 2e) hadden met een queensbed, dat kwam helemaal prachtig over vond ik.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: 2018 Hobby met hefbed

Bericht door VIP » ma 28 aug 2017 08:22

Ab schreef:En dan net als bij Hymer niet om veel meer slaapplaatsen te maken, maar gewoon gericht op 2 personen.
Je hebt wel een verhoging in het dak nodig in een caravan vind ik, om toch overal stahoogte over te houden.
Denk je eens in hoeveel ruimte je zou hebben in een caravan van 5 meter opbouw op deze manier..
En dat ontwerp wat je omschrijft had JUMATT al in 1980. Hefbed achterin zoals bij Burstner en Hobby en een verhoogd dak. Bed was voorzien van veren in de wanden zodat je met weinig kracht het bed kon heffen en laten zakken.

Als het niet gebruikt werd zat het bed in het verhoogde dak.

Maar het rijden met deze caravan was een ramp, in 2013 heb ik het prototype van deze caravan in mijn verzameling gehad , maar door het verhoogde dak was het als het ware een grote spoiler die tijdens het rijden de caravan achterop naar beneden duwde, de rijeigenschappen waren verre van goed.

Dat zelfde verhoogde dak heb ik ook op 2 verschillende tandemassers gehad, hier had je dus ook dat enorme spoiler effect, echter minder problematisch dan bij de enkeleasser zo goed als zeker door de tandemas.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Porsche + Tabbert

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw in caravanland”