Kleintje Winnebago

Hier gaat het om nieuws, noviteiten en de laatste ontwikkelingen in caravanland.
Plaats reactie
Vliedje

Kleintje Winnebago

Bericht door Vliedje » vr 20 mei 2016 14:16

Op Youtube kwam ik dit filmpje tegen van een nieuw klein model caravan van campermerk Winnebago. Niet in Nederland te krijgen, maar wel een leuke en complete caravan. Voorkant, achterkant en dak zijn uit een stuk fiberglas vervaardigd. Voor Amerikaanse begrippen is het natuurlijk een dwerg.

https://youtu.be/qTq-9jUp0Ro

het goede leven
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 20:31

Re: Kleintje Winnebago

Bericht door het goede leven » zo 29 mei 2016 18:43

zal ook niet meevallen om in europa/nederland te leveren , deze heeft elektrische remmen . geef mij maar een voor hier gangbare caravan van bijbehorende gangbare merk .
Mercedes Sprinter 211 CDI , Fendt Diamand 650 TF , Stacaravan/Chalet 8.50 x 3.30 Mtr.

Volvodriver

Re: Kleintje Winnebago

Bericht door Volvodriver » zo 29 mei 2016 21:04

RE.gif
In de jaren 60 werden er ook in Europa caravans geleverd met Fantastische Elektrische remmen. Deze caravans waren baanbrekend wat dat betreft. Helaas was de productie niet groot en moest er wat in de auto aangepast worden, waardoor het geen groot succes werd. Maar nog steeds rijden deze SMV's rond. De eigenaren die het elektrische systeem (nog) hebben willen niet meer anders. Het is superieur aan het huidige, natuurlijk ook beproefde, systeem.
En ik vind juist vernieuwing wel leuk

Gebruikersavatar
Tom72
Berichten: 394
Lid geworden op: di 25 aug 2015 13:59
Locatie: 020

Re: Kleintje Winnebago

Bericht door Tom72 » zo 29 mei 2016 21:20

RE.gif
Idd thumbup.gif voor innovatie - bijv. elektrisch remmen middels elektromotoren die tevens kunnen aandrijven, opladen middels remmen, strekken, slinger eruit remmen, etc.?. Ideeën heb ik wel eens langs zien komen, maar van mij mag dat echt wel gemeengoed worden binnen een paar jaar.
Volvo XC60 T5 AWD 254pk/350nm (2018) | Knaus Südwind 580EU (2013/1700kg) | Alko Mammut | ATC | Unico Torino | Unico Genua 320 | TravelVision R6

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Kleintje Winnebago

Bericht door Leentje » zo 29 mei 2016 21:31

Mooie looks buitenzijde, binnenin mis ik bergruimte en sfeer.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Kleintje Winnebago

Bericht door yarrah » ma 30 mei 2016 08:58

In 2013 had ik al eentje op de camping gezien. Ik vond hem gelijk errug leuk.
Het viel toen wel op dat de noord-amerikanen overstappen naar de caravan of 5ft wheel. Campers zijn niet meer zo populair om te hebben. Ook de truckcamper zagen we steeds minder. Het zal ook zeker te maken hebben met de benzineprijzen.
We komen al 25 jaar regelmatig in noordamerika en zien de verschillen nu heel duidelijk.

Afbeelding

Wij hadden nr 4 van links naar rechts. Maar dat was een camper.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw in caravanland”