nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
Kijk naast de E-brake ook eens naar de " smart trailer "
Volgens een van de uitvinders is het de bedoeling dat er per jaar vier nieuwe modulen uitkomen.
Nu dus leveling en bandendruk,straks kogeldruk en hopelijk een camera systeem voor achterop.
Volgens een van de uitvinders is het de bedoeling dat er per jaar vier nieuwe modulen uitkomen.
Nu dus leveling en bandendruk,straks kogeldruk en hopelijk een camera systeem voor achterop.
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
Ik heb een smart trailer besteld. Levering Maart a.s.
Bestelling bestaat uit de basis kast en de leveler, lijkt mij wel handig. Ja en ik weet dat dit ook anders kan maar dat heeft niet mijn voorkeur.
Zeer benieuwd welke ontwikkelingen er nog meer aangaan komen.
Bestelling bestaat uit de basis kast en de leveler, lijkt mij wel handig. Ja en ik weet dat dit ook anders kan maar dat heeft niet mijn voorkeur.
Zeer benieuwd welke ontwikkelingen er nog meer aangaan komen.
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
RE.gif
Als ik google op smart trailer dan zie ik een smart, op een trailer
Kan je een link plaatsen van de fabrikant?
Als ik google op smart trailer dan zie ik een smart, op een trailer
Kan je een link plaatsen van de fabrikant?
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
RE.gif
In het eerste bericht van dit topic staat een link, klik daar maar eens op.
In het eerste bericht van dit topic staat een link, klik daar maar eens op.
Hobby 460 Ufe, Fiamma omnistore, Dorema panoramaluifel met voorwanden, Subaru Legacy 2.0 CVT met G3.
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
Het lijkt me ook wel wat maar kan nergens de prijzen vinden?workel schreef:Ik heb een smart trailer besteld. Levering Maart a.s.
Bestelling bestaat uit de basis kast en de leveler, lijkt mij wel handig. Ja en ik weet dat dit ook anders kan maar dat heeft niet mijn voorkeur.
Zeer benieuwd welke ontwikkelingen er nog meer aangaan komen.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18944
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
RE.gif
Ze staan met een stand op de Caravana. Nu verwacht ik zo dat jij daar niet naar toe zal gaan. Ik neem wel info voor je mee en mail je het wel.
Ze staan met een stand op de Caravana. Nu verwacht ik zo dat jij daar niet naar toe zal gaan. Ik neem wel info voor je mee en mail je het wel.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
RE.gif
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
Zie dat het niet meer op de site staat. Als ik het goed heb kregen de eerste 250 kopers korting.witjesm schreef:Het lijkt me ook wel wat maar kan nergens de prijzen vinden?workel schreef:Ik heb een smart trailer besteld. Levering Maart a.s.
Bestelling bestaat uit de basis kast en de leveler, lijkt mij wel handig. Ja en ik weet dat dit ook anders kan maar dat heeft niet mijn voorkeur.
Zeer benieuwd welke ontwikkelingen er nog meer aangaan komen.
E-connect is de kast en E-leveler samen € 149,95 dat is incl. korting van € 29,95.
Wellicht slim om ze een mail te sturen en de vraag stellen of je nog gebruik kunt maken van het introductie aanbod.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16297
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
Lijkt me ook wel wat, hoe worden die accu's opgeladen?
Ze schrijven dat je energie spaart maar als die zelfde motoren als dynamo dienen kost dat toch ook energie door de weerstand?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ze schrijven dat je energie spaart maar als die zelfde motoren als dynamo dienen kost dat toch ook energie door de weerstand?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
RE.gif
En waat denk je ervan als die motoren dat doen tijdens het remmen. Dat is doorgaans de wijze waarop dit soort installaties werken.
Dus remenergie omzetten in stroom
En waat denk je ervan als die motoren dat doen tijdens het remmen. Dat is doorgaans de wijze waarop dit soort installaties werken.
Dus remenergie omzetten in stroom
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16297
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
Klopt, maar ze beweren dat deze dingen ook helpen met optrekken, ik neem aan dat dit meer energie kost dan dat eventjes remmen opbrengt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
RE.gif
wellicht omdat het remmen veel harder gaat dan het optrekken, ik heb een G kracht meter in mijn auto, bij vol optrekken zie ik lagere G krachten dan bij normaal remmen... maar goed ik ben geen specialist
wellicht omdat het remmen veel harder gaat dan het optrekken, ik heb een G kracht meter in mijn auto, bij vol optrekken zie ik lagere G krachten dan bij normaal remmen... maar goed ik ben geen specialist
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
Ik weet niet wie je met "ze" bedoelt, maar als je dit artikeltje van E-Trailer leest, zul je zien dat bij het normaal optrekken geen assistentie wordt verleend.Jan van Vijven schreef:Klopt, maar ze beweren dat deze dingen ook helpen met optrekken, ik neem aan dat dit meer energie kost dan dat eventjes remmen opbrengt.
Hulp is er bij het bestijgen van een helling en tijdens de afdaling wordt dan weer energie opgewekt in de accu''s.
Tevens heeft het systeem een soort ATC in zich en kan de opgeslagen energie ook worden aangewend voor het huishouden.
En dan natuurlijk nog de moverfunktie. En dat alles heeft een gewicht van 60kg. Ongeveer hetzelfde als een mover met loodaccu.
Ik denk dat vooralsnog de prijs van dat alles het grootste struikelblok wordt, en misschien de keuring bij de RDW.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16297
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
Die "ze" zijn de E mannen zelf.
Er zijn al zoveel artikelen over geschreven dat ik niet met zekerheid kan zeggen welk en waar.
Onder tussen zijn "ze" al een jaartje of wat bezig en het zou best kunnen dat er wat veranderd is in hun zienswijze.
Op zich ben ik zeer geïnteresseerd in deze ontwikkeling maar heb toch nog enige vraagtekens bij de energie huishouding.
De prijs....op zich valt me dat niet tegen, twee maal een Mammoet....
Maar daar heb je dan ook veel meer techniek voor terug.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Er zijn al zoveel artikelen over geschreven dat ik niet met zekerheid kan zeggen welk en waar.
Onder tussen zijn "ze" al een jaartje of wat bezig en het zou best kunnen dat er wat veranderd is in hun zienswijze.
Op zich ben ik zeer geïnteresseerd in deze ontwikkeling maar heb toch nog enige vraagtekens bij de energie huishouding.
De prijs....op zich valt me dat niet tegen, twee maal een Mammoet....
Maar daar heb je dan ook veel meer techniek voor terug.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
-
- Berichten: 589
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
Sommige technische nieuwigheden dringen door, oa omdat de prijzen op de duur genoeg zakken.
Andere nieuwigheden niet.
Ik vind dat interessant om dat allemaal te volgen.
Je mag daarbij gerust wat dromen.
Stel dat zo'n mover-geval de auto ondersteunt met een heel klein zetje, enkel tussen de 0.5 en de 5 km per uur bij het vertrekken. Hoeveel zou dat niet schelen voor de koppeling. Of het aanzetten bij een bergop.
Je mag ook omgekeerd dromen. Misschien zijn caravans achter een auto binnen tien jaar volledig aan het uitsterven. En is kamperen zonder tent volledig vervangen door sta-caravans op campings. Omwille van het feit dat elektrische auto's met hun gewicht aan batterijen amper nog gewicht kunnen trekken.
Andere nieuwigheden niet.
Ik vind dat interessant om dat allemaal te volgen.
Je mag daarbij gerust wat dromen.
Stel dat zo'n mover-geval de auto ondersteunt met een heel klein zetje, enkel tussen de 0.5 en de 5 km per uur bij het vertrekken. Hoeveel zou dat niet schelen voor de koppeling. Of het aanzetten bij een bergop.
Je mag ook omgekeerd dromen. Misschien zijn caravans achter een auto binnen tien jaar volledig aan het uitsterven. En is kamperen zonder tent volledig vervangen door sta-caravans op campings. Omwille van het feit dat elektrische auto's met hun gewicht aan batterijen amper nog gewicht kunnen trekken.
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
RE.gif
Electrische auto's zijn in principe ideale trekpaarden. Van 0 tot vol aan het zelfde gigantische koppel.
Wat wil een caravanner nog meer.
Het grootste probleem is nog steeds de energievoorziening.
Een Tesla zal ook met een caravan aan de haak een geweldige spurt hebben maar niet voor lang want dan is zijn accu leeg.
Maar er staat nog van alles te gebeuren op accu gebied waarin ik voorzie dat het Lithium gebeuren maar een tussenoplossing.
Google maar eens op grafeen accu....
Ik voorzie nog heel veel toekomt voor de caravanner maar het is nog even wachten
Electrische auto's zijn in principe ideale trekpaarden. Van 0 tot vol aan het zelfde gigantische koppel.
Wat wil een caravanner nog meer.
Het grootste probleem is nog steeds de energievoorziening.
Een Tesla zal ook met een caravan aan de haak een geweldige spurt hebben maar niet voor lang want dan is zijn accu leeg.
Maar er staat nog van alles te gebeuren op accu gebied waarin ik voorzie dat het Lithium gebeuren maar een tussenoplossing.
Google maar eens op grafeen accu....
Ik voorzie nog heel veel toekomt voor de caravanner maar het is nog even wachten
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
RE.gif
ik denk eerder dat de electro auto maar tijdelijk is, ze gaan veel verder dan dat
Maar euh, wat wil een caravanner nog meer? een lekker geluid van een dikke V8 bij het optrekken
ik denk eerder dat de electro auto maar tijdelijk is, ze gaan veel verder dan dat
Maar euh, wat wil een caravanner nog meer? een lekker geluid van een dikke V8 bij het optrekken
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
Wen er maar vast aan dat dat laatste straks historie wordt.
200 jaar geleden zullen er ook vast wel mannen zijn geweest die kikte op een koets met 8 volbloed paarden
200 jaar geleden zullen er ook vast wel mannen zijn geweest die kikte op een koets met 8 volbloed paarden
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
RE.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 589
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
Doet me denken aan de woorden van Ford, de oude autobouwer. Ongeveer zo:
mocht ik gevraagd hebben aan de mensen wat ze wilden, dan antwoordden ze wellicht snellere paarden.
mocht ik gevraagd hebben aan de mensen wat ze wilden, dan antwoordden ze wellicht snellere paarden.
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
Laat ze dit de komende jaren maar mooi doorontwikkelen. Als deze systemen op een gegeven moment echt betrouwbaar zijn, zullen we ze over een paar jaren wel gaan zien op de bovenklasse caravans. Het zou in ieder geval een hele verbetering zijn qua comfort en veiligheid. Eigenlijk is het toch ook van de zotte dat we anno 2017 nog altijd alleen maar caravans hebben met een oplooprem. dit systeem is al uit de tijd van Ben Hur. Als je ziet wat voor ontwikkelingen de auto- en vrachtwagenbranche in de laatste decennia hebben doorgemaakt, dan is de caravanwereld op het gebied van aandrijving/ remmen toch wel heel ver achterop geraakt. Dus hopelijk over enkele jaren caravans -af fabriek- met elektronische remmen en aandrijving op de assen. Moet ook wel gaan komen, want als we over een aantal jaren alleen nog hybride auto's hebben, dan is er geen markt meer voor zwaardere (1500kg+) caravans. De caravan zal dan mee moeten gaan helpen om dit te compenseren.
Wat je vandaag hebt meegemaakt, pakken ze je morgen niet meer af...
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
Dergelijke geluiden hoor je ook op Caravantrekker.JPGeetje schreef: Electrische auto's zijn in principe ideale trekpaarden. Van 0 tot vol aan het zelfde gigantische koppel.
Wat wil een caravanner nog meer.
Het grootste probleem is nog steeds de energievoorziening.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
Dan moet de wetgeving ook veranderen en je zit dan ook met het probleem van het vaststellen van het trekgewicht van een auto. Je kan dan niet meer volstaan met het opgeven van een ongeremd en geremd trekgewicht maar dan moet je op de één of andere manier ook kunnen bepalen wat er achter mag als de caravan voorzien is van eigen aandrijving.Wiljan schreef:.Dus hopelijk over enkele jaren caravans -af fabriek- met elektronische remmen en aandrijving op de assen. Moet ook wel gaan komen, want als we over een aantal jaren alleen nog hybride auto's hebben, dan is er geen markt meer voor zwaardere (1500kg+) caravans. De caravan zal dan mee moeten gaan helpen om dit te compenseren.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16297
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: nieuwe elektronische ontwikkelingen voor de caravan
Geen zorgen, er zullen wel wat veranderingen komen maar we blijven ook met elektrische auto's caravannen.
Schepen, vrachtauto's en vliegtuigen blijven ook bestaan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Schepen, vrachtauto's en vliegtuigen blijven ook bestaan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)