Smalle caravan mét toiletruimte

Hier gaat het om nieuws, noviteiten en de laatste ontwikkelingen in caravanland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Smalle caravan mét toiletruimte

Bericht door meeder » ma 15 aug 2016 17:17

Heb helaas geen foto's maar mijn ouders hebben een Kompakt met eindkeuken en een oprolbaar dekmatras.
De tafel kan je volgens mij op twee posities neerzetten. Zal vragen of mijn ouders er toevallig foto's van hebben.

Hinke Douma
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 6 mar 2016 15:23

Re: Smalle caravan mét toiletruimte

Bericht door Hinke Douma » ma 15 aug 2016 17:23

als iemand middels een (paar) foto's kan laten zien hoe dat kan zou ik er blij mee zijn!

blazoen
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: Smalle caravan mét toiletruimte

Bericht door blazoen » ma 15 aug 2016 17:28

Wat betreft dat zitje creëren:

Wij rollen de visco-matrassen overdag op en doen daar een spin omheen. Zodoende houd je een rol over van ongeveer 80 cm breed en 50 a 60 cm diameter. Die leg je in de lengte tegen de voorwand en dan kun je met de rug tegen de rol aan zitten. Werkt prima.
S'avonds maak ik het bed met de kussens, de tafel en een opvulplankje dan maak ik de spin los, laat de matras afrollen op het bed, laken erover en dan heerlijk comfortabel slapen.
Als het geen haast heeft zal ik wel een foto maken en hier plaatsen maar wij gaan eerst nog op pad tot half sept.

Fritsflow
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 2 aug 2015 12:54

Re: Smalle caravan mét toiletruimte

Bericht door Fritsflow » za 20 aug 2016 11:33

Ab schreef:Ja..maar lengtebedden vreten wel heel veel ruimte. :lol:
Wij hebben die ook, maar met 6 meter caravan ben je meer dan 1/3 kwijt alleen voor de slaapruimte.
In ons geval niet zo erg.
Maar in kleinere caravans is een dwarsbed veel praktischer, dan ben je 1,4 mtr kwijt i.p.v. ruim 2 mtr.
En dat is weer net voldoende voor een toiletruimte en een kledingkast met een kachel eronder.
Alleen is een caravan van 2 mtr dan eigenlijk te smal.
2,2 of 2,3 geeft een royaal bed in de breedte.
Zeker als je wat langer bent dan 1,7 mtr, zorgt dat wel voor een betere nachtrust.
En vergeet niet.. de meeste tijd in een caravan breng je op het bed door.
Zeker in de zomer.
Het bed is gewoon het belangrijkste in een caravan. De rest is bijzaak.
Dan kun je dus net zo goed een lengte-slaper nemen.. Als het bed het belangrijkste is.. De rest is alleen maar loopruimte of zitplekjes die je maar weinig gebruikt. Bovendien is een zithoek in een oogwenk veranderd naar een bed en terug.

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Smalle caravan mét toiletruimte

Bericht door Wim Corduwener » za 20 aug 2016 12:22

In een 2,10 m brede caravan past prima een dwars geplaatst bed van 200x140 en dat is volgens mij ook een standaardmaat. Je hoeft dus niet op caravankussens te slapen, maar je kunt gewoon lattenbodems en een lekker dik matras gebruiken. Bij gebruik van een vast en blijvend bed is het wel belangrijk dat je ergens nog een zitje hebt. Een dwarsgeplaatst bed heeft voor de minder behendige caravanner wèl een nadeel en dat is dat je over elkaar heen moet klimmen. Een zogenaamd Frans bed (ik weet ook niet waarom dat zo heet) heeft dat in iets mindere mate, want je kunt via het voeteneinde je slaapplek bereiken zonder over de ander heen te hoeven klimmen. Twee lengtebanken ombouwen tot vaste bedden is dan een optie voor een makkelijke instap.
image.jpeg
Er bestaan indelingen met bedden in de lengte met een extra zitgroep, zodat je bed niet hoeft op te ruimen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Smalle caravan mét toiletruimte

Bericht door HenkR » za 20 aug 2016 12:26

Let ook op je gewichtsverdeling, want een goed matras met bedbodem is stukken zwaarder dan de originele kussens.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Smalle caravan mét toiletruimte

Bericht door meeder » za 20 aug 2016 21:49

Onze Vision heeft een 1.96x2.00 bed. Voor mij nog prima te doen met 1.82 lengte.

hans visser
Berichten: 1
Lid geworden op: di 10 mei 2016 17:16

Re: Smalle caravan mét toiletruimte

Bericht door hans visser » wo 24 aug 2016 14:01

Beste Hinke, als je de tafel laag (op bank hoogte) aan de voorkant van de kip laat liggen, de kussens op de banken doet, dan rol je je oplegmatras en beddengoed zo naar voren. Dan blijft een 4 persoons zitgelegenheid op de bank over.
Je hebt alleen geen tafel, maar een deel van het tafelblad steekt onder het oplegmatras uit, daar kun je wat opzetten. Ook is de koelkast binnen handbereik om wat op te zetten. Deze opstelling, bevalt ons prima !

blazoen
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: Smalle caravan mét toiletruimte

Bericht door blazoen » zo 11 sep 2016 09:30

IMG_0151.jpg
blazoen schreef:Wat betreft dat zitje creëren:

Wij rollen de visco-matrassen overdag op en doen daar een spin omheen. Zodoende houd je een rol over van ongeveer 80 cm breed en 50 a 60 cm diameter. Die leg je in de lengte tegen de voorwand en dan kun je met de rug tegen de rol aan zitten. Werkt prima.
S'avonds maak ik het bed met de kussens, de tafel en een opvulplankje dan maak ik de spin los, laat de matras afrollen op het bed, laken erover en dan heerlijk comfortabel slapen.
Als het geen haast heeft zal ik wel een foto maken en hier plaatsen maar wij gaan eerst nog op pad tot half sept.
Zoals belooft de foto's:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw in caravanland”